Wygląda na to, że większe jest prawdopodobieństwo zysku niż straty w IV kw czyli rekordowy rok jest bardzo mocno prawdopodobny. Czytając analizę OBS-a można jednak wyciagnąć wniosek, że dopóki nie pojawią się tutaj inwestorzy instytucjonalni to ciężko będzie o duże wzrosty. Mali mogą nie pociągnąć tego wózka. A do pozyskania większych i stabilniejszych inwestorów potrzebne sa stabilne wyniki i najlepiej dywidenda.
Spółka za ubiegły rok obrachunkowy nie wypłaciła dywidendy. Jednak był to wyjątek podyktowany potrzebami kapitałowymi - w związku z wydatkami na JV. W poprzednich latach dywidendy były wypłacane (średnia wysokość dywidendy=0,23 zł):
2016-05-27 Wypłata dywidendy Dywidenda na akcję: 0,09 zł
2016-05-13 Nabycie praw do dywidendy Dywidenda na akcję: 0,09 zł
2015-04-30 Wypłata dywidendy Dywidenda na akcję: 0,36 zł
2015-04-20 Nabycie praw do dywidendy Dywidenda na akcję: 0,36 zł
2014-05-28 Wypłata dywidendy Dywidenda na akcję: 0,24 zł
2014-05-15 Nabycie praw do dywidendy Dywidenda na akcję: 0,24 zł
4 Q powinien być rekordowy .Dlaczego bo w Aviaam w 3 q pośredniczyła w sprzedaży trzech nowych Airbusów do SKY Co i z tego rekordowy przychód w historii spółki z pośrednictwa 19 mln $ niestety koszty zatrudnienia międzynarodowej firmy doradczej Piper obniżyły zysk ale w 4 q pośrednictwo pójdzie już na podstawie umów zawartych w 3q i nie będzie tak wysokich kosztów firmy doradczej Na 4 q mamy aż 5 samolotów to dochody z pośrednictwa 30 mln $ dodatkowo na 4q Avia raportuje że Grupa w 4q zakończyła realizację dwóch dostaw samolotów Airbus A320 i jeden B747-400F. Następnie mamy wyższe dochody z leasingu w Avia Chiny bedą pracowały wszystkie 8 samolotów miesięczna rata od A 321 to 390 tys $ a miesięczna rata leasingu od A 320 to 340 tys $ .Dodatkowo w Aviaam będzie pracował w 4q 1 A 321 który obniżył zysku na 3q nawet o 3 mln $ na remont kapitalny gdyż AviaAM Leasing przeprowadził generalny remont po 12-letnim użytkowaniu w tym remont kabin i zmiany w barwach ale pracuje już od początku 4 q co da dodatkowy przychód 1 mln $ .Dodatkowo w 4 q Aeroflota może sprzedać 4 10 letnie A 321 gdyż kończy im się limit przelatanych godzin Teraz następna sprawa w 2016 pośredniczyła w .Na przyszły rok Avia Chiny może leasingować następne Airbusy do Aeroflot . A320-214 MSN 8073 marz 18 Airbus A320-214 MSN 8133 kwiecień 18
Zastanawiałem się dlaczego fundusze się skróciły i chyba dostałem odpowiedź źródło OBS jeden z czytelników wyjaśnił jest to prawdopodobna teoria co myślicie bo mnie przekonuje .
Bo były tu podawane przeróżne teorie odnośnie kursu i skracania funduszy były też tezy odnośnie wyjścia z gpw .bes instytucji finansowych kursu nie popchamy liczę jeszcze na dywidendę bo fundamęty firmy nie robią wrażenia na funduszach nawet mają okazje do żenienia papiera przy świetnych raportach i wynikach .
Są podstawy do silnych spadków, taka spółka jest ciężka. Nie ma skrzydel i.... strusie nie lataja;-) Rozdaje samoloty na lewo i na lewo i na prawo ..itd....wiec w niej nic nie zostanie...zatem to znajomy struś nielot. Ale znosi wielkie jaja i to co teraz widzimy to są zniesione jaja przez ostatnie pół roku :-). Wieksze sa tylko dynie.... w ten jeden dzien w roku w Stanach:-) ale DYNIA!!!!
Przyszłość tej spółki to joint venture. Te rozdawane samoloty sprzedawane są z zyskiem i nie mamy zamrożonego kapitału (środków pieniężnych) w środkach trwałych (inwestycjach w środki trwałe). Poza tym ukrócone do minimum zobowiązania kredytowe. Mamy otrzymywać bezpieczny przychód i wydawać jak najmniej w celu regulowania różnego rodzaju zobowiązań. Nie wiem, czy taka odpowiedź wystarczy. Pozdrawiam.