• stop loss - pytanie od początkującego Autor: ~lukash9 [185.152.122.*]
    cześć!

to moje pierwsze pytanie na forum, jestem początkujący, więc z góry przepraszam za ewentualne błędy/braki, liczę na merytoryczną odpowiedź

dokonałem wczoraj zakupu niedużego pakietu akcji Mercatora, po cenie 461 zł / sztuka, dodatkowo ustawiłem stop loss na poziomie 440 zł

rano, tuż po starcie sesji, zorientowałem się, że stop loss się aktywował i sprzedał akcje za 440 zł, podczas gdy kurs wystartował z poziomu 452 zł...

czy ktoś z Was może wytłumaczyć mi z jaką sytuacją miałem do czynienia i gdzie popełniłem błąd / jak uniknąć takich sytuacji w przyszłości? na jakim poziomie najczęściej zabezpieczacie SL swoje akcje?

z góry dziękuję za wszystkie merytoryczne odpowiedzi!
  • Re: stop loss - pytanie od początkującego Autor: ~ziggy [83.26.168.*]
    Co się stało? Skoro stop loss się aktywował, to kurs osiągnął 440 zł, nie ma innej możliwości. Rzut oka na wykres i widać, że stało się to dość szybko, bo juz około 9:30. Co ma do rzeczy otwarcie po 452? Kolejne pytanie. Jak tego uniknąć? Im bliżej ustawisz SL, tym oczywiście większe prawdopodobieństwo, że się aktywuje. Niestety nie da się sensownie wskazać jakiegoś optymalnego poziomu SL. Teoretycznie powinien on zależeć od zmienności kursu, ale nawet jeśli przyjmiemy, że odzwierciedlają ją jakieś wskaźniki analizy technicznej np. ATR, to przecież wskazują one jaka BYŁA zmienność, a nie jaka będzie. Z moich osobistych doświadczeń wynika, że jeśli nie trafię na silny trend wzrostowy, to SL zostanie wybitny niezależnie od tego, czy ustawiam go ekstremalnie blisko, czy ekstremalnie daleko.
  • Re: stop loss - pytanie od początkującego Autor: ~lukash9 [185.152.122.*]
    hej, zalogowałem się do DM minuty po rozpoczęciu sesji, pakiet został sprzedany dokładnie 09:00:21 wg systemu domu maklerskiego (choć kurs na wykresie wskazuje znacznie wyższy poziom na starcie) - to istotne informacje, mogłem dołączyć do poprzedniej wiadomości