Po zanotowaniu najwyższych w historii zysków za rok 2024 przy stabilnych przychodach, Grupa IMS zamierza osiągać wyraźne wzrosty również na poziomie sprzedaży. Służy temu wzmocnienie zespołu, w szczególności sprzedażowego, dedykowanego segmentom abonamentów i reklam, co w naturalny sposób obciąża bieżące wyniki – w pierwszym kwartale br. koszty wynagrodzeń i usług obcych były wyższe o około 1 mln zł rdr. Mimo to w okresie styczeń-marzec 2025 roku biznes marketingu sensorycznego Grupy IMS (bez projektu Closer Music) zanotował 3,7 mln zł wyniku EBITDA i 1,6 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. Choć porównywalność przychodów (13,8 mln zł) w ujęciu rok do roku zaburzyła zmienność sprzedaży w projektowym segmencie systemów digital signage, to przychody z kluczowych segmentów, tj. abonamentów marketingu sensorycznego i reklamowego, wzrosły o 8% rdr.
– Zbudowaliśmy wysoko rentowny biznes, który wypracował w zeszłym roku ośmiocyfrowy, rekordowy w naszej dotychczasowej historii zysk netto. Mierzymy jeszcze wyżej, dlatego ważny jest dla nas wyraźny wzrost przychodów, czego w zeszłym roku niestety nie dokonaliśmy. Poczynione inwestycje w zespoły sprzedażowe segmentu abonamentowego i reklamowego powinny być coraz bardziej widoczne w kolejnych kwartałach. O ile pierwszy kwartał pozostaje sezonowo mało istotny dla wyników całego roku, o tyle najistotniejszy będzie kwartał czwarty – wskazuje Michał Kornacki, Prezes Zarządu IMS S.A.
https://pandl.pl/grupa-ims-podsumowuje-pierwszy-kwartal-2025-roku-skupia-sie-na-budowaniu-wzrostu-przychodow/