Dnia 2021-03-31 o godz. 12:05 ~góral napisał(a): > A więc wygląda na to, że szykuje się akwizycja na rynku zagranicznym:)
Dokładnie.
"Ambicją TPG w 2021 r. jest konsekwentne umacnianie pozycji rynkowej oraz utrzymanie organicznego wzrostu skali działalności szczególnie na rynkach zagranicznych, na których granice rozwoju są w zasadzie niemożliwe do nakreślenia. Firma kontynuuje strategię wzrostu w aspekcie jakościowym (efektywność, innowacyjność i jakość), jak i ilościowym (zobrazowanym m.in. większą ilością nowoczesnej floty charakteryzującej się najniższymi wskaźnikami emisji spalin w tej grupie pojazdów). Trans Polonia inwestuje również w odnawialne źródła energii, jak np. panele słoneczne, niwelując tym samym wpływ na środowisko. Stałym elementem jest też analiza rynku pod kątem potencjalnych celów akwizycyjnych w obszarze transportu drogowego i intermodalnego chemikaliów, zwłaszcza na terenie Europy Zachodniej. Grupa wiele uwagi skupia również na rozwoju technologii i innowacjach w oferowanych usługach logistycznych. Postępująca informatyzacja pomaga uzyskiwać przewagę kosztową i jakościową."
po finalizacji sprzedaży OTP będą mieli taką pozycję gotówkową, że akwizycje to kwestia krótkiego czasu. Zakładam, że raczej pójdą w stronę transportu asfaltów (odbudowa gospodarek przez inwestycje w infrastrukturę) i chemii. Zapowiada się ciekawy rok. Czekamy na info oraz na komentarz prezesa po finalizacji.
Dnia 2021-03-31 o godz. 13:03 ~tras napisał(a): > po finalizacji sprzedaży OTP będą mieli taką pozycję gotówkową, że akwizycje to kwestia krótkiego czasu. Zakładam, że raczej pójdą w stronę transportu asfaltów (odbudowa gospodarek przez inwestycje w infrastrukturę) i chemii. Zapowiada się ciekawy rok. Czekamy na info oraz na komentarz prezesa po finalizacji.
Też tak myślę. Rynek paliwa będzie się stopniowo kurczył, więc odsprzedaż tej części Orlenowi da środki na akwizycje za granicą. Wiele spółek z branży transportowej za granicą boryka się z problemami płynnościowymi, więc jest szansa na dużą akwizycje po niskich kosztach. Kurs euro rośnie, więc w najbliższych kwartałach będzie działało to in plus na marże na zleceniach transportowych, które Transpolonia obsługuje.
Czyli mamy plus 89 mln ze sprzedaży OTP minus spłacony kredyt 35,6 mln . To teraz policzcie ile spółka ma kasy na koncie oraz o ile obniży koszty finansowe! pięknie.