Na http://www.parkiet.com/artykul/1517481-10-zagranicznych-spolek-z-GPW.html .W artykule Adam Korecki, makler z DM TMS Brokers, radzi bliżej przyjrzeć się AviaAm Leasing " Ten litewski holding lotniczy jest notowany na GPW od czerwca 2013 r., a jego działalność skupia się na nabywaniu samolotów komercyjnych, przede wszystkim używanych, a następnie ich leasingowaniu liniom lotniczym na całym świecie – charakteryzuje spółkę.– AviaAm Leasing zwraca uwagę przede wszystkim niskimi wskaźnikami wyceny rynkowej. Wskaźnik C/Z wynosi zaledwie 3,2, a C/WK 0,53, przy rentowności kapitałów własnych na poziomie ponad 17 proc. Atrakcyjne wskaźniki wyceny rynkowej są zasługą przede wszystkim bardzo udanych wyników w 2016 r. W tym okresie spółka zwiększyła przychody ze sprzedaży ze 125 mln zł do 374 mln zł, zysk operacyjny EBIT z 59,7 mln na 86,2 mln zł, a zysk netto z 45,9 mln na 73,8 mln zł. Znacząca poprawę wyników zauważyli też inwestorzy, doprowadzając do wzrostu kursu w trakcie ostatnich 12 miesięcy z 2,80 do 5,8 zł, a więc o ponad 100 proc. – dodaje. Zdaniem maklera to nie jest kres możliwości wzrostu akcji tej spółki. – Z punktu widzenia analizy technicznej w średnim terminie spodziewam się kontynuacji trendu wzrostowego i testu szczytów z ubiegłego roku na poziomie 7,40 zł, a w przypadku jego przebicia testu historycznych szczytów na 9 zł – prognozuje Korecki. I mówi jeszcze o potencjalnych ryzykach. – Należy do nich przede wszystkim niska płynność. Dzienny obrót tymi akcjami na GPW, poza nielicznymi wyjątkami, nie przekracza 1 mln zł, a największe oczekujące oferty kupna czy sprzedaży w zasadzie nigdy nie przekraczają 2 tys. akcji. Tak mała płynność bardzo utrudnia zarówno otwarcie, jak i zamknięcie inwestycji. Jednak w przypadku długoterminowego lokowania stosunkowo niewielkiej części swoich aktywów warto rozważyć taką inwestycję, która może przynieść ponadprzeciętne zyski.
AVIAAM LEASING AB Temat AviaAM Leasing delivers one Boeing 737 aircraft Podstawa prawna Treść raportu: AviaAM Leasing AB _hereinafter – the “Company" announces that the Company together with its subsidiaries _hereinafter – the “Group"_ has completed the full cabin refurbishment of one Boeing 737 aircraft and delivered the aircraft under the operating agreement to a European business aviation company KlasJet.
AviaAM Leasing, grupą kapitałową, zaangażowany w działalność samolotów komercyjnych nabycia, leasingu i sprzedaży, ogłosił, że dostarczano Boeing 737 biznesowego odrzutowca na umowę operacyjną do spółki europejskiej biznes lotnictwo KlasJet.Po uzyskaniu Boeing 737-500 w listopadzie 2016 r AviaAM Leasing stał się trzecim właścicielem statku powietrznego, który został pierwotnie posiadanego przez przewoźnika US Continental Airlines, ponieważ nowy samolot został wyprodukowany w 1998 roku linia lotnicza Boeinga wykorzystywała go do lotów czarterowych z regionalnych i ekonomiczny konfiguracja siedzenia klasy, siedzenia 126 pasażerów.Przed dostawą samolotów, klasa ekonomiczna Boeing 737 nastąpiły zasadnicze zmiany, aby spełnić potrzeby dużych grup osób podróżujących służbowo, jak i profesjonalnych drużyn sportowych. Projekt został wykonany przez modyfikacja globalnego dostawcy MRO FL Technics w 5 miesięcy, z udziałem ponad 50 inżynierii lotnictwa, konserwację i specjalistów projekt z Litwy, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.„Zostaliśmy zmierzające do uzupełnienia naszą zróżnicowaną flotę z dużym strumieniem biznesu odpowiedniej dla profesjonalnych drużyn sportowych, osób podróżujących służbowo i urzędników państwowych na chwilę teraz. Po uzyskaniu Boeing 737 w stanie korzystny dla takiej modyfikacji, powierzyliśmy FL Technics z wyzwaniem realizacji projektu i końcowy wynik jest więcej niż mogliśmy wcześniej oczekiwano,”komentuje Tadas Goberis, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny AviaAM Leasing.„Ten projekt był bardzo skomplikowany ze względu na wyjątkowo dużą liczbę zmian technicznych samolot musiał przejść. Modyfikacja zaangażowany podstawowych wewnętrznych zmian projektowych w tym renowacji siedziska, część zmian konfiguracji - od 126 gospodarka 56 w klasie biznes pokryte skórą fotele. Dodatkowo, samolot otrzymał luksusowe nowe barwy, wykwintne drewnianych elementów i nowy dywan pokrywę razem z białym zimno piorun zostały zainstalowane,”wspólne Romualdas Legetavicius, dyrektor techniczny AviaAM Leasing.Po modyfikacji, nowo umeblowane business jet Boeing 737 otrzymał certyfikat EASA typu suplement oraz komplet dokumentacji zdatności do lotu statku powietrznego z litewskim CAA. Samolot już zyskał zainteresowanie drużyny sportowej i będą wykorzystywane przez uczestnika Euroligi Zalgiris Kowno. Na początku jesieni, drużyna sportowa rozpocznie urzywanie stateku powietrznego w leasingu na mecze .
