• MEWA ukarana przez KNF Autor: ~Mewek [89.66.89.*]
    http://www.parkiet.com/artykul/1406138-Mewa-musi-zaplacic.html
  • Re: MEWA ukarana przez KNF Autor: ~From [194.110.116.*]
    Może w końcu jakieś ciekawe informacje napłyną ze spółki?
  • Re: MEWA ukarana przez KNF Autor: ~bre [87.105.71.*]
    o proszę czyli KNF działa - teraz zawiadomienie o niedopełnienie obowiązków ze szkoda dla spółki do Prokuratury
  • Re: MEWA ukarana przez KNF Autor: ~bre [87.105.71.*]

    Art. 296. § 1 k.k. Kto, będąc obowiązany na podstawie przepisu ustawy, decyzji właściwego organu lub umowy do zajmowania się sprawami majątkowymi lub działalnością gospodarczą osoby fizycznej, prawnej albo jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, przez nadużycie udzielonych mu uprawnień lub niedopełnienie ciążącego na nim obowiązku, wyrządza jej znaczną szkodę majątkową,

    szkoda powyżej 200 000 już jest :)
  • ta k was JANUSZ B z CDE naganial analzami jak na MSX hahah Autor: ~pamietamy [82.115.65.*]
    ubral was i cisza
  • Re: ta k was JANUSZ B z CDE naganial analzami jak na MSX hahah Autor: ~Marazzz [77.65.30.*]
    jeśli ktoś grając na giełdzie nie kieruje się własnym rozsądkiem, własnymi analizami czy też nawet przysłowiowym "własnym nosem" a daje wiarę naganiaczom (zarówno na spadki jak i na wzrosty) - to zawsze straci i często odejdzie z giełdy.

    i dobrze - to nie przedszkole, żeby ktoś mógł zarobić ktoś musi stracić.

    mnie nikt nie naganiał i nadal uważam że spółka da zarobić.
    jak ktoś uważa inaczej - to niech oddaje PKC i ma problem z głowy.
  • Re: ta k was JANUSZ B z CDE naganial analzami jak na MSX hahah Autor: ~bronek [5.173.210.*]
    Uważaj, bo jakby drobnica (większosc FF) sypnęła PKC to tutaj w 3 dni byloby 0,01zł i nikt już tego wiecej by nie ruszył.
    Może z raz wybiloby na 0,05zł i to byloby wszystko na tej spolce.
  • Re: MEWA ukarana przez KNF Autor: ~xz [83.29.6.*]
    Dnia 2015-01-08 o godz. 21:33 ~Mewek napisał(a):
    > http://www.parkiet.com/artykul/1406138-Mewa-musi-zaplacic.html


    Ok. link jest do artykułu a gdzie jest informacja z KNF ,GPW szukałem i jakoś nie widzę ..........
  • Re: MEWA ukarana przez KNF Autor: ~siwy [217.99.255.*]
    Tu jest informacja -http://www.knf.gov.pl/o_nas/komunikaty/knf_8_01_2015.html
  • Re: MEWA ukarana przez KNF Autor: ~wojtek [185.30.90.*]
    szkoda ze nie 2,5 banki,ale machloje w raportach od 2009roku pajace porobili,czyli jakas sprawiedliwosc jest jak knf sie wziela za nich,moze sie w koncu obudza,jak to bylo nowa strategia i wykup obligacji ,,:|))i gdzie to mamy?nic nie podali ,nwet infa o przesunieciu terminu wykupu,,powinni zdejmowac z gieldy takie spolki a zarzad rozliczyc sadownie,,pozdr
  • Re: MEWA ukarana przez KNF Autor: ~bronek [5.173.225.*]
    Jesli odbyla sie kolejna rolka na obligacjach a Mewa o tym nie poinformowala, to mam nadzieje, że KNF wlepi jej taką karę, że sie w kostke posklada. Nawet i 2,5 bańki.
    Machloje w raportach swoja drogą, ale lamanie tak podstawowych obowiązków informacyjnych to czyste chamstwo i pokazywanie, jak gleboko ma sie akcjonariuszy.
    Ważne, że KNF dostrzegla juz tą spolke.
  • Re: MEWA ukarana przez KNF Autor: ~ok [178.36.62.*]
    tylko dlaczego karani mają być akcjonariusze a nie winna rada i zarząd to jest właśnie chore prawo i państwo że winni sobie mają w d... a karani są jak zwykle słabsi
  • Re: MEWA ukarana przez KNF Autor: ~bronek [5.173.210.*]
    Bo w takim panstwie żyjemy i na takich prawach inwestujemy nasze pieniadze, jak nie zaplacisz 19% belkowego to masz przerabane ale jak masz wymaganie transparentnosci i uczciwosci rynku, na ktorym inwestujesz tą kasę od ktorej rąbią podatek, to maja cie gdzies, radź sobie sam.
    W jakis sposob trzeba potrzasnac tymi widmo-spolkami, na ten moment innego prawnie legalnego sposobu nie ma.
  • czytać uważnie w co się ładujecie Autor: ~KNF-ukarał-Mewę [88.156.227.*]
    4. KNF jednogłośnie nałożyła na spółkę publiczną Mewa SA karę pieniężną w wysokości 250 tysięcy złotych za nienależyte wykonanie obowiązków informacyjnych wobec stwierdzenia, że spółka:


