Grodno celuje w 2 mld zł rocznych przychodów i powrót do 5% marży EBITDA Grodno ma za sobą kwartały funkcjonowania w bardzo wymagającym otoczeniu, na kurczącym się rynku i w sytuacji wojny cenowej oraz mocnych spadków cen paneli fotowoltaicznych i pomp ciepła, co w oczywisty sposób musiało znaleźć odzwierciedlenie w prezentowanych bieżących wynikach finansowych największego polskiego dystrybutora elektrotechniki. Co jednak ważne, Grodno poradziło sobie znacznie lepiej niż rynek, zwiększając wolumeny sprzedaży.
–
Niewątpliwie był to najtrudniejszy rok w 35-letniej historii spółki, zakończony niestety po raz pierwszy stratą. Mierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami niezależnymi od nas. To na co mieliśmy wpływ, to zoptymalizowaliśmy naszą działalność, podnieśliśmy efektywność, pracowaliśmy nad poprawą marż. Dużo działań podjęliśmy w zakresie cięcia kosztów. To co jest najistotniejsze, to pozycja rynkowa, którą umocniliśmy i jesteśmy przez to przygotowani do dalszych dynamicznych wzrostów –
podkreślił Prezes Andrzej Jurczak.https://pandl.pl/grodno-celuje-w-2-mld-zl-rocznych-przychodow-i-powrot-do-5-marzy-ebitda/