Z góry przepraszam jeżeli taki wątek już był - ale nie udało mi się znaleźć. Chciałem zapytać w jaki sposób rozliczamy podatek od dywidendy wypłaconej w eur? Jestem początkującym inwestorem i trochę stresuje mnie ten temat... Bo rozumiem że ten dochód nie zostanie mi automatycznie doliczony do PITu 8C?
Nie stresuj się-nie ma czym.Litwa ci wzięła 15%.podatku.TY masz do końca kwietnia 2021r dopłacić 4% z kwoty brutto(np.300euro x 4%=12 euro 12xkurs euro z dnia ustalenia praw do dyw.; a więc kurs był (NBP) 4,55pln Czyli 12euro x 4,55pln=55pln I to wpisujesz w pit 38 i płacisz pisowi do US Ka pe wu?
I jeszcze-podatki od dywidend są zabierane od ręki przez biuro maklerskie( od dyw.spółek PL) od zagranicznych różnie to bywa.Jedni biorą to co obowiązuje w ich ojczyżnie; inni nie biorą w ogóle-trzeba samemu zanieść pln pisiorom.Generalnie-PODATKU W PIT-8C NIE MA ((od dywidend)
Jeśli w przyszłym roku w trakcie rozliczania PIT będziesz miał jakieś wątpliwości , szukasz średni kurs NBP poprzedzający roboczy dziań wypłaty dywidendy (dostałeś w poniedziałek rozliczasz poprzedzający roboczy dzień czyli piątek ,jeśli dostałeś w środę rozliczasz poprzedzający dzień czyli wtorek . Oczywiście gdyby wtorek był dniem świątecznym rozliczasz najbliższy poprzedzający dzień roboczy ) Trochę łopatologicznie ,ale opisałem obrazowo , żeby nie było wątpliwości z wybraniem dnia do sprawdzenia kursu .
Ale urzad skarbowy wymaga potwierdzenia na pismie, ze na Litwnie wzieli juz 15% podatku. Jak to im udowodnic? I gdzie dokladnie (w ktorej rubryce ktorego pitu) wpisac ta dywidende?
Dnia 2020-11-27 o godz. 10:20 ~koleslaw napisał(a): > Ale urzad skarbowy wymaga potwierdzenia na pismie, ze na Litwnie wzieli juz 15% podatku. Jak to im udowodnic? I gdzie dokladnie (w ktorej rubryce ktorego pitu) wpisac ta dywidende?
Nie słyszałem/US doskonale wie jakie są podatki na Litwie/Z US nie dyskutuj pismami, płać 4% i basta.Jak zaczną cie sprawdzać , to tylko kłopot z tego dla ciebie wyniknie!