Oto garść informacji po IV kwartale 2012 roku, które powodują,że jako akcjonariusz od kilku miesięcy, wreszcie z nadzieją parzę na nadchodzący rok:
Kurs: 9 groszy
Kapitalizacja: 0.6525mln
Kapitał własny:2,314mln ,czyli 32 grosze na akcję
Zadłużenie: 0.676mln
Kurs aktualny spowodowany słabymi wynikami z przeszłości. Spółka bez nadmiernych inwestycji nie potrafiła sprzedać swoich produktów, czyli elementów wyposażenia gabinetów dentystycznych. Aktualnie segment premium został troszkę okrojony na rzecz nieco tańszych, ale dobrej jakości produktów. Dodatkowo oferta została rozszerzona o 3 rodzaje asystorów, których nowa odsłona może zostać wykorzystane również w gabinetach kosmetycznych- na razie prototypy.
Spółka po głębokiej restrukturyzacji kosztowej osiągnęła 57 tys. pln straty w 2012 przy skromnych przychodach na poziomie 426tys.pln.
Aktualnie trwają intensywne działania prosprzedażowe celem zainteresowania produktami Apolonii potencjalnych odbiorców na rynku polskim i niemieckim. Najnowszy model asystora został zaprezentowany na targach w Kolonii na początku marca 2013. Zaplanowano prezentacje wszystkich produktów na rynku norweskim i szwedzkim.
Rynek polski pozostaje najważniejszy i tu również zdecydowanie ruszyło.
Wpierw w lutym podpisano umowę ze STOMATOLOGICZNĄ GRUPĄ ZAKUPOWĄ:
Umowa obejmuje promowanie i sprzedaż produktów Apolonii w sieci ok.700 gabinetów stomatologicznych , a w dniu wczorajszym pojawiła się informacja o podobnej umowie z Dent a medical . Sieć DAM obejmuje z kolei ponad 300 placówek.
Reasumując: Od początku roku Apolonia uzyskała zatem dostęp do ponad 1000 gabinetów stomatologicznych, wprowadziła na rynek nowy produkt w 3 modelach - Asystor stomatologiczny oraz opracowała prototyp asystora kosmetologicznego i jest w przededniu jego seryjnej produkcji. Dodatkowo wejście na rynek niemiecki i skandynawski powinien pozwolić na uzyskiwanie większych marż zwłaszcza po restrukturyzacji kosztowej.
Plan na najbliższe kwartały :
Liczę na znaczącą poprawę na poziomie przychodów i zbliżenie się do progu rentowności już w II kwartale 2013. Wtedy będzie szansa na wzrosty i to spore, bo aktualna kapitalizacja Apolonii na poziomie 650 tysięcy powinna na to pozwolić. Czekam również na kolejne umowy w najbliższych tygodniach - być może z partnerami zagranicznymi. Wyniki sprzedaży i odzew rynku na produkt pod nazwą "asystor stomatologiczny" . Z kolei debiut asystora kosmetologicznego powinien nastąpić jeszcze w kwietniu.
Do tego czasu nie mającym akcji bardziej niż kupno zalecam obserwację spółki ze względu na "potencjalny potencjał " :) do dużych wzrostów. Na razie nie ma jeszcze powodów do euforii, ale pierwsze jaskółki się pojawiają. Ja liczę na zyski w średnim terminie mimo,że mam akcje kupione po średniej cenie 12 groszy (nieco ponad 100tys.), ale , jak pisałem, wpierw musi przyjść poprawa na poziomie wyników.
Zapomniałem wspomnieć,że trzeba poczekać na marże jakie osiągają na sprzedaży w ramach umów partnerskich, bo polegają one na rabatach dla stowarzyszonych placówek. .Mam nadzieję,że rabaty zostały ustalone na racjonalnym poziomie :)
MOZE I BEDZIE DOBRZE MIALEM ZAMIAR WCZORAJ KUPIC PO DOBRYM INFO ALE JAK WIDZE ZE KTOS WALI Z UKRYTEGO DUZE PAKIETY ZEBY UBRAC NA INFO -PRZECHODZA MNIE CHECI DO TAKICH SPOLEK, rozumiem -wystaw gosciu jeden z drugim i milion ale nie przysypuj popytu bo zainteresowania nigdy nie bedzie .
