Dostalem łapke w dół bo napisalem że spólka chce na tym zarobić ? A to ciekawe... Fan masz rację to beda dodatkowe wydatki na uruchomienie produkcji.. ale skoro WAT ma na to patent w UE to raczej nie mozna powiedzieć że Compremum chce tego tylko dla reklamy i nie chce na tym zarobić... zyski z tego nie beda pewnie kosmiczne ale czemu się nie cieszyc z dodatkowych zysków juz w tym roku ? Przecież jesteśmy akcjonariuszami po to kupilismy społkę by przynosila zyski.
Do wybuchu wojny w Ukrainie wszelkie racjonalne przesłanki wskazywały na możliwość finalizacji prac w grudniu 2024 r. Obecnie po analizach opóźnień, Lider Konsorcjum uwzględniając dodatkowo konieczność zagęszczenia sygnału (co się wiąże z wybudowaniem dodatkowych obiektów) i związanym z tym czasem na wykonanie projektów, uzyskanie pozwoleń oraz fizyczne wybudowanie obiektów radiowych, a także uwzględniając czas niezbędny na certyfikację systemu określa tę datę na dzień dzisiejszy na kwiecień 2026 r. przy czym żaden z tych terminów nie został kontraktowo usankcjonowany.
Dodatkowe dogęszczenie sygnału wybudowanie dodatkowych obiektów... jak rozumiem wszystkie prace dodatkowe beda dodatkowo płatne ...
Oj ciekawy moze być ten aneks do umowy !!
Waloryzacja swoja drogą ale musza uzdodnić wynagrodzenia dodatkowe i terminy późniejsze zakończenia prac... nie wiemy jak bardzo PKP PLK zleciła dogęścic sygnał ...ile wiecej jest tam pracy.
Tak, oczywiście trzeba to uregulować. Mnie chodzi o to, że mam poczucie, że robi się nerwowo wokół tego kontraktu, bo Herkules to chyba na ostatnich oparach jedzie.
Po co ustalać kwestie prac dodatkowych, jak za chwilę konsorcjant-wykonawca może upaść. Dlatego wskazałem właśnie taką kolejność tych aneksów, bo waloryzacja pewnie pozwoli Herkulesowi stanąć na nogi (a Compremum pokazać super wyniki w krótkim czsaie ;-)))).
A co im da waloryzacja kontraktu wstecz jak dodatkowe prace wykonuja juz teraz za darmo bo PKP PLK wymysliło sobie dogęszczenie sygnalu i wykonuja teraz prace ktorych nigdy nie było w kontrakcie i muszą je dotować dla PKP PLK ? Waloryzacja waloryzacją ale żeby pomóc najsłabszemu w tym konsorcjum czyli Herkulesowi muszą im płacic też za wykonywane prace na dodatkowych odcinkach bo inaczej Herkules nie da rady.
Dnia 2023-01-05 o godz. 21:03 ~Fan napisał(a): > A gdzie jest napisane że już te dodatkowe pracę wykonują? Bo z tego krótkiego tekstu to nie wynika. > > > > Nikt za darmo robić nie będzie. > > > > A cały sęk w tym że Herkules nawet jak ma obecnie płacone, to i tak tonie, bo w obecnym układzie ten kontrakt jest dla niego nierentowny.
Tu jest jakie były wymagania kontraktu Nokia zadekalrowała 1174 maszty 100 wiecej niż był limit PKP PLK jesli teraz PKP twierdzi że chce wiecej ... to powinno za to zapłacić chyba ?
Konsorcjum Kapsch-Porr zarzuciło zwycięzcom przetargu szereg uchybień, z czego najpoważniejszym był ten dotyczący niemożności zrealizowania tak wielkiego kontraktu za tę cenę w sytuacji gdy prace budowlane, które miałyby pochłonąć znaczną cześć budżetu, drożeją z miesiąca na miesiąc. Nokia zadeklarowała też, że dla systemu postawi 1174 maszty transmisyjne. Minimum zakładane przez PLK to o sto masztów mniej, a oferenci mieli samodzielnie określić, ile dodatkowych należy postawić, by system działał sprawnie. Eksperci z Kapscha przekonywali, że taka liczba nie wystarczy, a maszty trzeba stawiać gęściej.
Jeśli rzeczywiście trzeba postawić więcej niż te 1174 maszty i PKP teraz wymaga dogeszczeń ... to dla mnie to są prace dodatkowe za które trzeba zapłacić.
