• Nowy rząd PiS zapowiada koniec GITD. Inspektorzy trafią do policji Autor: ~GITD [195.39.217.*]
    PiS planuje zmniejszyć liczbę służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach.W rozmowie z RMF FM nowy wiceminister spraw wewnętrznych Jarosław Zieliński przyznał, że chciałby włączyć inspektorów do zreformowanej drogówki. Przebudowy wymagałaby także Komenda Główna Policji. Chodziłoby o wyodrębnienie zastępcy komendanta głównego, który odpowiadałby za policję drogową wzmocnioną o funkcjonariuszy przeniesionych z ITD.
    W szeregach PiS rozważana jest jeszcze jedna, mniej radykalna koncepcja. – Może iść w kierunku włączenia systemu fotoradarów i całego Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) w struktury policji oraz pozostawienia w GITDspraw związanych z kontrolą transportu – mówi jeden z polityków partii rządzącej. Sytuacja jest więc analogiczna do tej z marca 2014 r. Wówczas pisaliśmy, że ówczesna minister infrastruktury Elżbieta Bieńkowska rozważała przekazanie fotoradarów policji lub wzmocnienie jej struktur 700 inspektorami transportu drogowego. Z planów nic nie wyszło, gdyż Bieńkowska została unijnym komisarzem.
    Inspekcja na razie nie komentuje planów nowego szefostwa MSWiA. Szef GITDTomasz Połeć odpisał nam, że jest w zagranicznej delegacji. Jak jednak wynika z naszych nieoficjalnych informacji, część szefostwa inspekcji nie jest zachwycona pomysłem PiS. – Przekształcenie GITD w policję to w dużej mierze pomysł Tomasza Połcia. Ale w kierownictwie jest sporo emerytowanych policjantów. Gdyby zostali włączeni do struktur policji, emerytura policyjna zostałaby im zawieszona – tłumaczy jeden z naszych informatorów.
    Inny pogląd mają szeregowi inspektorzy pracujący w terenie. Zależy im na tym, by dostać przywileje przysługujące służbom mundurowym. – Koncepcja pana wiceministra jest zbieżna z naszymi postulatami – mówi przewodniczący Związku Zawodowego Inspekcji Transportu Drogowego Hubert Jóźwik. Jego zdaniem obecny system jest nie do zaakceptowania. – Inspektorzy są służbą cywilną, a więc urzędnikami, którzy teoretycznie powinni pracować w godzinach 8–16. A to ułatwia nielegalny przewóz ładunków nocą. Szefostwo wielokrotnie naginało zasady, każąc nam jeździć w nocy, mimo że dotyczy to tylko wyjątkowych sytuacji, np. gdy dojdzie do nas informacja o transporcie pojazdów ponadgabarytowych – wskazuje.
  • Re: Nowy rząd PiS zapowiada koniec GITD. Inspektorzy trafią do policji Autor: ~ee [5.172.247.*]
    no ładnie 35 letni policyjni emeryci na posadach państwowych, inni na nich dylają do 67 lat
[x]
WASKO -0,56% 1,76 2025-10-03 15:10:29
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.