• wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~ss [83.26.232.*]
    Na steam toczy się dysputa dot kwestii tzw peaku i graczy w grze. Też tam ludziska wypisują niestworzone rzeczy. Borreh - producent z Farmy właśnie przed chwila udzielił wyczerpującej wypowiedzi i radzę żeby ją zapamiętać żeby trolle nie zapchały.

    Szczególnie polecam ten fragment dot. tego że peak na steam to nie wszyscy grający...oni widzą resztę której steam nie pokazuje....

    Początkowo opublikowane przez Cpt.ButtHurt:
    People like to bring examples like Insurgency or Squad being in early access, but they fail to acknowledge that both games never had less than 1200 concurrent players at the same time, while WW3 is already going down to 200 and people can't find games, which means they will further abandon it.

    link - The average player numbers for Squad one month after release in December 2015 dropped below 1000 and stayed that way for 9 months (going as low as 500-600 average per month which I think is lower or comparable to what WW3 has now). That's was A LOT less than "1200 concurrent players". Now the game has daily peaks for a couple thousand people playing. 

    Did people cry that Squad is "dead" during those 9 months? I don't know, probably yes, considering the player numbers were lower than ours?

    Did the game die? 

    Does anyone care now if people called it "dead" after release?

    Early Access publishing is a marathon not a sprint (unlike most AAA releases) and I don't need any "rose tinted glasses" to see how our title fares right now. It's enough to see the increased spikes after updates and the amount of reviews we get and all, not to mention our in-house player analysis tools (we are aware not only of concurrent players but also of player retention and the exact numbers of people booting up the game within a month and that is not a small number).

    Again look at how simillar titles in EA fared and understand that we do not care about player spikes right now because it's obvious they won't be high, other games had it worse and still managed to become household names.

    What I personaly am concerned about, however, is the amount of people running around declaring the game dead - Because it can easily steamroll from here as the word gets out that "the game is dead" and people will stop playing because they will be convinced there is no one to play with regardless of actual player numbers. That is a much bigger issue for me right now than our actual player counts.

    If you really want to see the game die then check back 6 or 8 months from now and see how it fares. If player numbers will be low by that point THEN we'll worry.

    "To be honest, I'm pretty sure he's a smart guy and he with the rest of the team realizes that their project is going down and in early access" - No one in our team thinks we're going down, for us it's just work like usual, with the biggest priority being put on sorting the last technical issues out for people who can't play or connect and then on bugfixes and new content (in this order). 

    Instead of focusing on philosophical tirades we're working hard to make sure everyone who bought WW3 can play it.
    Ostatnio edytowany przez: Borreh; 9 min temu
    #32
    < 1 2 3 > 
    Wyświetlanie 31-32 z 32 komentarzy

    Na stronę: 15 30 50

    World War 3 > Dyskusje ogólne > Szczegóły wątku

    Data napisania: 27 listopada o 10:29
    Posty: 32

    Początkowo opublikowane przez Cpt.ButtHurt:
    Ludzie lubią przywoływać takie przykłady jak Insurgency czy Squad, ale nie przyznają, że obie gry nigdy nie miały mniej niż 1200 jednoczesnych graczy, podczas gdy WW3 już spadło do 200, a ludzie nie mogą znaleźć gier, co oznacza, że ​​będą go dalej porzucać.

    link - Średnia liczba graczy w Squad w miesiąc po wydaniu w grudniu 2015 spadła poniżej 1000 i pozostała na tym poziomie przez 9 miesięcy (średnia z nich to 500-600 na miesiąc, co moim zdaniem jest niższe lub porównywalne do tego, co ma obecnie WW3). 

    Czy ludzie płakali, że Squad jest "martwy" podczas tych 9 miesięcy? 

    Czy gra umarła? 

    Czy ktokolwiek ma teraz na uwadze, czy ludzie nazwali to "martwym" po wydaniu?

