mogę ....
https://www.pb.pl/arena-pl-marzy-o-pogoni-za-allegro-1006315Platforma e-commerce’owa zauważyła większy ruch klientów i liczy na poprawę wyników. Wiele obiecuje sobie także po współpracy z PKO BP.
Arena.pl od 2016 r. prowadzi platformę do handlu internetowego, na której obecnie zarejestrowanych jest ponad 6,8 tys. sprzedawców. Od Allegro dzielą ją więc lata świetlne (gigant ma zarejestrowanych 117 tys. firm sprzedawców oraz ponad 20 mln użytkowników), ale Maria Bogajewska, prezes Arena.pl, uważa, że również dla kierowanej przez nią spółki ten rok był przełomowy.
— Dotychczasowi i nowi akcjonariusze uwierzyli w strategię budowania marki Arena.pl, dzięki czemu pozyskaliśmy od nich prawie 11,5 mln zł. Arena.pl ma obecnie stabilną sytuację finansową, w tym spłacone zadłużenie, zwiększony zespół oraz projekty przejęcia innych podmiotów działających w branży e-commerce — mówi Maria Bogajewska.
W listopadzie 2019 r. Arena. pl prowadziła emisję equity crowdfundingową, która nie doszła do skutku — nie pozyskano minimalnej kwoty, by zbiórka odniosła sukces. Rozwiązaniem była emisja akcji serii J. W sumie nowi akcjonariusze wpłacili prawie 8 mln zł, a dotychczasowi 3,5 mln zł. W I półroczu 2020 frma wypracowała237 tys. zł przychodów (wobec 239 tys. zł w analogicznym okresie 2019 r.) i poniosła 1 mln zł straty netto (przy ponad 3,6 mln zł straty netto w I półroczu ubiegłego). Spółka rozpocznie w tym roku kampanię marketingową i rozwój w obszarze IT, a pierwsze efekty mają być widoczne w wynikach za 2021 r.
— Od początku listopada ruszają kampanie, co powinno przełożyć się na przychody spółki. Ponadto w planach mamy również uruchomienie nowych platform zakupowych, służące kolejnym branżom — dodaje Maria Bogajewska.
Arena.pl na początku października rozpoczęła kampanię z PKO BP skierowaną do sklepów. Pomysłów na rozwój jest więcej.
— Takie sklepy, jeśli zaczną sprzedawać na Arena.pl, zyskującałkowite okresowe zwolnienie od prowizji naliczanej od sprzedaży. Mam nadzieję, że zrealizujemy kolejne kampanie z bankiem — mówi Maria Bogajewska.
Wejście Allegro na giełdę pomogło Arenie, uważa jej szefowa, ponieważ przyciągnęło uwagę inwestorów do sektora e-commerce i pokazało potencjał tego rynku w Polsce. Kurs Areny rósł po efektownym debiucie giganta i jest o 60 proc. wyżej niż na początku roku. Kapitalizacja wynosi 120 mln zł, co pozwala już myśleć o przeniesieniu na rynek główny z NewConnect.
— Spółka ma duże perspektywy wzrostu w porównaniu z Allegro. Uważam, że mamy wszystko, aby stać się realną konkurencją Allegro, i to w krótkim czasie. Nie wykluczamy przeniesienia się na główny rynek GPW na początku 2021 r. — dodaje Maria Bogajewska.
W okresie wiosennego lockdownu wartość obrotu na platformie Arena.pl wzrosła o 100 proc. Wstępne szacunki pokazują, że kolejne miesiące mogą przynieść również dobry wynik. W 2019 r. 62 proc. Polaków dokonało chociaż raz zakupów przez internet, a dane za 2020 r. mówią, że 73 proc. internautów robi zakupy online.
— Liczba unikalnych użytkowników w 2020 r. wzrosła o 35 proc., a średnia wartość koszyka o 45 proc. Z miesiąca na miesiąc notujemy coraz lepsze wyniki sprzedażowe. W okresie przedświątecznym spodziewamy się do 1 mln użytkowników — mówi Maria Bogajewska.