Witam Państwa,
Jestem aktualnie zatrudniony na umowę zlecenie, jednak chcę przejść na swoja DG i być tak zatrudniony. Chce być płatnikiem VAT i w związku z tym robiłem sobie małe obliczenia kosztów i chciałbym się Was doradzić, czy dobrze to liczę i w razie czego proszę o korekty. Oczywiście, kwoty są ogólnikowe, chodzi o to, czy dobrze rozumuje.
3505zł netto - Kwota bez VAT
806,15zł (23%) - VAT za umowę 3505zł
4311,15 zł- Kwota brutto która dostaje (z VAT, 23%)
Koszty stałe
-------------------------
115,5zł netto - księgowa
34,5zł - VAT za księgową (23%)
-------------------------
270zł netto - benzyna
80zł - VAT za bezyne (23%)
-------------------------
77zł netto - telefon
13zł - VAT za telefon (23%)
VAT DO ZAPŁATY
806,15zł - 34,5zł - 80zł - 13zł = 678,65 zł
3505zł - 270zł - 115,5zł - 77zł = 3042,5zł (po odliczeniu benzyny, księgowości, telefonu)
578,07zł - podatek do zapłaty (19%)
3042,5zł - 578,07 zł (podatek 19%) - 366,63zł (ZUS, po uldze dla nowych DG) = 2464,43 zł - tyle mam na czysto
W sumie jeszcze jedno pytanie, czy składki ZUS można wliczyć w koszty ?
Jeżeli zły dział, to proszę o przeniesienie