• Parkiet o Newagu Autor: ~JJM [188.147.105.*]
    https://www.parkiet.com/Transport/301139994-Newag-stawia-na-rozbudowe-oferty-i-wzrost-przychodow.html


    Co o tym sądzicie
  • Re: Parkiet o Newagu Autor: ~PPP [85.193.222.*]
    Bardzo dobrze oceniam. Jako niepoprawny optymista i "analfabeta ekonomiczny" powinienem się doczekać tych 30 zł / akcję. Kto wie, może jeszcze w tym roku. Przecież nawet z obecnymi wynikami zysku netto daje to mniej niż 15 we wskaźniku C/Z, a Prezes Konieczek zapowiada zwiększenie przychodów, w domyśle też zysków.

    W innym wątku zapytałem @Dragona co sądzi o przydatności hal w Gliwicach i wiesz co? Tak sobie pomyślałem, a gdyby tam rozpoczęli produkcję np. tramwajów we współpracy z jakimś tuzem z tego rynku? Lokalizacja zakładu przy potencjalnie największym rynku zbytu w Polsce i zasobami pracowników (Górnym Śląsku i Małopolsce łącznie) to byłby może niezły start?
    Może ma to sens, zwłaszcza w obliczu problemów PESY. Jak myślisz?
  • Re: Parkiet o Newagu Autor: ~JJM [188.147.105.*]
    Ja nie do końca rozumiem jaka jest strategia Newagu odnośnie tramwajów. Jest mnóstwo przetargów a oni nie uczestniczyli w żadnym wiec albo nie maja mocy przerobowych albo nie były te przetargi zbyt opłacalne. Szkoda bo w przypadku posuchy na kolei można byłoby budować dodatkowa odnogę.
  • Re: Parkiet o Newagu Autor: ~PPP [85.193.222.*]
    No właśnie. Bo sami mają minimalne doświadczenia, tylko jeden Nevelo. Natomiast, jako wykonawcy robót wygranych przez jakiegoś innego tuza, to i owszem i wtedy może w Gliwicach?
  • Re: Parkiet o Newagu Autor: ~JJM [188.147.105.*]
    Tylko ze dla mnie takie podwykonawstwo powinno być rzadkością polegająca na zbieraniu doświadczenia a sami juz powinni Mieć plan rozwoju tego segmentu lokomotywy fajnie sir sprzedają ale na dłuższa metę to portfolio powinno dużo Większe ja wiem za zabory komuna itd ale na serio bez dużego wyjścia na przetargi zagraniczne to kolosem oni nigdy nie bedą
  • Re: Parkiet o Newagu Autor: ~Tt [178.235.186.*]
    Podobno jest inwestor prosto ze Szwajcarii ktory bardzo interesuje sie spolka z nowego sacza. Podobno juz jest po pierwszych rozmowach z p jakubasem
  • Re: Parkiet o Newagu Autor: manonthemoon [83.24.80.*]
    Podobno? Podasz źródło swoich domysłów?
  • Re: Parkiet o Newagu Autor: ~ToMike [77.112.150.*]
    Stadler.... jakoś tego nie widzę. Mają fabryki w Siedlcach, na Białorusi. Jeśli już to Siemens o czym może też świadczyć świetna współpraca jego z Newagiem. Z drugiej strony teraz to już czas gra na korzyść Pana Jakubasa. Nie musi się spieszyć. Wartość spółki w kolejnych latach powinna być wyższa. Pozdrawiam
  • Re: Parkiet o Newagu - Erste podnosi rekomendację do kupuj 31,2 zł Autor: ~PPP [85.193.222.*]
    Erste podniósł rekomendację dla Newagu do "kupuj", cena docelowa 31,2 zł
    link
     

