2016-04-22
Michelin po I kwartale br.
linkW I kwartale br. Michelin osiągnął sprzedaż netto w wysokości 5,1 mld euro. Odnotowany wzrost wolumenu sprzedaży na poziomie 3,7 proc. przewyższa tempo rozwoju rynku we wszystkich segmentach działalności.Większe wolumeny sprzedaży wypracowane przez poszczególne obszary produktowe wyniosły w przypadku opon do samochodów osobowych i dostawczych wyniosły +4 proc., opon ciężarowych +3 proc., natomiast segment opon specjalistycznych utrzymał stabilną pozycję.
Opony do samochodów osobowych i dostawczychW pierwszym kwartale tego roku rynki pierwszego wyposażenia i wymiany charakteryzował mocny wzrost, który odzwierciedlał dobrą sytuację w Ameryce Północnej, Europie i Chinach. Dzięki temu Grupa Michelin osiągnęła bardzo dobre wyniki na rynkach pierwszego wyposażenia w Ameryce Północnej, Brazylii, Europie i Chinach. Firma odnotowała też wzrost udziału w rynku pierwotnym oraz przywróciła rentowność w Europie.