Grupa AB w trzecim kwartale roku finansowego 2021/2022 (okres styczeń-marzec 2022 roku) zanotowała ponad 3,3 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 11,5% rdr oraz 45% wobec analogicznego okresu roku 2020. W porównaniu wobec wcześniejszych okresów różnica jeszcze mocniej rośnie w ślad za długoterminowym, dynamicznym rozwojem skali biznesu Grupy AB. Dzięki stabilności marż na bazie umów dystrybucyjnych, tradycyjnym skupieniu na rynku CEE (Polska, Czechy, Słowacja, ale bez jakiejkolwiek obecności na Wschodzie), korzystnej strukturze sprzedaży i największej efektywności operacyjnej w branży (wskaźnik SG&A) wynik EBITDA Grupy AB w I kw. 2022 r. wzrósł o 26% rdr, do 51 mln zł, co jest wartością ponad dwukrotnie wyższą niż przed dwoma laty. Pozwoliło to wypracować 30,7 mln zł kwartalnego zysku netto, odzwierciedlającego 21% wzrostu rok do roku oraz 153% zwyżki wobec I kw. 2020 roku.
–
Transformacja cyfrowa przyspiesza, a ostatnie dwa lata pokazały, że obsłużenie skokowo wyższego popytu zdecydowanie wymaga wcześniejszego przygotowania i przeprowadzenia dużych inwestycji, które my jako dystrybutor w odpowiednim czasie zaimplementowaliśmy. Myślimy i działamy długoterminowo z ostrożnością wpisaną w kulturę organizacyjną, dzięki czemu zwiększamy udziały rynkowe bez względu na uwarunkowania zewnętrzne – wskazuje Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A.
https://pandl.pl/grupa-ab-utrzymuje-dwucyfrowe-tempo-wzrostu/