Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  31,30 zł , zmiana od tamtej pory: -92,68%

Gamedev w oczekiwaniu na przejęcia - artykuł z prasy

Zgłoś do moderatora
Wartość transakcji na rynku producentów gier w pierwszej połowie 2021 r. była dwa razy wyższa niż w całym 2020 r.

Według najnowszego raportu stworzonego przez butik inwestycyjny Drake Star Partners (DSP) pierwsze półrocze 2021 r. było rekordowe na rynku transakcji, których przedmiotem byli producenci gier. W tym czasie ogłoszono i sfinalizowano 635 transakcji o łącznej szacowanej wartości 60 mld USD.

5 mld USD Taką szacowaną wartość będzie miała oferta publiczna koreańskiej spółki Krafton
Największą wartość miał rynek fuzji i przejęć. W pierwszym kwartale zrealizowano 169 transakcji o łącznej wartości 23 mld USD. Wśród najciekawszych przejęć ogłoszonych w pierwszej połowie 2021 r. DSP wymienia przejęcie przez Electronic Arts producenta gier mobilnych Playdemic – twórcę gry „Golf Clash”. Wartość transakcji to 1,4 mld USD. Kolejna to przejęcie przez chiński Tencent większościowego pakietu w niemieckim studiu Yager. Take-Two Interactive ogłosiło przejęcie producenta gier mobilnych – Nordeus. Łączna wartość transakcji to 378 mln USD. W marcu Nuverse, oddział gier wideo należący do chińskiego giganta informatycznego ByteDance ogłosił przejęcie Zstuodstiatdneiwejeclohpweirliskiego Moonton Technology. Wartość transakcji szacowana jest na 4 mld USD.

Najwięksi przejmujący w branży gamedev to: Tencet, który zrealizował dziesięć transakcji i Embracer Group z siedmioma transakcjami. Electronic Arts, Stillfront Group i Epic Games zrealizowały po cztery przejęcia.

Najbardziej aktywni w fuzjach i przejęciach inwestorzy finansowi to Makers Fund, który zrealizował dwanaście transakcji o łącznej wartości 345 mln USD i Bitkraft, który ma na koncie dziesięć transakcji o wartości 173 mln USD. Play Ventures zrealizował osiem przejęć o łącznej wartości 105 mln USD.

Najwięcej w pierwszym półroczu, bo aż 364, było transakcji typu private placement, czyli emisji niepublicznych. Łączna wartość pozyskanych w ten sposób pieniędzy to 4,8 mld USD. Najwięcej w ten sposób pozyskały: Epic Games (1 mld USD) , Roblox (520 mln USD) i Cryptokitties (305 mln USD).

Spółki growe w pierwszym półroczu przeprowadziły 37 ofert publicznych, których łączna wartość to 11,2 mld USD. Największe IPO to Applovin, Playtika, Roblox, Nexters, Play Studios, JamCity, TinyBuild, Nazara, Cherry Group i Huuuge, który zadebiutował na GPW.

W ramach fundraisingu zrealizowano 62 transakcje o łącznej wartości 16,6 mld USD.

  • Gamedev w oczekiwaniu na przejęcia - artykuł z prasy Autor: wtenwowczas

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
CFG 1,78% 2,29 2025-10-10 16:49:55
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.