Nie widzę ani jednej przesłanki dlaczego ma rosnąć? Czy rynek aroma, audio, OOH marketingu się nagle zwiększył? Czy kolejne galerie handlowe walą drzwiami i oknami? Czy wychodzą na rynki zagraniczne i odnoszą tam sukcesy? Czy marża na produktach i usługach może się zwiększyć? Oczywiście, że nie. Ta firma swoje zrobiła i większa nie będzie bez akwizycji i/lub wprowadzenia nowych produktów. Tak to widzę.
na pierwszy rzut oka wygląda to fajnie, ale jak spojrzymy w segmenty to widać, że segmenty abonamentowe audio i aroma zanotowały spadki a wzrost przychodów zawdzięczamy wyskokowi w segmencie digital Signale
Czytanie z uwagą pozwala zrozumieć a to pomaga przy formowaniu opinii i oszczędzi kompromitacji. Abonamenty audio i video wzrost o 675 tyś zł tj. 5% vs 2014 Usługi reklamowe audio wzrost 391 tyś zł tj. 5% vs 2014 Digital Signage wzrost o 1 706 tyś zł tj. 28% vs 2014 Abonamenty aroma wzrost o 488 tyś zł tj.13% vs 2014 Razem Przychody netto ze sprzedaży wzrost o 4 989 tyś zł tj.13% vs 2014
dane z raportu IMS IVQ 2015 str.9 Druga możliwość to celowe działanie w celu..., aby nie rosło? Tu siedzi sternik i tak zrobi swoje
Jeżeli raport to zbyt wiele do czytania to podaję wersję skróconą z prasy: http://stooq.pl/n/?f=1025089&search=ims pzdr
To są wzrosty powiedziałbym standardowe aby nie spadało ale nie są to wzrosty które w długim terminie mogą cokolwiek zmienić. Jeśli koszt usług specjalistycznych wspomagających sprzedaż średnio dla branży rośnie to tutaj też będą wzrosty. Zdziwiłbym się gdyby nie było. Chodzi jednak o to aby ta spółka rosła w tempie 50-60% rocznie co dla spółki tej wielkości nie powinno być problemem ale jednak w tym przypadku jest.
Tak jak pisałem dwie drogi dla nich a) akwizycje b) nowe produkty z własnej stajni. W b) nie wierzę więc tylko a)
Dnia 2016-03-22 o godz. 13:27 ~danlo napisał(a): > Dobra, stabilnie rosnąca dywidendowych spółka. > > Polecam ciekawy artykuł https://strefainwestorow.pl/artykuly/20160321/12-polskich-spolek-ktorymi-moglby-zainteresowac-sie-warren-buffett
Byłem na czacie z nimi - zapis tu http://www.sii.org.pl/10085/aktualnosci/czat-inwestorski/czat-inwestorski-omowienie-wynikow-ims-sa-za-2015-r.html#ak10085
Widać, że sami się zarajali tą analizą, ale coś w niej jest. Ciekawa spółka.
Zapomniałem dodać w segmencie OOH liderem w Polsce jest 4funTV który po przejęciu Screen Network ma największe zasięgi i największą ilość monitorów. Popatrzcie sobie na raport u nich czy jest rewolucja w OOH czy nie.
Nie zrozumcie mnie źle spółka jest ok to znaczy zarząd próbuje ją rozwijać ale to jest zdecydowanie za wolno. Może brakuje im już energii ... nie wiem