    · nienależycie wykonała obowiązek informacyjny określony w art. 56 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy
    o ofercie w zw. ze sporządzeniem skonsolidowanego raportu za I półrocze 2009 r. w zw.
    z § 3 ust. 1 w zw. z § 86 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r.
    w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami państwa niebędącego państwem członkowskim (dalej: „Rozporządzenie”) w zw. z par. 16 lit. a Międzynarodowego Standardu Rachunkowości 34 Śródroczna sprawozdawczość finansowa (dalej: „MSR 34”) przyjętego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1126/2008 z dnia 3 listopada 2008 r. przyjmującym określone międzynarodowe standardy rachunkowości zgodnie z rozporządzeniem nr 1606/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady (dalej: „Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1126/2008”) poprzez brak ujawnienia w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za I półrocze 2009 r. przekazanym do publicznej wiadomości w dniu 31 sierpnia 2009 r., czy sporządzając ww. sprawozdanie spółka stosowała te same zasady (politykę) rachunkowości i metody obliczeniowe, co w ostatnim rocznym sprawozdaniu finansowym, albo - jeśli zasady te lub metody zostały zmienione - opis rodzaju i skutków tej zmiany;


    · nienależycie wykonała obowiązek informacyjny określony w art. 56 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy
    o ofercie w zw. ze sporządzeniem skonsolidowanego raportu za 2009 r.:
    - w zw. z § 3 ust. 1 w zw. z § 84 ust. 1 Rozporządzenia w zw. z par. 67 lit. f Międzynarodowego Standardu Sprawozdawczości Finansowej 3 Połączenia jednostek gospodarczych (dalej: „MSSF 3”), przyjętego Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 1126/2008 poprzez brak ujawnienia w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za 2009 r. przekazanym do publicznej wiadomości w dniu 30 kwietnia 2010 r., kwot ujętych na dzień przejęcia z tytułu każdej kategorii aktywów, zobowiązań i zobowiązań warunkowych jednostki przejmowanej GPPI SA oraz – chyba że jej ujawnienie byłoby niemożliwe ze względów praktycznych – wartości bilansowej każdej z tych kategorii, ustaloną zgodnie z MSSF bezpośrednio przed połączeniem;
    - w zw. z § 3 ust. 1 w zw. z § 84 ust. 1 Rozporządzenia w zw. z par. 67 lit. i MSSF 3, przyjętego Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 1126/2008 poprzez brak ujawnienia
    w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za 2009 r. kwoty zysku lub straty jednostki przejmowanej GPPI SA od daty przejęcia, uwzględnionej w wyniku finansowym spółki za rok obrotowy 2009, chyba że jej ujawnienie byłoby niemożliwe ze względów praktycznych;
    - w zw. z § 3 ust. 1 w zw. z § 84 ust. 1 Rozporządzenia w zw. z par. 70 MSSF 3, przyjętego Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 1126/2008 poprzez brak ujawnienia
    w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za 2009 r. przychodów i wyniku finansowego połączonej jednostki za dany okres, wyliczonego w taki sposób, jak gdyby datą przejęcia był początek okresu sprawozdawczego;
    - w zw. z § 3 ust. 1 w zw. z § 84 ust. 1 Rozporządzenia w zw. z par. 26-27 MSR 27 Skonsolidowane i jednostkowe sprawozdania finansowe (dalej: MSR 27) przyjętego Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 1126/2008 poprzez sporządzenie skonsolidowanego sprawozdania finansowego za rok obrotowy 2009, w oparciu o sprawozdania finansowe spółek: Szame sp. z o.o. i Meva Fashion sp. z o.o. za okres od dnia 1 stycznia 2009 r. do dnia 31 grudnia 2009 r. oraz GPPI SA za okres od dnia 12 lutego 2009 r. do dnia 30 czerwca 2009 r.;


