Jak widać DOOH to przyszłość reklamy w Polsce, wydatki na ten rodzaj kampanii ciągle rośnie i będzie rósł. Screen Network to przyszłość jako lider rynku :) http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-zewnetrzna-jaka-byla-w-2015-roku-co-nastapi-w-2016-roku/page:1
Bardzo ciekawy powyższy artykuł. Większość menedżerów z czołowych firm outdoorowych i domów mediowych wypowiadających się w nim wskazuje jako trend roku lub prognozę na 2016 r. - digitalizację Out of Home. Spółka zależna od 4Fun Media – Screen Network, która dokładnie działa na tym rynku może stać się sporym beneficjentem zachodzących zmian. Poniżej kilka wypowiedzi: “…Cezary Sochacki, client service director, BigFormat.tv: Trend roku Na świecie zauważalny jest bardzo wyraźny trend digitalizacji OOH. Reklamodawcy czerpią z możliwości DOOH pełnymi garściami. Wykorzystują możliwości aktualizacji treści komunikatu real-time, integrują przekaz z innymi mediami, prowadzą komunikację kontekstową , realizują spektakularne projekty z potencjałem wirusowym. W przypadku naszego rodzimego rynku dostrzegamy analogiczny trend, jednak jest jeszcze dużo mniej dynamiczny. Polscy reklamodawcy, agencje i domy mediowe to zauważają. Widzimy to na przykładzie naszych klientów, którzy sięgają coraz częściej po niestandardowe rozwiązania. Z resztą sami nieustannie staramy się edukować w tym zakresie wszystkich naszych klientów i partnerów. Mam wrażenie, że potrzebujemy jeszcze kilku bardziej odważnych, spektakularnych wdrożeń na rodzimym rynku, które ostatecznie potwierdzą, że jesteśmy w stanie realizować takie same kampanie, jak na zachodzie. Prognoza na 2016 rok Pionierzy tak rozwiniętych i innowacyjnych rynków jak amerykański i brytyjski wyznaczyli kierunek na digitalizację outdooru. Ten trend będzie niewątpliwie podtrzymany i pogłębiany. Będziemy świadkami doskonalenia narzędzi analitycznych i coraz większej integracji OOH z pozostałymi kanałami komunikacji. Dużym wyzwaniem będzie też automatyzacja procesu zakupu kampanii DOOH. W przypadku Polski prognozujemy podążanie w ślad za przykładami zagranicznych rynków. Z punktu widzenia oferty, przewidujemy ujednolicanie i integrację rynku cyfrowych billboardów i rozwój narzędzi pozwalających w pełni korzystać z dobrodziejstw DOOH. Czekamy też na polskie projekty na miarę wielkiego DOOH. Jesteśmy w prawdzie na początku drogi, którą muszą przejść reklamodawcy, agencje i domy mediwe, by poznać wszystkie możliwości cyfrowego outdooru. Ale taka sytuacja ma dobre strony. Kto pierwszy, ten lepszy! Najbardziej pionierskie projekty w kategorii DOOH mają szansę być szczególnie zauważone. Filip Gieleciński, client service director w Posterscope Poland (grupa Dentsu Aegis Network Polska): Trend roku Najciekawsze trendy to przede wszystkim postępujący proces digitalizacji mediów out of home, ale także coraz częstsze łączenie outdooru ze światem wirtualnym. Na rynku pojawiają się oferty integratorów DOOH, pojawiają się także inwestorzy, którzy chcą w ten segment zainwestować pieniądze. Dynamika rozwoju jest wciąż wolna, ale przyspieszamy jako rynek w tym segmencie co daje ogromne nadzieje na szybszą i bardziej ustandaryzowaną digitalizację mediów OOH. Prognoza na 2016 rok Postępujący proces digitalizacji mediów OOH spowoduje, iż coraz częściej będziemy mieć do czynienia z kampaniami real-time marketing. Coraz częściej także poza real-time marketingiem będziemy używać nowych technologii do interakcji między nośnikiem/przekazem, a konsumentem, przenosząc go np. w świat wirtualny lub wytyczając mu ścieżkę online. Szybki rozwój nowych technologii pozwala nam także na większe zaangażowanie konsumentów. Alfred Ejsmont, radio, outdoor, ambiet & cinema director w Universal McCann: Trend roku Digitalizacja. Dorota Przybyłek, senior media buying manager w SMG Polska: Prognoza na 2016 rok Po kilku latach spadku budżetów, niekorzystne trendy w reklamie zewnętrznej zostały zahamowanie i sytuacje w branży można uznać za stabilną. Inwestycje w wiaty i nowe technologie zwiastują rozwój rynku w kierunku digitalu, czyli rynku DOOH, do tej pory niedocenianemu. W 2015 nastąpiła intensyfikacja działań w celu uporządkowania rozdrobnionego rynku ledów, jak również promocji sieci digital signage. Przypuszczam, że w 2016 ten trend będzie kontynuowany. Ciekawostką było wykorzystanie wizerunku vlogera Cybermariana przy promocji tego typu nośników przez Screen Network. Wyzwaniem w 2016 r. będą wyniki badań OOH i ich implementacja, a co za tym idzie nowy model sprzedaży OOH. Maciej Świątek, director pionu client leadership w Mindshare Polska: Prognoza na 2016 rok W kolejnych latach outdoor w miastach będzie coraz mniej inwazyjny i bardziej użyteczny. Dużą nadzieję upatruję w potencjale digital, który pozwoli odejść od drukowania plakatów i nie będzie wymagał tak dużo czasu oraz nakładów pracy do startu kampanii. Takie zmiany zapewne zrewolucjonizują OOH, jako nośnik działający tu i teraz, w czasie rzeczywistym. Jednak, aby to się stało, cyfrowe OOH musi zacząć być traktowane, jako oddzielne medium, z dedykowaną kreacją, a nie tylko kolejnym miejscem ekspozycji materiału wideo…”
Wszystko na: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-zewnetrzna-jaka-byla-w-2015-roku-co-nastapi-w-2016-roku/page:1