  • Re: Parkiet o Newagu - Erste podnosi rekomendację do kupuj 31,2 zł Autor: ~Diana [89.64.90.*]
    to może jednak nie jestem taką ostatnia analfabetka ekonomiczna skoro 30 zl za akcje jest w zasięgu Newagu. trzymam kciuki za nowe kontrakty. pozdrawiam stałych akcjonariuszy.
  • Re: Parkiet o Newagu - Erste podnosi rekomendację do kupuj 31,2 zł Autor: ~PPP [85.193.222.*]
    Witaj @Diana.
    Nie przejmuj się epitetami. Ja tu jestem chyba z najdłuższą "brodą" "analfabetyzmu ekonomicznego". Faktycznie nie znam się szczególnie, a może i wcale na AT :-P. I dlatego przez te wszystkie lata zamiast sprzedawać i w ten sposób uśredniać w dół, to zwyczajnie stale kupowałem, zwłaszcza kiedy spadało dramatycznie i wbrew logice. I tak od IPO przez wszystkie lata. Mam całkiem ciekawą średnią i trochę akcji. :). Zawsze kupuję to, co spada wbrew logice i wskaźnikom, a ma ciekawe produkty i dobre zarządzanie.
    A wracając do spraw NEWAG-u. Znalazłem na forum RK wpis @sfinx-a o następującej treści.
    "Napiszcie też o tym, że Newag w końcu wygrał sprawę w sądzie we Włoszech gdzie walczył ze stadlerem o dostawę 5 EZT dla Sycylii."
    Czy ktoś coś wie na ten temat? Prawda to? Bo bardzo interesująca informacja.
  • Re: Parkiet o Newagu Autor: ~tt [178.235.186.*]
    Stadlerowi brakuje mocy przerobowych. Wagony jeszcze nadazaja budowac lecz lokomotyw juz nie. Pierwszy najwazniejszy problem to brak odpowiedniej kadry. W Siedlcach i na Bialorusi brakuje juz inzynierow. A tu maja gotowe biuro projektowe i cala kadre.
  • Re: Parkiet o Newagu Autor: ~ToMike [77.112.150.*]
    Byłaby to dla mnie spora niespodzianka. Ale na miejscu Pana Jakubasa poczekałbym z ta sprzedażą z rok, półtora....ale pewnie On to wie duzo lepiej ;). Ale na razie to luźna spekulacja.Teraz należy cieszyć się z rozwoju spółki , jej zysków które są też znaczne w przypadku akcjonariuszy. Pozdrawiam
  • Re: Parkiet o Newagu Autor: ~PPP [85.193.222.*]
    @ToMike, to czysta spekulacja.
    Nic dzisiaj na to nie wskazuje, no może poza całkiem dobrym ostatnio PR-em w tym podkreślaniem wartości firmy i jej perspektyw :)

  • Re: Parkiet o Newagu Autor: ~Amator [188.146.34.*]
    IMO.
    Potencjał do wzrostów jest. Moze i na daną chwilę na naszym rynku lokomotyw w większych ilościach juz nie potrzeba (PKP Cargo i PKP InterCity maja juz badz beda uruchomione przetargi na dosłownie kilka sztuk lokomotyw wielosystemowych a prywatni przewoźnicy co mieli odebrać to juz odebrali, oprócz jeszcze Laude i chyba Lotosu jak sie nie myle) to przewoźnicy pasazerowi poszukują EZTów i czesto wymieniają w tym pojazdy hybrydowe, które jak wiadomo u nas ma tylko Newag.
    https://gazetawroclawska.pl/koleje-dolnoslaskie-kupuja-nowe-pociagi-to-szansa-takze-dla-rozbudowywanej-kolei-aglomeracyjnej/ar/c1-14788484
    https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/zachodniopomorskie-w-awangardzie-oglosi-przetarg-na-hybrydowe-pociagi-95184.html.
    Kolejną ciekawostka jest hala o którą niedawno Newag się rozbudowal i w artykule o tym wspomniana jest informacja o piętrowych pociagach....pietrowe EZTy to tez ciekawy pomysl na przeszlosc zwlaszcza w czasach gdy prąd drożeje a przewozy rosną. Dzieki takiemu rozwiazaniu mozna przewieźć więcej osob przy mniejszym poborze prądu - jeden piętrowy EZT zamiast dwóch połączonych normalnych. Tutaj potencjalnym nabywcą moglyby być Koleje Mazowieckie.
    https://m.sadeczanin.info/gospodarka/rosnie-potezna-konstrukcja-z-betonu-i-stali-co-buduje-sadecki-newag-zdjecia
    Co do tramwajów to może byc zarówno plusem i minusem bo po co sie pchać w rynek ktory ma dużą konkurencję a samemu ma się w tym małe doświadczenie. Jednak w artykule wyżej, wspomniana hala moze tez służyć do budowy tramwajow....póki co Newag stworzył i zaprezentował jeden model tramwaju ale od razu jest to model innowacyjny bo autonomiczny co moze tez byc przyszlosciowe.

    To jest moja opinia i licze na konstruktywne argumenty lub kontrargumenty od pozostalych :)
[x]
NEWAG 0,00% 97,00 2025-11-14 17:04:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.