https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/robert-lewandowski-zianwestowal-w-less_/lqfqjsj
" Robert Lewandowski to nie tylko jeden z najlepszych piłkarzy na świecie, ale też coraz prężniej działający biznesmen. Właśnie zainwestował w aplikację LESS_, która służy do sprzedawania i kupowania używanej odzieży. LESS_ w wiosennej rundzie seed (zalążkowej) LESS_ zebrało 12 mln zł na rozwój technologiczny aplikacji i budowę świadomości marki.
W aplikację zainwestował też m.in. Krzysztof Pawiński, współzałożyciel i prezes polskiego spożywczego giganta - Maspeksu. Przedsiębiorca podkreśla, że "LESS_ to marka, która jest relatywnie łatwa w skalowaniu i ma absolutnie globalny potencjał".
"Lewandowski - dobry prognostyk"
LESS_ w 2019 r. założyli wspólnie Mateusz Oleksiuk, były menedżer audytu w Deloitte oraz Dawid Urban, tzw. anioł biznesu (wpółzałożyciel e-Smoking World, a obecnie właściciel m.in. Take&Go), a także
biznesowy partner Lewandowskiego.Aplikację w 10 miesięcy od startu zainstalowało 465 tys. osób. Od lutego do kwietnia liczba dziennych transakcji dokonywanych za pomocą aplikacji wzrosła o 230 proc.
- Fakt, że Robert zainwestował w naszą aplikację to dobry prognostyk, ponieważ do 2023 roku zamierzamy zrobić z LESS_ markę globalną – komentuje Urban.
W 2023 roku LESS_ planuje być jednym z największych internetowych marketplaców na świecie wspierających model sharing economy. Zarząd i akcjonariusze spółki deklarują, że firmy aplikacja "nigdy nie straci swojej społecznej perspektywy" . Wyrazem tego ma być akcja #lessappforhospitals w ramach której od każdej rzeczy sprzedanej za pośrednictwem serwisu, LESS_ przekazuje od siebie 1 zł na rzecz szpitali walczących z koronawirusem.