link Na podstawie umowy z Presspublica Sp. z o.o., Ruch stał się udziałowcem spółki e-Kiosk z 28,14 proc. udziałów. Dobry rok dla spółki podpowie zwiększenie udziałów?
Chcemy koncentrować się na szukaniu synergii e-Kiosku z Ruchem w obszarze sprzedaży i prenumeraty. Nie zakładam, że w krótkim czasie będziemy chcieli zmienić naszą pozycję. Te 28 procent dało nam wszystko, co chcieliśmy mieć. Zależało nam na tym, byśmy mieli w grupie spółkę, która będzie umiała gromadzić i sprzedawać kontent elektroniczny.
Mamy też konkretny wpływ na zarządzanie, zagwarantowaną mocną pozycję w radzie nadzorczej i zarządzie, w tym prawo powoływania jej członków. Dlatego na razie nie będziemy zmieniać tu stanu naszego posiadania.
Wartość rynku prenumeraty prasy papierowej wynosi w Polsce około 180 mln zł. Ruch ma z tego, jak się szacuje, 80 mln. Natomiast przychody lidera w segmencie prasy elektronicznej, jakim jest e-kiosk, to około 18-20 mln zł. Musi Pan więc umiejętnie przestawiać akcenty między tymi dwiema nogami swojego biznesu, bo jedna rośnie, a druga traci na znaczeniu.