    · nienależycie wykonała obowiązek informacyjny określony w art. 56 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy
    o ofercie w zw. ze sporządzeniem skonsolidowanego raportu za I półrocze 2010 r. w zw.
    z § 3 ust. 1 w zw. z § 86 ust. 1 Rozporządzenia w zw. z par. 16 zdanie wstępne MSR 34 przyjętego Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 1126/2008 poprzez brak ujawnienia
    w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za I półrocze 2010 r. przekazanym do publicznej wiadomości w dniu 31 sierpnia 2010 r. powodów, dla których posiadanie więcej niż połowy głosów na Walnym Zgromadzeniu (dalej: „WZ”) spółki GPPI SA nie stanowi
    o sprawowaniu kontroli;


    · nienależycie wykonała obowiązek informacyjny określony w art. 56 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy
    o ofercie w zw. ze sporządzeniem skonsolidowanego raportu za 2010 r. w zw. z § 3 ust. 1
    w zw. z § 84 ust. 1 Rozporządzenia w zw. z par. 41 lit. b MSR 27, w wersji przyjętej Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 494/2009 z dnia 3 czerwca 2009 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 1126/2008 przyjmujące określone międzynarodowe standardy rachunkowości zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1606/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do Międzynarodowego Standardu Rachunkowości (MSR) 27 (Dz. Urz. UE L 149 z 12.6.2009, dalej „Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 494/2009”), poprzez brak ujawnienia w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za rok obrotowy
    2010 przekazanym do publicznej wiadomości w dniu 29 kwietnia 2011 r. powodów, dla których posiadanie więcej niż połowy głosów na WZ spółki GPPI SA nie stanowi
    o sprawowaniu kontroli;


    · nienależycie wykonała obowiązek informacyjny określony w art. 56 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy
    o ofercie w zw. ze sporządzeniem skonsolidowanego raportu za I półrocze 2011 r.:
    - w zw. z § 3 ust. 1 w zw. z § 86 ust. 1 Rozporządzenia w zw. z par. 15 i 15 B lit. b MSR 34, w wersji przyjętej Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 149/2011 z dnia 18 lutego 2011 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 1126/2008 przyjmujące określone międzynarodowe standardy rachunkowości zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1606/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do zmian Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (MSSF) (dalej „Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 149/2011”) poprzez brak ujawnienia w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za I półrocze 2011 r. przekazanym do publicznej wiadomości w dniu 31 sierpnia 2011 r. informacji dotyczących utworzenia odpisów aktualizujących wartość obligacji spółki GPPI SA;
    - w zw. z § 3 ust. 1 w zw. z § 86 ust. 1 Rozporządzenia w zw. z par. 15 MSR 34, w wersji przyjętej Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 149/2011 poprzez brak ujawnienia
    w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za I półrocze 2011 r. powodów, dla których posiadanie więcej niż połowy głosów na WZ spółki GPPI SA nie stanowi
    o sprawowaniu kontroli;


    · nienależycie wykonała obowiązek informacyjny określony w art. 56 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy
    o ofercie w zw. ze sporządzeniem skonsolidowanego raportu za 2011 r.:
    - w zw. z § 3 ust. 1 w zw. z § 84 ust. 1 Rozporządzenia w zw. z par. 130 lit. a i b MSR 36 Utrata wartości aktywów przyjętego Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 1126/2008 poprzez brak ujawnienia w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za 2011 r. przekazanym do publicznej wiadomości w dniu 30 kwietnia 2012 r. informacji dotyczących utworzenia odpisów aktualizujących wartość obligacji spółki GPPI SA;
    - w zw. z § 3 ust. 1 w zw. z § 84 Rozporządzenia w zw. z par. 41 lit. b MSR 27, w wersji przyjętej Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 494/2009 poprzez brak ujawnienia
    w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za rok obrotowy 2011 powodów, dla których posiadanie więcej niż połowy głosów na WZ spółki GPPI SA nie stanowi
    o sprawowaniu kontroli;