Pytanie ile to kosztowało te drewna i skóry. I ile da się z tego wyciągnąć. W tej informacji najważniejsze jest to , że ją podali. Im więcej informacji o działaniach spółki tym lepiej. To zwiększa zaufanie.
W sumie zgoda co do opinii pana Koreckiego, cyt.: "Z punktu widzenia analizy technicznej w średnim terminie spodziewam się kontynuacji trendu wzrostowego i testu szczytów z ubiegłego roku na poziomie 7,40 zł, a w przypadku jego przebicia testu historycznych szczytów na 9 zł – prognozuje Korecki." Tyle w temacie AT. Natomiast patrząc na fundamenty, to powinno być tutaj znacznie, znacznie wyżej - tyle co teraz x3. Miej akcje, i patrz w akcje ... te akcje :)
Po ostatniej wpadce z wynikami za 4q to nie prognozuje chociaż prognoza miała sens przypomnę że firma zapłaciła 1,7 mln $ podatku a taki podatek płaci się w Litwie od 10 mln $ zysku Ale wracając do tematu gdyby przyczyną sprzedaży 3 A321 był wzrost ich wartości o 10 % bo o tyle wzrosły te samoloty na przełomie roku 2016/2017 i ta wysoka cena utrzymyje się nadal więc spółka .mogła doojść do wniosku że powinna to wykor,ystać tę wysoką cenę To przes,acowanie było rownież widać w sprawozdaniu za 4 q nie badane przez biegłego przeszacowaniu wartości floty w górę było znaczne Przypomnę nie zgodził się na to biegły badający sprawozdanie .Więc jedynym wyjściem było sprzedać te samoloty żeby pokazać ten wzrost .Prezes nie wziął pod uwagę zysku z leasingu do Aeroflot 3 A 320 a przecież one dotarły do Moskwy 28 kwietnia 2017 a więc pracowały pełne 2 miesiące w 2q.Podsumowując nie mam pojęcia jaki będzie zysk.
Sami wiecie że aviaam może wykazać 30 mln zysku ale i również 60 mln zł, mocno jest na chwilę obecną nieprzewidywalna. Dovado ma rację że można byłoby przyjmować przychód z leasingu 2 samolotów ale nie można zapomnieć że 3 airbusy które sprzedali też pełnego kwartału nie pracowały. Dochodzi też jeszcze dodatkowy aspekt którego pewnie nikt nie bierze pod uwagę, a umocnienie złotówki o 5% r/r w stosunku do eur. Oni podają wyniki w usd i eur i wszystkie serwisy finansowe w Polsce przeliczają na złotówki, na poziomie np. eur mogą być wyniki lepsze ale po przeliczeniu na pln może wzrost być niższy (podobna rzecz dotyczy tez bilansu który mocno się zmienił po 1 kw w stosunku do poprzednich kwartałów).
Jeśli coś mieli wycenione w Euro to po spadku kursu USD do Euro to coś w USD jest więcej warte , a raporty są w USD. Odwrotnie było na koniec roku - rekordowo drogi dolar i rezerwy , więc per analogiam....Ale to dywagacje. Bo przecież mogli też sprzedawać z konieczności aby mieć kasę na Chiny , bo z Chińczykami podobno bywa niełatwo. Nie wiadomo czy wszystko sfinansują. Jeśli nie byli przymuszeni do sprzedaży wynik będzie znakomity. Ten Boeing w drewnie i skórze dla siostrzanej spółki może wskazywać , że spółka jest ,, przy kasie ".
Myślę ,że wyniki II kwartału zaskoczą nas pozytywnie ale jak zareaguje kurs tego nie da się przewidzieć .Kursem steruje ING jako animator i NN jest w akcjonariacie i mogą blokować wzrosty przerzucając się akcjami .Tutaj ewidentnie popyt był od razu zasypywany i blokował wzrosty. Teraz widać ,że ktoś zaniża kurs i skupuje akcje . Płynność jest mała bo nikt nie chce oddawać akcji w tych cenach bo dzisiejsza Avia nie jest już tą ,która debiutowała na giełdzie. Spółka się rozwija w tempie pendolino . Skup akcji się zaczyna i nie wiadomo do jakiego poziomu postraszą ,żeby skupić w dobrej cenie .Jak rozmieni 5 złotych to sam jeszcze dokupię i poczekam.
To było do przewidzenia ,że jak nie wypłacą dywidendy to fundy wysypią. NN miało 11 % czyli zostało im 5,77 % wysypali ulicy bo zwiększył się FF. Był 15 % jest prawie 25%.
Przypominam ostatnią rekomendację dla spółki: Analitycy ING Securities rekomendują "kupuj" dla akcji AviaAM 2013-08-21 Analitycy ING Securities w raporcie z dnia 2013.08.20 wydali rekomendację "kupuj" dla akcji AviaAM. Cena docelowa jednej akcji AviaAM została ustalona na poziomie 12.90 zł. W dniu wydania rekomendacji cena akcji AviaAM wynosiła 7.20 zł. Czekamy na kolejną rekomendację K.