witaj ,,,czytam Twoje wpisy i analizuję ,,,,,,popraw mnie jeśli zle liczę ,,,,,,mają w swojej flocie 14 samolotów w leasingu po 100 000 euro co daje 1,4 miesięcznie i 16,8 rocznie przychodu ,,,,poa tym z foty 16 chińczyków,,,,, 8 będzie pracować dla avi po 340 miesięcznie więc 2,72 i 32 rocznie czyli razem w przyszły roku z wynajmu będą mieć około 50 baniek euro przychodu ,,,,czy dobrze licze ?????????? jeżeli coś to mnie popraw ,,,,a nie liczę przychodów z pozostałej działalności
Nie jest tak dobrze. Podane raty leasingu od A320 nie uwzględniają kosztu kredytu .
Trzeba od tego odjąć koszt 3% rocznie od 344 mln $,plus amortyzacja . W 3 q mogły dojść koszty manipulacyjne od udzielonego kredytu Raty od A321 wynoszą 380 tys$ Te raty mogą być wyższe od podawanych o 10% dla Aeroflot. Avia Chiny leasinguje tylko 8 z 16czyli liczymy 4 samoloty na samą Aviaam bo 8 sprzedała Aviaam do SKY Co . 3samoloty w 3q i 4 samoloty w 4 q .1 wciąż czeka na dostawę na 4q W 4 q mogą być olbrzymie przychody z pośrednictwa przynajmniej 30 mln$ w 3q miała 19 mln$ .Jeśli chodzi o przychody z leasingu to sama flota Aviaam miała w3q 3,2 mln $ przychodu z leasingu w 4 q powinno być przynajmniej 4,3 mln $ ze względu na pracującego 1A321 w Yamal .Prezentacja https://www.aviaam.com/upload/content-assets/files/Investor-presentation-Q3-2017.pdf
Wg mnie powinien być rekordowy ze względu na pośrednictwa .Dywidenda jest możliwa bo spółka posiada olbrzymią kasę na koncie pomimo zwiększania inwestycji w JV Chiny problemem może być że ta kasa może być na koncie spółki córki a ponieważ Aviam jest konsolidowana to jest szansa że spółki córki przelały kasę na konto matki ale z uwagą projekt w Aviaam Chiny to prawie 1 miliard USD z możliwością rozszerzenia go do 5 miliardów. Dolary Kupujemy nowe samoloty, dzierżawimy je liniom lotniczym, całą niezbędną wiedzę biznesową , jaką przynieśliśmy, a finansowanie zapewniły chińskie banki "- powiedział.https://m.delfi.lt/verslas/verslas/article.php?id=76243135
Na pocieszenie jest szansa poprawy nastawienia do spółki w 2018 roku i jej handlu z Rosianami a to ze względu na MŚ w piłce nożnej w Rosji .Putin napewno ociepli relacje z Zachodem przyczyni się do lepszego postrzegania spółek takich jak Aviaam rownież przez fundusze zagraniczne.
No i tu masz rację . Klimat geopolityczny może ulec poprawie . Może też pojawi się korzystny klimat dla IPO w branży lotniczej , która notuje rekordowe zyski . A może pojawi się jakaś nowa linia nisko kosztowa ? Ktoś kto ma bazowy port lotniczy , usługi MRO tanie no i jeszcze producent musi się znaleźć , który dostarczy flotę z rabatem . Avie mają młodą i doświadczoną kadrę , która do emerytury ma daleko . Jeszcze wiele zdziałają jak sądzę .