    · nie wykonała obowiązku określonego w art. 56 ust. 5 w zw. z ust. 2 pkt 1 ustawy o ofercie nie przekazując równocześnie Komisji Nadzoru Finansowego, spółce prowadzącej rynek regulowany oraz do publicznej wiadomości niezwłocznie, nie później jednak niż
    w ciągu 24 godzin, informacji o złożeniu w dniu 20 maja 2009 r. w Sądzie Rejonowym - Sądzie Gospodarczym w Lublinie XI Wydziale Krajowego Rejestru Sądowego wniosku
    w przedmiocie wycofania wniosku o dokonanie zmian danych podmiotu w rejestrze
    z dnia 19 maja 2009 r. poprzez rejestrację emisji akcji serii E2 oraz zmianę składu zarządu, która stanowi znaczącą zmianę informacji poufnej, przekazanej raportem nr 72/2008 w dniu 30 października 2008 r.;


    · nie wykonała obowiązku określonego w art. 56 ust. 5 w zw. z ust. 2 pkt 1 ustawy o ofercie nie przekazując równocześnie KNF, spółce prowadzącej rynek regulowany oraz do publicznej wiadomości niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin, informacji o zmianie terminu publikacji harmonogramu scalenia akcji spółki, która stanowi znaczącą zmianę informacji poufnej, przekazanej raportem nr 43/2009 w dniu 17 sierpnia 2009 r.


    Przekazanie uchwały w przedmiotowej sprawie ma na celu podniesienie świadomości prawnej emitentów. W przedmiotowej sprawie KNF stwierdziła nieprawidłowości w wykonywaniu obowiązków informacyjnych przez emitenta, którego papiery wartościowe zostały dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym (wskazane poniżej), których prawidłowe wykonywanie ma znaczenie dla zachowania transparentności rynku kapitałowego.


    Pierwsza dotyczy przekazania do publicznej wiadomości skonsolidowanego sprawozdania finansowego za I półrocze 2009 r., w którym strona nie ujawniła, czy sporządzając ww. sprawozdanie stosowała te same zasady (politykę) rachunkowości i metody obliczeniowe co
    w ostatnim rocznym sprawozdaniu finansowym, albo - jeśli zasady te lub metody zostały zmienione - opis rodzaju i skutków tej zmiany.


    Jednym z podstawowych źródeł informacji dla inwestorów o sytuacji finansowej emitentów, których akcje są dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym są raporty okresowe. Dlatego tak istotne jest, aby emitent sporządzając sprawozdania finansowe czynił to zgodnie z zakresem informacyjnym zawartym w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 18 października 2005 r. w sprawie zakresu informacji wykazywanych w sprawozdaniach finansowych w prospekcie emisyjnym, dla emitentów z siedzibą w Rzeczypospolitej Polskiej, dla których właściwe są polskie zasady rachunkowości, a w przypadku, gdy taka decyzja zostanie podjęta przez Walne Zgromadzenie (dalej: „WZ”) emitenta lub gdy wymóg taki wynika z mocy prawa, zgodnie z MSR. Wszelkie zaś zmiany w przyjętej polityce rachunkowej powinny zostać ujawnione w sprawozdaniu finansowym. Tylko bowiem w takim przypadku zapewniona będzie możliwość porównywania danych finansowych pomiędzy różnymi sprawozdaniami tego samego emitenta, jak i pomiędzy różnymi emitentami.


    Druga ze zidentyfikowanych przez KNF nieprawidłowości dotyczy sporządzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego za 2009 r. bez wymaganych przez MSR ujawnień dotyczących danych jednostki przejmowanej GPPI SA (dalej: „GPPI”) oraz w oparciu o sprawozdania finansowe spółek: Szame Sp. z o.o. i Meva Fashion Sp. z o.o. za okres od dnia 1 stycznia 2009 r. do dnia 31 grudnia 2009 r., oraz GPPI za okres od dnia 12 lutego 2009 r. do dnia 30 czerwca 2009 r. Brak ujawnień danych finansowych dotyczących spółki GPPI w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za 2009 r. uniemożliwiał inwestorom ocenę wpływu przejęcia spółki GPPI na skonsolidowany wynik finansowy. O potencjalnym wpływie danych finansowych spółki GPPI na kondycję finansową strony może świadczyć fakt, iż suma bilansowa spółki GPPI stanowi 20 % skonsolidowanej sumy bilansowej bez wyłączeń konsolidacyjnych.