    Publikacja Early Access to maraton, a nie sprint (w przeciwieństwie do większości wydawnictw AAA) i nie potrzebuję żadnych "kolorowych okularów", aby zobaczyć, jak nasz tytuł się teraz sprawdza. Wystarczy zobaczyć zwiększone skoki po aktualizacjach i ilość otrzymywanych opinii, a także nasze wewnętrzne narzędzia do analizy graczy (jesteśmy świadomi nie tylko współbieżnych graczy, ale także zatrzymania graczy i dokładnej liczby osób startujących do gry w ciągu miesiąca i to nie jest mała liczba).

    Ponownie sprawdź, jak wyglądają simillarowe tytuły w EA i zrozum, że nie dbamy teraz o skoki graczy, ponieważ oczywiste jest, że nie będą wysokie, inne gry miały gorzej i nadal zdołały zostać nazwiskami domowymi.

    Tym, na co mnie osobiście niepokoi, jest liczba osób, które biegają dookoła, deklarując, że gra jest martwa - ponieważ łatwo może się z niej wydostać, gdy słowo wychodzi, że "gra jest martwa", a ludzie przestaną grać, ponieważ będą przekonani nie ma z kim grać, bez względu na faktyczne liczby graczy. 

    Jeśli naprawdę chcesz zobaczyć, jak gra umiera, sprawdź ponownie za 6 lub 8 miesięcy i zobacz, jak to się dzieje. 

    "Szczerze mówiąc, jestem prawie pewny, że jest mądrym facetem, a on wraz z resztą zespołu zdaje sobie sprawę, że ich projekt jest coraz mniejszy" - nikt w naszym zespole nie myśli, że schodzimy, dla nas jest Działają jak zwykle, przy czym największy priorytet kładzie się na sortowaniu ostatnich problemów technicznych dla osób, które nie mogą grać lub łączyć się, a następnie na poprawkach i nowych treściach (w tej kolejności). 

    Zamiast skupiać się na filozoficznych tyradach, ciężko pracujemy, aby upewnić się, że wszyscy, którzy kupili WW3, mogą w nią zagrać.
    Ostatnio edytowany przez: Borreh; 9 min temu
    #32
    < 3 > 
    Wyświetlanie 31-32 z 32 komentarzy

    Na stronę: 15 30 50

    World War 3 > Dyskusje ogólne > Szczegóły wątku

    Data napisania: 27 listopada o 10:29
    Posty: 32

  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~PrzemAS [94.75.90.*]
    Baaardzo dobre info !!!
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~biszkopt [178.252.19.*]
    Czytajcie
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~fake [185.254.7.*]
    fake
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~oddane [185.254.7.*]
    czytac
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Up [46.134.124.*]
    Bzdura, wchodzę do gry a serwery puste....
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~UptoDown [46.189.28.*]
    Bzuda wchodzę do gry a tu twoja stara! O nie to jednak symulator randkowania gołębia nie WW3
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~ss [83.26.232.*]
    https://steamdb.info/app/222880/graphs/

    tu macie insurgency....przez pierwsze 7-8 miechów jak 150 osób grało to był skok...a teraz 2-3 tysiące norma....
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Rew [94.246.175.*]
    Bzdury. Ludzie się skarżą na puste lokacje
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Raf [37.47.153.*]
    Rew dziecko... daj już spokój
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Jimmy [5.173.72.*]
    Ważny fragment: „we are aware not only of concurrent players but also of player retention and the exact numbers of people booting up the game within a month and that is not a small number” - oni dysponuja znacznie wieksza wiedza niz my... Nie analizuja tylko peakow, ale takze powracalnosc graczy, oraz nowych graczy.
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~wagon [185.225.211.*]
    Podoba mi się wpis jimmiego
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Jimmy [5.173.72.*]
    Moze ludzie w koncu zrozumieją, ze Farm zacznie promowac gre w momencie kiedy bedzie w 100% grywalna. Mysle ze juz za 2-3 m-ce peaki beda na zupelnie innych poziomach. Niebawem patch 3.0 mocno usprawniajacy gre i prezentujacy nową mape Smolensk, ktora bedzie magnesem dla graczy oraz influenserow.
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~twoja_stara [77.65.27.*]
    myślę, że takim magnesem będzie dopiero RECON
    i myślę, też, że owy tryb mają przygotowany na moment najniższego peaku w historii
    jestem pewien że bardzo dobrze wiedzą co robią, zarówno z grą jak i marketingiem, którego niema sensu uruchamiać jak gra nie będzie przetestowana w każdym calu na największych możliwych peakach

