Fajna, polska, dobrze rozwijająca się bez wielkiego rozglosu firma a malo cos sie dzieje. Mimo ze perspektywy wydaja sie bardzo dobre. Troche dziwne, wszyscy rzucili sie na takiego Ursusa, gdzie maja miejsce ciagle jakies jaja a taki Newag jakby nie zauwazony.
Spójrz na akcjonariat i przestań się dziwić. https://www.biznesradar.pl/akcjonariat/NEWAG Ulica nie ma tu nic do powiedzenia. Z drugiej strony na tle spadków w lutym na szerokim rynku i tak trzymamy się bardzo dobrze.
I paradoksalnie właśnie dzięki temu układowi dużych graczy. Miejmy nadzieję, że chwilowy, bardzo duży resentyment do polskich akcji się skończy zanim NEWAG ogłosi wyniki za 2017 i nastąpią decyzje strategiczne dotyczące PESY.
leksiu92: > Masz jakies przewidywania ktorymi mozesz sie podzielic w tej kwestii? :)<
Chyba jesteś tu nowy. Lepiej nie mogłeś trafić. PPP to kopalnia wiedzy. Zna się na produkcji filmów, z obrazka może ocenić jakość stali i powłoki lakierniczej. Zgłębił również do cna rozkład jazdy metra w Sofii. Technologię budowy lokomotyw ma w małym palcu. No i giełda...to jest jego konik. Nikt inny nie dostarczy ci bardziej rzetelnej i dogłębnej analizy.
PPP: >Miejmy nadzieję, że chwilowy, bardzo duży resentyment do polskich akcji się skończy...<
Nie skończy się, a wręcz będzie się pogłębiał, dopóki dopóty analfabeci ekonomiczni będą u władzy
Mogę się mylić., ale wyobrażam sobie to tak: Co do aktualności, to są pozytywne, a najbliższa przyszłość jawi się optymistycznie. Bardzo wiele będzie zależało od wyniku przeglądu opcji strategicznych i tego, w jaki sposób Newag odnajdzie się w dokapitalizowaniu PESY przez PFR lub Skode. 1. Jak wygra opcja PFR, to Newag tam też jest obecny i chyba nieźle sobie radzi. 2. Jak wygra Skoda, to w grze będzie dwóch dużych graczy: Bardzo duży z Czech i porównywalny z Polski (mam na myśli głównych udziałowców). A duża kasa lubi się jednoczyć, czyli fuzja w kolejnym etapie, chociaż na innych zasadach.
Odnoszę wrażenie, że w obu przypadkach Newag nie musi stracić, raczej zyska. Ale ja wolałbym teraz opcję 1. Wtedy akcjonariusze Newagu zyskaliby więcej i szybciej.
Ha ha, to raczej Pesa wejdzie w skład Newagu. Bo nie wielkość firmy, a jaj aktualny stan kasy + zobowiazań / kar decyduje.
Bez PFR i realnej gotowizny z Newagu, PESA jest warta obecnie ułamek tego, co Newag. I takie są obecne realia i pozycja rynkowa obu firm.
Nie wiem jak to jest z rynkiem w kontekście spółek giełdowych natomiast PESA jako producent taboru jest wielką marką, ma z pewnością duże zaplecze techniczne, większą produkcję, większe doświadczenie, szczególnie w branży tramwajowej, szczególnie chyba referencje (doświadczenie) i potencjalne zamówienia się tu liczą. Obie te firmy mogą się świetnie uzupełnić w tym kontekście przekazując sobie referencje i nie będąc dla siebie konkurencją. Pesie chyba produkcja taboru kolejowego średnio idzie, zdarzają się udane produkty ale też i katastrofalne.