Amica mierzy się z ogólnorynkową dekoniunkturą, widzi symptomy poprawy w niektórych krajach
Największy polski producent AGD zanotował w okresie pierwszych trzech miesięcy 2025 roku spadek przychodów i wyników finansowych, przy czym pełną porównywalność przychodów rok do roku zaburza brak sprzedaży na rynku rosyjskim (przed rokiem finalizowane wyjście z Rosji i przychody około 18 mln zł) oraz brak konsolidacji spółki zarządzającej stadionem w Poznaniu, jaka została sprzedana z końcem zeszłego roku (8 mln zł przychodów w I kw. 2024 r.). Jednocześnie jednak należy pamiętać o sezonowości rynku AGD z największym akcentem na czwarty kwartał.
– Obserwujemy kontynuację kilkuletniego spadku popytu w Europie, dotyczy to wszystkich producentów. Stąd spadek obrotów i rezultatów finansowych. Widzimy jednak oznaki ożywienia na niektórych rynkach, więc nasz poziom optymizmu wobec kolejnych kwartałów też rośnie – wskazał Wiceprezes Michał Rakowski.
https://pandl.pl/amica-mierzy-sie-z-ogolnorynkowa-dekoniunktura-widzi-symptomy-poprawy-w-niektorych-krajach/