Dnia 2023-01-05 o godz. 19:14 ~PB napisał(a): > 20k to kosztuje duży kontener na gruz.... > > Platforma to raczej 150k :)
Jeśli taka platforma będzie kosztować powiedzmy przynajmniej te 100k (obniżyłem ze 150k bo ma to być produkt tani masowy) To każdy sobie może pomnożyć te wstępne 2000 szt x 100k = 200 mln ... no to ładny mi niby produkt niszowy ... który powstał "od niechcenia", "dla reklamy nie dla zysku" ? Rozkręcić taki interes w rok ??? no no !! - wiem wiem w porównaniu do Saudi Aramco ...
no ale ile zarobku/marży na tym będzie? przecież to proste spawanie i trochę stali ... 100.000,00 zł powiadasz? no nie wiem ... robota będzie, przerób także, ale w wielkie zyski nie wierzę ;) bardziej jak pisałem szum reklamowy, przyciąganie klientów, ew. jakieś dofinansowanie że niby produkt racjonalizatorski/innowacyjny poza tym ten patent to ktoś zaraz podrobi (coś zmieni) i będzie/będą podróby, niższe ceny itd ... no jakbyśmy nie przerabiali już takich rzeczy w PL lub Chinach ;)
Dnia 2023-01-06 o godz. 18:51 ~Qbq napisał(a): > no ale ile zarobku/marży na tym będzie? > przecież to proste spawanie i trochę stali ... 100.000,00 zł powiadasz? no nie wiem ... > robota będzie, przerób także, ale w wielkie zyski nie wierzę ;) > bardziej jak pisałem szum reklamowy, przyciąganie klientów, ew. jakieś dofinansowanie że niby produkt racjonalizatorski/innowacyjny > poza tym ten patent to ktoś zaraz podrobi (coś zmieni) i będzie/będą podróby, niższe ceny itd ... no jakbyśmy nie przerabiali już takich rzeczy w PL lub Chinach ;) >
Qbq nie wiem czy 100k za ta platformę/kontener nikt nie wie obniżyłem tylko tą cenę którą ktoś podał że to może kosztować 150k Nie wiem ile zarobi na tym Compremum może nawet tylko 5% ?? nie wiemy spokojnie poczekajmy na wyniki. I racja pewnie to prędzej czy później ktoś to podrobi... ale mając patent na UE i perspektywę masowej produkcji przynajmniej przez jakiś czas na ten rynek.... ja bym tego biznesu nie skreślał sądzę ze każde dodatkowe środki zarobione przez Compremum dodatkowo stabilne i powtarzalne przez jakiś czas .... inne niż tylko na kontrakcie z PKP PLK to sukces przecież będzie co z tych pieniędzy finansować!! Z tą produkcją w Chinach jest dobrze... póki działa.... a wiemy że tam mogą być zatory i wszyscy zmierzają do skracania łańcucha dostaw na ile się to tylko da.
Rozwiązanie konstrukcyjne platformy chronione jest patentami w kraju i Unii Europejskiej. „W 2022 r. otrzymaliśmy odpowiedź z europejskiego Urzędu Patentowego zawierającą określenie stanu techniki. Nie istnieją produkty, które wpływałyby na oryginalność naszego rozwiązania czy podważały tę oryginalność. Dzięki zagranicznej ochronie patentowej platforma może obsługiwać rynki zachodnie, nie mamy konkurencji w tym zakresie” – podkreśla dr hab. inż. Wiesław Krasoń.
Już rozumiem sens tej platformy. Spełnia taka role jak kontener. Raz sie zaladuje drewno czy stal docelowo materiał sypki np zboża u producentów i nie trzeba przeladowywać w czesciach tylko przeladowyje sie tak jak kontenery a nie tak jak obecnie stal czy drzewo zsamochów ciężarowych na otwarte wagony kolejowe gdzie załadunek wymaga sprzętu ludzi i czasu. A te ich platformy -kontenery podobnie jak zwykle kontenery wystarczy zaladować raz a potem tylko rozladować u odbircy
a dostarczyc na miejsce zaladunku można złożone. To chyba nie takie głupie hmm napewno to duża oszczędność czasu i sprzetu przy każdej zmianie środka transportu no i są składane !!
Dnia 2023-01-06 o godz. 22:26 ~Marek napisał(a): > Już rozumiem sens tej platformy. Spełnia taka role jak kontener. Raz sie zaladuje drewno czy stal docelowo materiał sypki np zboża u producentów i nie trzeba przeladowywać w czesciach tylko przeladowyje sie tak jak kontenery a nie tak jak obecnie stal czy drzewo zsamochów ciężarowych na otwarte wagony kolejowe gdzie załadunek wymaga sprzętu ludzi i czasu. A te ich platformy -kontenery podobnie jak zwykle kontenery wystarczy zaladować raz a potem tylko rozladować u odbircy > > a dostarczyc na miejsce zaladunku można złożone. To chyba nie takie głupie hmm napewno to duża oszczędność czasu i sprzetu przy każdej zmianie środka transportu no i są składane !!