• rozliczenie podatku od dywidendy Autor: ~sw [193.193.181.*]
    Z góry przepraszam jeżeli taki wątek już był - ale nie udało mi się znaleźć. Chciałem zapytać w jaki sposób rozliczamy podatek od dywidendy wypłaconej w eur? Jestem początkującym inwestorem i trochę stresuje mnie ten temat...
    Bo rozumiem że ten dochód nie zostanie mi automatycznie doliczony do PITu 8C?
  • Re: rozliczenie podatku od dywidendy Autor: ~axaa [188.146.39.*]
    Nie stresuj się-nie ma czym.Litwa ci wzięła 15%.podatku.TY masz do końca kwietnia 2021r dopłacić 4% z kwoty brutto(np.300euro x 4%=12 euro
    12xkurs euro z dnia ustalenia praw do dyw.; a więc kurs był (NBP) 4,55pln
    Czyli 12euro x 4,55pln=55pln
    I to wpisujesz w pit 38 i płacisz pisowi do US
    Ka pe wu?
    I jeszcze-podatki od dywidend są zabierane od ręki przez biuro maklerskie( od dyw.spółek PL)
    od zagranicznych różnie to bywa.Jedni biorą to co obowiązuje w ich ojczyżnie; inni nie biorą w ogóle-trzeba samemu zanieść pln pisiorom.Generalnie-PODATKU W PIT-8C NIE MA ((od dywidend)
  • Re: rozliczenie podatku od dywidendy Autor: ~WyborcaPO [83.26.252.*]
    PiS da Twoim rodzicom (13. emerytura), Tobie (jak masz poniżej 26 lat), obniżone podatki (17% zamiast 18%), itd
  • (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: (usunięty) [5.173.185.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
  • (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: (usunięty) [87.207.11.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
  • Re: rozliczenie podatku od dywidendy Autor: ~sw [193.193.181.*]
    TAK - super!:D
    kawa na ławę i git :)
    Dzięki
    Proszę uprzejmie- i bez stresów:))))
  • Re: rozliczenie podatku od dywidendy Autor: ~Aa [89.64.92.*]
    Jeśli w przyszłym roku w trakcie rozliczania PIT będziesz miał jakieś wątpliwości , szukasz średni kurs NBP poprzedzający roboczy dziań wypłaty dywidendy