..... i z odpowiedzi sprzedawców, brak zmian w sprzedaży, duże zainteresowanie produktami. Oczywiści solidna luka za okres zamknięcia galerii ale teraz powrót kupujących i zainteresowanie jak przed pandemią. Ciekawe. Jedyne co niepokoi, to brak wypłaty dywidendy - ale z przezorności może i dobrze. Ewentualna wypłata podwójna w przyszłości to wynagrodzi. Czas pokaże. Pozdrawiam. Dywidendowy.
W okresie 1-13 X odwiedzalność w sklepach spadła o 37 proc. rdr, sprzedaż o 24 proc. - ZPPHiU Ruch w galeriach handlowych ponownie zaczyna maleć, a wraz z rosnącą liczbą zakażeń i obostrzeniami pogłębiać się mogą spadki sprzedaży - ocenia Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług. Z danych Związku wynika, że w dniach 1-13 października odwiedzalność w sklepach spadła o 37 proc. rdr, a sprzedaż o 24 proc. rdr.
"Jesienne uderzenie pandemii powoduje ponowny znaczący spadek w liczbie odwiedzin i poziomie dokonywanych zakupów w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku" - napisano w komunikacie prasowym ZPPHiU.
"Dane, które wskazują członkowie ZPPHiU wykazują niepokojącą tendencję spadkową. Niepokoi fakt, że spadają statystyki odwiedzin sklepów nie tylko w stosunku do okresu sprzed pandemii, ale również przy porównaniu ostatnich miesięcy. Ruch w galeriach handlowych nie tylko nie wrócił do normalności sprzed pandemii, ale ponownie zaczyna maleć - sklepy notują dużo niższe statystyki co do liczby odwiedzin i sprzedaży" - dodano.
Z danych ZPPHiU wynika, że w okresie między 1 a 30 września 2020 odwiedzalność spadła o 30 proc. rdr, a sprzedaż o 20 proc. rdr. Z kolei w dniach handlowych między 1 a 13 października 2020 ruch w sklepach spadł o 37 proc. rdr, a sprzedaż o 24 proc. rdr.
Badaniem objętych było 2.967 lokali.
"Należy podkreślić, że w badanej grupie ogromna część punktów to przedstawiciele handlu. Usługi notują jeszcze większe spadki sprzedaży tj.: 46 proc., a biura podróży nawet 89 proc." - napisano.
Zarząd ZPPHiU obawia się dalszego pogłębienia spadków sprzedaży.
Branża liczy się z tym, że w obliczu coraz większego przyrostu zakażeń w kraju, ograniczenia w galeriach mogą jeszcze zostać zaostrzone.
Warto zwrocic uwage ze sprzedaz detaliczna wzrosla w H1 2020 z do 56 mln z 33 mln w H1 2019 roku a jej udzial wzrosl z 19 do 33%. Prawdopodobnie sprzedaz online dobrze sie tu spisala i w przypadku ograniczen w galeriach bedzie lagodzic spadki sprzedazy.