    Trzecia istotna zdaniem KNF nieprawidłowość dotyczy braku ujawnienia w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za I półrocze 2011 r. oraz skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za 2011 r. informacji dotyczących utworzenia odpisów aktualizujących wartość obligacji spółki GPPI. Jak wynika z ustaleń Komisji spółka w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za I kwartał 2011 r. wykazała obligacje spółki GPPI, a następnie począwszy od skonsolidowanego sprawozdania finansowego za I półrocze 2011 r. poprzez skonsolidowane sprawozdania finansowe za III i IV kwartał tego roku, aż po sprawozdanie finansowe za 2011 r. nie były one ujmowane w sprawozdaniach. Przy czym w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za I półrocze 2011 r. oraz za 2011 rok spółka nie wyjaśniła przyczyn takiego stanu rzeczy. Mogło to rodzić wątpliwości u inwestorów co do sposobu ujmowania obligacji spółki GPPI. Tymczasem informacja o utworzeniu odpisu aktualizującego obligacje wraz z odsetkami była dla inwestorów istotna. Po pierwsze, oznaczało to, że zachodzi uzasadniona wątpliwość, co do braku możliwości odzyskania środków zainwestowanych w obligacje wraz z odsetkami. Po wtóre, odpis aktualizujący zwiększa koszty prowadzonej działalności, a przez to w sposób bezpośredni zmniejsza odnotowany wynik finansowy. Analiza wysokości utworzonego odpisu aktualizującego prowadzi do wniosku, że stanowił on 37,30 % straty netto wynoszącej 7 741 tys. zł oraz 11,70 % aktywów w kwocie 24 717 tys. zł wynikających ze skonsolidowanego sprawozdania finansowego za I półrocze 2011 r. oraz 25,10 % straty netto w kwocie 11 479 tys. zł oraz 15,30 % aktywów w kwocie 18 900 tys. zł wykazanych w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za 2011 r.


    Za czwartą istotną nieprawidłowość w przedmiotowej sprawie KNF uznała naruszenie standardów rachunkowości w zakresie braku konsolidacji wyników finansowych spółki GPPI
    w skonsolidowanych raportach za I półrocze 2010 r., za 2010 r., za I półrocze 2011 r. oraz za
    2011 r. Spółka nie ujawniła bowiem w ww. sprawozdaniach finansowych powodów, dla których posiadanie więcej niż połowy głosów na WZ spółki GPPI nie stanowi o sprawowaniu kontroli. W opinii Komisji, informacja o powodach, dla których posiadanie więcej niż połowy głosów na WZ spółki GPPI nie stanowi o sprawowaniu kontroli, jest istotna dla użytkowników sprawozdań finansowych Strony, ponieważ w istotny sposób ogranicza wartość informacyjną sprawozdań finansowych. Należy zauważyć, iż suma bilansowa spółki GPPI włączona do skonsolidowanego sprawozdania finansowego za rok 2009, poprzedzającego przedmiotowe sprawozdania finansowe, stanowiła 20 % sumy bilansowej Grupy Kapitałowej strony bez wyłączeń konsolidacyjnych. Dlatego też użytkownicy sprawozdań finansowych spółki powinni mieć zapewnioną możliwość poznania tych informacji.


    Do ostatniej grupy naruszeń w opinii KNF należy dwukrotne nieopublikowanie informacji o znaczącej zmianie informacji poufnych dotyczących: podwyższenia kapitału zakładowego w drodze emisji nowych akcji na okaziciela serii E1 i E2 oraz scalenia akcji. Z przepisów art. 56 ust. 5 w zw. z ust. 2 pkt 1 ustawy o ofercie wynika obowiązek emitentów, których papiery wartościowe dopuszczone są do obrotu na rynku regulowanym, do przekazywania Komisji, spółce prowadzącej rynek regulowany oraz do publicznej wiadomości - w formie raportów - informacji stanowiących znaczące zmiany informacji poufnych niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin.


    Podsumowując, w związku z zaistniałymi naruszeniami obowiązków informacyjnych
    w zakresie publikacji raportów okresowych oraz brakiem publikacji informacji
    o znaczącej zmianie informacji poufnej, w przedmiotowej sprawie doszło do naruszenia, mającej fund
  • Re: czytać uważnie w co się ładujecie Autor: ~miki [83.4.155.*]
    a ja bym poza konkursm po kolei..członkom zarzadu spółki i rady nadzorczej..po 200 000 pln kar od łebka..INACZEJ TO SIĘ NIC NIE NAUCZA..
[x]
POLYMETAL 0,00% 0,00 1970-01-01 01:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.