Historia Avia Solutions Group rozpoczęła się w 2005 roku, kiedy litewskie linie lotnicze, został sprywatyzowany. Investicijų valdymas ktorej glownym akcinariuszem byl Gediminas Ziemelis nabyła 100% udziałow w liniach lotniczych do 7,53 mln euro.
Linia lotnicza rozpoczela dzialalnosc jako flyLAL Sześć firm zostały wydzielone z oryginalnej firmy i wszystkie z nich, z wyjątkiem flyLAL byly dochodowe midzy innymi FL Technics (konserwacja, naprawa, lotnictwa i operacji) sa one skupine w obecnej Avia Solutions Group Investicijų valdymas zostala przekształcona w ZIA Valda (80 % nalezy nadal do
Gediminas Ziemelis W 2009 sama flyLAL został zmuszony do ogłoszenia upadłości nie wytrzymujac konkurencji z łotewskiem przewoźnika airBaltic,ktory stosowal ceny dumpingowe Ciekawostka jest że w listopadzie 2014 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej dopuszcza do zatrzymuje własności airBaltic wraz z międzynarodowym lotniskiem w Rydze, w celu zapewnienia odszkodowania w postepowaniu za szkody wynikające z domniemanych naruszeń prawa konkurencji Unii w pozwie flyLAL przeciwko airBlatic ]oskarżając linie lotnicze o stosowanie dumpingu.
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:62013CJ0302&from=EN
Sama Avia Solutins Group zostala jeszcze raz podzielona w 2010 roku podczas przygotowań do IPO. GPW nie zgodzila sie na wejscie calej grupy wiec dla potrzeb IPO grupa została podzielona w ten sposob że BPC Travel i AviaAM Leasing wyszły z niej W rzeczywistosci grupa dziala jako powiazana calosc biznesowa zrzeszona w ZIA VALDA
http://www.ziavalda.lt/