    co do analizy graczy - chyba oczywistym jest że wiedzą wszystko o wszystkich - przecież to gra sieciowa, a kod i serwery są ich, logują każdą możliwą informację na temat każdego użytkownika, który gra, bądź czeka na grę w przyszłości
    każda gra ma unikalny klucz, wiadomo skąd się logujesz, ile sekund spędziłeś w jakim module gry, preferencje i charakterystykę graczy, itp, itd
    pytanie jak bardzo im zależy na analizie tych danych
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~ss [83.26.232.*]
    ryzyko śmierci gry istnieje wtedy gdy gra w ea nie zarabia na siebie i istnieje duże prawdopodobieństwo że nie zarobi po wejściu w full wersję...stąd wiele firm wiedząc to co widzą w swoich danych o których pisze Borreh podejmuje decyzję o nie kontynuowaniu produkcji...

    ale tutaj gdy gra zarabia na swoje dotychczasowe kilkuletnie koszty po kilku dniach, a po miesiącu prawdopodobnie już ma zarobione na kontynuację produkcji w 2019r...przestańcie....myślicie że oni nie wiedzą tego o czym tu pisałem, że gry średnio po wejściu full wersji zarabiają w PIERWSZYM miechu 50 proc tego co zgarnęły w okresie całego ea, a peaki w momencie wejścia fulle wersji rosna w stosunku do peaków z dnia ea kilka a nawet kilkanaście razy....albo ze nie wiedzą ile zarabiają konsole a ile pc,,,a jaki jest potencjał tej gry to się przekonali pierwszego dnia jak im serwery rozje..ło....wiec będą tu orać dniami i nocami bo wiedzą, że tu gra jest o to czy będą drugą po cdp polską firmą, a nie czy zarobią 10- czy 20 mln rocznie...
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: wojti84 [83.20.41.*]
    No i brawo, wyjaśnienia bardzo rzeczowe. Tu drugiego PUBG nie będzie, ale będzie sukces finansowy na bazie którego studio zwiększy moce przerobowe, mega doświadczenie umożliwiające tworzenie dopracowanych gier single/multi, i perspektywy na przyszłość. Farma dzięki WW3 odżyła , odetchnęła i niech teraz ciężką pracą buduje swoją historię.
    Trzymam kciuki!
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Raf [37.47.153.*]
    Uważam że wszystko przed nami. Przed chwilą grałem w TDM i na czacie zobaczyłem bardzo ciekawa wiadomość w języku polskim tj ktoś szukał chętnych osób do właśnie tworzonego klanu. Jeżeli zaczną się tworzyć klany jak w World of Tank to za rok czy dwa gra będzie miała masę graczy.
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~bekazwas [77.111.245.*]
    haha, no a co maja powiedziec? "ludzie nam spier... z gry, sory taki mamy klimat"? wiadomo ze musza wymyslic dobra legende ze jest rozowo, zebyscie mogli leszcze spac spokojnie
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~stachu789 [77.65.95.*]
    Wiesz jaka jest różnica miedzy tobą o nami??? Jak w kłótni miedzy mężczyzną a kobietą. Facet zawsze przegrywa bo musi mieć racjonalne argumenty. Powiem wam tak nie dyskutujcie z idiotami bo najpierw sprowadzą was do swojego poziomu a potem zniszczą doświadczeniem.
    Wiem że nawet nie doczytałeś całego postu do końca już nie mówiąc o sprawdzeniu peaków SQAD jak się kształtował na początku przez prawie 9 miesięcy.
    Podam ci na tacy bo wiem że jesteś na tyle leniwy że nawet byś tego nie sprawdził:
    link  
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Mer [89.79.159.*]
    Jazda z tymi naganiaczami od siedmiu boleści-krótko i rzeczowo:jeżeli ktoś teraz sprzedaje to musi nie mieć mózgu..ja systematycznie dokupuje a gdy widzę cenę w takim przedziale jak teraz to wyciągam najgłębiej skrywane zaskórniaki by tylko dokupić-średnia 20 i kilkanaście tysi akcji-info dla tych wszystkich,którzy sraja po gaciach
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Jimmy [5.173.72.*]
    up
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Lenin [194.230.127.*]
    Ten watek jest jak Lenin:“ wiecznie zywy“.Infantylizm zyczeniowcow jak monolit. Niezniszczalny.Epistoly rozpaczy,porownania na poziomie soltysa „ klotnia kobieta meszczyzna“,ect.
    Pincet wpisow i jakos trodno oprzec sie wrazeniu,ze rozpacz i bezsilnosc rozczarowanych bilionerow tak podskornie towarzyszy tej propagandzie.
    Jezeli jest tak cacy,otorzcie sobie flaszke i z gory przypatrujcie sie rozwojowi sytuacji odcinajac kupony.Po co sie tak wypompowywac.
    Chlopacy.Do tworzenia zgrabnej propagandy brakuje wam talentu literackiego, Strata czasu na tluczenie sie w wirtualnym swiecie wojen swiatowych I intergalaktycznych nie zrobilo z nikogo jeszcze per definitionem rekina gieldy.