Miałem podobne wrażenie choć na koniec sesji wszystkie akcje po 9 groszy zostały odebrane. W sumie nie była to zatrważająca ilość- ok.200tys, czyli 18000 pln, ale na warunki spółki to i tak dużo.
Mamy już informacje jakie rabaty dostanie Dent a Medical:
Podpisanie umowy z Dent-a-Medical SA.
Zarząd Spółki informuje, że 02 kwietnia 2013 podpisana została umowa o współpracy z firmą DENT-A-MEDICAL SA z siedzibą we Wrocławiu.
Współpraca polegać będzie na szerokim oferowaniu przez DENT-A-MEDICAL kilkuset gabinetom partnerskim tej firmy wyrobów APOLONII MEDICAL.
Istotą i atrakcyjnością tej oferty będzie cena wyrobów niższa o ok. 15% w stosunku do cen oferowanych podmiotom spoza sieci Dent-a-Medical.
Ważną korzyścią wynikającą z tej współpracy dla Apolonii Medical jest rozległa i bardzo aktywna działalność ofertowa i akwizycyjna partnera, co pozwala rokować znaczący wzrost zamówień i realizowanej sprzedaży. Wzrost ten powinien korzystnie skompensować zastosowaną obniżkę cen i ostatecznie pozytywnie wpłynąć na wyniki finansowe firmy.
By wszystko nie było takie optymistyczne poniżej artykuł z 6 lutego pokazujący,że Apolonia jest jeszcze w trudnej sytuacji finansowej i szuka wszędzie gdzie się da nabywców na swoje produkty.
Spółka Apolonia Medical rozpoczyna współpracę ze Stomatologiczną Grupą Zakupową – podaje zarząd w najnowszym komunikacie. Chodzi o promowanie produktów Spółki w około 700 gabinetach i ośrodkach stomatologicznych powiązanych z kontrahentem.
„SGZ zobowiązało się w umowie, że oferta dotrze do wszystkich jej członków. W zamian Apolonia Medical płaci firmie SGZ prowizję od sprzedanych w ten sposób produktów” – tłumaczy prezes zarządu Apolonia Medical S.A. p. Krzysztof Trzaska i dodaje, że wpływ umowy na ewentualną poprawę wyników finansowych Spółki będzie można ocenić w drugiej połowie marca.
Apolonia Medical jest notowana na NewConnect od 2010 roku. Zaliczana jest tam do branży budowlanej, choć wydaje się, że nie jest to trafny przydział z uwagi na to, że Spółka jest producentem i dystrybutorem wyposażenia gabinetów stomatologicznych. Ona sama w swoim Dokumencie Informacyjnym kilkakrotnie wspomina, że działa w sektorze prywatnej ochrony zdrowia i sprzętu medycznego. Rynek ten jest czuły na wahania koniunktury. Wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, popyt na takie usługi medyczne rośnie, jednak w czasach recesji większość szuka alternatywy w postaci np. bezpłatnej opieki medycznej. Dotyczy to zwłaszcza stomatologii.
Negatywne skutki spowolnienia gospodarczego są odczuwalne w Spółce. Jak dotąd we wszystkich kwartałach 2012 roku notowano stratę netto. Do 30 września wynosiła ona 710 tys. zł. Prognoza zamieszczona w Dokumencie Informacyjnym zakładała zysk netto 1,68 mln zł, jednak zarząd w komentarzu do wszystkich z trzech raportów kwartalnych stwierdzał, że szansa na osiągnięcie takiego wyniku jest „znikoma”.
Apolonia Medical zadebiutowała na NewConnect we wrześniu 2010 roku. Cena emisyjna akcji wynosiła 0,60 zł. Od tamtej pory spadła o przeszło 76 proc. do obecnego poziomu 0,14 zł za walor. Akcje Spółki nie cieszą się dużym zainteresowaniem inwestorów na NewConnect. Obecnie znajdują się na 202. miejscu (na 431 spółek) pod względem średniej wartości obrotu z wynikiem 3,6 tys. zł.
Jeśli chodzi o plany Apolonii Medical S.A. na 2013 rok to są one skierowane głównie na ekspansję na rynki zagraniczne. Prezes zarządu twierdzi, że Spółka nawiązała kontakt z dwoma dystrybutorami w Szwecji, dostarczyła pokazowe asystory stomatologiczne do firm w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, a także prowadzi już rozmowy z importerem z Nigerii.