W 2014 r. wartość polskiego rynku reklamowego nieznacznie się zwiększy. Dwucyfrowy wzrost osiągnie reklama internetowa, podobny spadek zanotuje reklama prasowa, a na segment tv duży wpływ będzie mieć nowa polityka TVN Media - prognozują dla Wirtualnemedia.pl czołowe domy mediowe.
Z drugiej strony poziom 30 proc. udziału przekroczy w br. reklama internetowa - Universal McCann szacuje to na 30,3 proc. (po wzroście o 2,3 pkt proc.), a Equinox - na 33 proc. Wszyscy analitycy prognozują, że wydatki na marketing w sieci zwiększą się minimum o jedną dziesiątą: według ZenithOptimedia Group będzie to wzrost o 12,2 proc., zdaniem Universal McCann - o 12 proc., a według Equinoxa - o 10 proc. - Głównie za sprawą rosnącego zainteresowania reklamą w wyszukiwarkach i reklamą wideo - uzasadnia Monika Bronowska. - Wzrost będzie też generowany silną dynamiką sektora mobilnego i mediów społecznościowych - ocenia Jakub Potrzebowski.