  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~ehh [89.74.75.*]
    Sam się bawisz w spin, jednak ostatnie zdanie to krysztalowy wazon który właśnie spadł ze stołu. Oczywistym jest ze wszystko tutaj sprowadzone zostanie do faktów dokonanych, ale historia najnowszej gry farmy jeszcze sie nie skonczyła.
  • (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: (usunięty) [37.47.248.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Rage [37.47.248.*]
    Ps. Rozpaczac bedziesz ty jak podadza komunikat 400k albo w styczniu po zmianie widelek 500k-1kk wtedy uwierzysz. Drgania twojego gula wywolaja przebiegunowamie ziemi a wstrzasy wtorne wyrzuca ziemie z obecnej orbity.
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: bergotte [78.8.98.*]
    Dnia 2018-11-29 o godz. 00:58 ~Lenin napisał(a):

    > Strata czasu na tluczenie sie w wirtualnym swiecie wojen swiatowych I intergalaktycznych nie zrobilo z nikogo jeszcze per definitionem rekina gieldy.
    >
    Ten, który przetestuje grę - główny produkt sprzedawany przez spółkę, co do której ma zamiar podjąć decyzje inwestycyjne - ceteris paribus będzie miał lepszy ogląd sytuacji niż ten, który nie zagra.

  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~ehh [89.74.75.*]
    Świetna cytowana kwestia. Dzięki Ci za to. Przez tydzień, bądź dwa, statystyki mogą być mało imponujące ale dwa nadchodzące update-y powinny rozruszać community. Patch 0.3 zapewne i tak pojawi się wcześniej na PTE do sprawdzenia.
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~hmm [77.111.245.*]
    zabawne ze juz poprzedni patch mial uratowac ta superpordukcje, teraz 0.3 ma to zrobic, no dobra do trzech razy sztuka moze 0.4
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Stachu789 [188.146.110.*]
    No tym razem muszę ci przyznać rację 0.3 sprawi że gra bedzie bardzie zoptymalizowana, dopiero 0.4 przyniesie to na co wszyscy czekają. Jeżeli po tym się nic nie zmieni WW3 stanie się dobrze sprzedaną grą w EA. Wszystko już będzie odkryte i nowe mapki i customizacja już nie pomogą z zbytnio
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Bs [193.71.194.*]
    A tam gadanie takie. Patch 0.2 i promocja rozruszaly gre. Popatrzcie na przyrost komentarzy i peak w weekend. Z każdym kolejnym bedzie lepiej. Pamietajcie rowniez, ze niektorych rzeczy nie da sie przewidziec. Wystarczy jeden dobry film na youtubie, jedna swietna mapa i proporcje moga się odwrocic o 180 stopni.
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~all [193.239.56.*]
    jezeli dla kogos zmiana opini z 50/50 do 85/15 nie jest wystarczajaca aby ocenic,ze F51 robi dobra robote wprowadzajac kolejne poprawki to znaczy ,ze jest zwyklym trolem ,ja rozumiem ze trzeba odkupic akcje przed pokazaniem Smolenska,ze czas kiedy przeskoczymy 500k na Steam tez tyka na wasza niekorzysc,nie mowiac o RECON,ktory ma byc wisienka na torcie,ale trolowac tez trzeba umiec
