Pomijając już te wszystkie informacje związane z cysternami, zakupem mniejszych podmiotów pokrewnych zwiększających skalę działalności, zmianą otoczenia itd.. Przecież my to wszystko już widzimy, mamy dane za 2022! Przecież po super wynikach za 4Q2023 usłyszeliśmy, że szanse nie zostały w pełni wykorzystane! No i do tego wszystkiego dochodzi LOTOS, więc pojawia się pytanie: ile należy dodać do rocznego wyniku? Prawie rok temu, na gw, pojawiła się taka informacja prasowa: "Nabywca fragmentów Lotosu szacuje swoje przyszłe zyski. Gdański Lotos pozbywa się rentownego biznesu. Jak ujawnił Unimot, wpływ przejmowanych biznesów na EBITDA skonsolidowaną Unimot po zamknięciu transakcji może sięgać w pierwszych kilku latach ok. 70-100 mln zł EBITDA rocznie".
wygląda to tak:
2021 - 70,6 mln
2022 - 502,3 mln
2023 - 300,0 mln z Lotosem wg BOS
2024 - 200,0 mln z Lotosem wg BOS
- - - - - -
Lotos to dodatkowe ~85 mln rocznie wg UNT... osobiście, podobnie jak BOS, prognozuję stałe 1/4 miliarda rocznie, a to przy polityce dywidendowej min. 30% daje nam 10 zł dywidendy na 1 akcję. Co do wartości akcji, wydaje mi się, że wzrost jest oczywiście nieunikniony, ale 150 zł chyba trudno będzie przekroczyć. Piszę to na podstawie porównania do PKN, Lotos, MOL... czyli spółek z WIG paliwa. Jednak nie do końca mam pewność, czy porównanie jest trafne - UNIMOT to zdrowa i elastyczna spółka prywatna, Unimot to podmiot o większym zaufaniu, ze znacznie lepszym zarządem niż np. Orlen. Tak czy inaczej, przed nami na pewno bardzo ciekawe miesiące, seria pozytywnych informacji może wywindować kurs akcji nawet ponad 150 zł... 130 zł BOS z marca 2023 to już chyba formalność.