chyba będzie mąka, robota w Warsaw Spire:
Zgodnie z przepisami ppoż. droga ewakuacyjna powinna prowadzić od klatki schodowej do najbliższego wyjścia na zewnątrz. Wydawało się, że hol w 220m, 49 kondygnacyjnym budynku Warsaw Spire w Warszawie, powinien zostać przedzielony korytarzem ewakuacyjnym. Nic bardziej mylnego. Udowodniliśmy, że przepisy ppoż. nie muszą być ograniczeniem! Zaproponowaliśmy nowatorskie rozwiązanie drogi ewakuacyjnej, w postaci tunelu z klatki schodowej na zewnątrz.Od momentu zgłoszenia do opatentowania, tunel ewakuacyjny naszego autorstwa wymagał wiele pracy.
https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t73/1.5/16/1f477_200d_2640.pnghttps://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t75/1.5/16/1f477_200d_2642.pngJego najważniejsze cechy, które warto wymienić to m.in.:
https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tba/1.5/16/2705.png Szynowe, górne prowadzenie z napędem 24 V DC, umożliwiające awaryjny wyjazd tunelu.
https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tba/1.5/16/2705.png Obudowa tunelu w klasie odporności ogniowej EI 60, a wraz z konstrukcją nośną - REI 60.
https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tba/1.5/16/2705.png Szczelna posadzka - płaszcz tunelu o szerokości max 20 mm.Projekt został zrealizowany we współpracy z pracownią architektoniczną M. & J-M. Jaspers – J. Eyers & Partners oraz Polsko-Belgijską Pracownią Architektury.Budynek wysokościowy Warsaw Spire otrzymał nagrodę dla najlepszej inwestycji biurowej (Best Office & Business Development) na targach MIPIM w Cannes w 2017 roku.