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~ss [83.26.232.*]
    pamiętajcie że docelowo czyli gdzieś na koniec 2019 początek 2020 ma być 9 map i 5 trybów...mamy na razie 3 mapy i 2 tryby....czyli 2/3 gry jeszcze przed nami....

    a po fuul wersji kolejne zapewne płatne dodatki...

    tak gra jeszcze jest w wieku niemowlęcym....natomiast trole jada po niej jakby to była pełna wersja jak BFV ...a tam oceny 2/10 graczy..
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~ehh [89.74.75.*]
    Patch 0.3 bedzie zawierał największe do tej pory elementy optymalizujące, wprowadzi z powrotem meta grę oraz udostępni długo wyczekiwaną mape w Smoleńsku. Może on sporo zmienić w temacie frekwencji względem osób już posiadajacych gre. Mam tu na myśli wyjście na stabilniejsze dzienne poziomy graczy. 0.4 z nowym trybem może być rewolucyjny, ale będzie wymagała wiekszej bazy graczy i stabilnej, zbalansowanej gry z jak najmniejsza ilościa bugów. Wtedy w styczniu mogą też uruchomić jakąś akcje marketingową.
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Vinsanity [87.207.8.*]
    Co za bzdurna manipulacja autora tematu. Nabrały się na nią chyba tylko dzieci.
    Gość napisał: "Szczególnie polecam ten fragment dot. tego że peak na steam to nie wszyscy grający...oni widzą resztę której steam nie pokazuje.... ęSzczególnie polecam ten fragment dot. tego że peak na steam to nie wszyscy grający...oni widzą resztę której steam nie pokazuje.... "
    Tymczasem w cytowanym tekscie nie ma mowy o zadnych dodatkowych graczach, tylko o innych statystykach oprocz jednoczesnie grajacych :D:D
    " (jesteśmy świadomi nie tylko współbieżnych graczy, ale także zatrzymania graczy i dokładnej liczby osób startujących do gry w ciągu miesiąca i to nie jest mała liczba)."
    Podsumowujac: jacy naganiacze, taki kurs.
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Stefan [213.238.90.*]
    Wrażenie pustych lokacji tez wynika z błędu kodu który przy logowaniu 10 graczy tworzyło trzy mecze zamiast połączyć ich wszystkich do jednej mapy.
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Rew [5.173.145.*]
    Gra działa. Nie ma problemów z serwerami czy też z logowaniem.

    A ludzie nie grają. Lipa Panowie
  • (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: (usunięty) [213.238.90.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
  • Re: (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: ~tt [80.190.151.*]
    up
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~yapi [90.252.16.*]
    chcąc podbić wątek, dodam coś w temacie do przeczytania. https://galyonk.in/on-early-access-games-39aed2b8f82d?gi=9db2d3193c94
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~yapi [185.69.144.*]
    up
  • Re: wyjaśnienie kwestii peak wg. Farmiaków Autor: ~Cudo [5.173.137.*]
    Piękne
[x]
FARM51 -1,55% 5,08 2025-09-05 16:37:43
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.