Emperia chce przejmować sieci handlowe. Nowa strategia w lutym
Parkiet
07-01-2013, 08:32
Artur Kawa, prezes Emperii, deklaruje na łamach "Parkietu", że w tym roku spółka otworzy 15-20 sklepów sieci Stokrotka. Dodaje, że w kolejnych latach - po wdrożeniu nowego systemu logistycznego - tempo rozwoju sieci zapewne wzrośnie. Ponadto spółka cały czas jest otwarta na ciekawe propozycje przejęć. Zdaniem prezesa, jest kilka firm, z którymi Emperia rozmawia na temat ewentualnego połączenia - czytamy w "Parkiecie".
Prezesa Kawa nie chce jednak zdradzać konkretnych nazw firm, z którymi toczone są rozmowy. Przyznaje jedynie, że na razie spółka koncentruje się na średnich i mniejszych podmiotach.
Artur Kawa podkreślił, że Emperia nie poszukuje już inwestora dla Stokrotki. Zamierza dalej rozwijać segment supermarketów.
Obecnie spółka tworzy kompleksową strategię dla Stokrotki. Prezes chciałby przedstawić jej założenia rynkowi pod koniec lutego, kiedy będą już znane wstępne wyniki za cały 2012 rok. Potem będzie rozważał przejście do rady nadzorczej. Decyzja ta zależna jest jednak od akcjonariuszy. Artur Kawa podkreślił także, że jeżeli przestanie pełnić funkcję prezesa Emperii, to będzie rekomendował akcjonariuszom kandydaturę Dariusza Kalinowskiego na to stanowisko - czytamy w "Parkiecie".
Stokrotka stawia na własną logistykę
portalspozywczy.pl
04-01-2013, 14:21
Sieć Stokrotka uruchomia własną sieć logistyczną, która pozwoli nabywać zdecydowaną większość towaru bezpośrednio od producentów, a nie tak jak dotychczas od dystrybutorów. Tym samym ponad 90 proc. dostaw do supermarketów będzie realizowanych poprzez własny system dostaw.
Sieć logistyczna Stokrotki, poprzez którą zaopatrywane będą wszystkie sklepy Grupy Handlowej Emperia SA, obejmie centrum dystrybucyjne, osiem magazynów regionalnych pełniących funkcję punktów przeładunkowych (cross-doków) oraz transport. Pierwsze dostawy będą realizowane już od drugiej połowy 2013 roku.
- Realizując nową długoterminową strategię rozwoju sieci supermarketów Stokrotka, zamierzamy zwiększyć jej konkurencyjność względem innych sieci. Naszym celem jest, aby Stokrotka proponowała atrakcyjną ofertę zarówno dla klientów, jak i naszych partnerów - mówi Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Stokrotki.
- Chcąc zapewnić najwyższą jakość i dostępność towarów oraz podnieść efektywność operacyjną, budujemy własne zaplecze logistyczne, które pozwoli nam nabywać zdecydowaną większość towaru bezpośrednio od producentów, a nie tak jak dotychczas od dystrybutorów. Planując łańcuch dostaw nie wykluczamy jednak dalszej współpracy z dystrybutorami hurtowymi - w tym Eurocash - w zmienionym zakresie i na nowych zasadach - dodaje Dariusz Kalinowski.
Nowa sieć logistyczna powstaje w oparciu o zaawansowane modele logistyczne, we współpracy z ekspertami zewnętrznymi. Najważniejszy etap tworzenia nowej sieci zakończono w drugiej połowie grudnia 2012 r., kiedy Stokrotka podpisała umowę z firmą Prologis na wynajem centrum dystrybucyjnego. Obiekt o łącznej powierzchni ponad 27 tys. mkw., w tym ponad 5 tys. mkw. powierzchni schładzanej, zlokalizowany jest w Teresinie w województwie mazowieckim. Będzie on miejscem składowania asortymentu ogólnokrajowego. Produkty będą stąd codziennie transportowane do magazynów regionalnych oraz bezpośrednio do sklepów.
Aby zapewnić sprawną i terminową dystrybucję na terenie całego kraju, powstanie również osiem magazynów regionalnych pełniących funkcję punktów przeładunkowych (tzw. cross-doków). Część asortymentu będzie w nich składowana oraz bezpośrednio transportowana do przypisanych sklepów. Stokrotka prowadzi obecnie także zaawansowane rozmowy z dostawcami usług transportowych i pojazdów, aby stworzyć najbardziej optymalną kombinację transportu własnego i kontraktowego. Transport będzie realizowany w celu zapewnienia dystrybucji głównej (do magazynów regionalnych) oraz dystrybucji końcowej (do supermarketów).
Sieć Stokrotka należy do Grupy Handlowej Emperia SA i zarządza siecią 202 supermarketów.
Spółka Emperii obsłuży nową sieć hurtowni
14-01-2013, 18:33
Spółka informatyczna Infinite podpisała na początku stycznia umowę ogólnopolską spółką dystrybucyjną Nasza II. Kontrakt obejmuje m.in. opracowanie systemów informatycznych i mobilnych oraz zakup sprzętu komputerowego.
Spółka Nasza II to ogólnopolska spółka dystrybucyjna, która od końca lutego 2013 r. rozpocznie sprzedaż w 8 oddziałach cash&carry i serwisowych, w miejscowościach: Ryki, Biała Podlaska, Łomża, Ostrowiec Świętokrzyski, Suwałki, Brodnica, Kraśnik i Płock.
W ramach umowy zawartej ze spółką Nasza II, Infinite będzie świadczyć kompleksowe usługi: Utrzymanie systemów ZSI Infinite (ZAO, LOG, SPR), Finansowo-Księgowego (FK) i Business Intelligence (BI), a także wdrożenie systemów eHurtownia oraz mobiz oraz zakup, utrzymanie i serwis sprzętu komputerowego, fiskalnego oraz sieciowego. Usługi obejmą również kolokację serwerów w Infinite Data Center.
Firma Infinite należy do Grupy Handlowej Emperia. Spółka oferuje m.in. usługi w zakresie integracji B2B, czy kompleksowego outsourcingu technologii informatycznych.
Stokrotka uruchomi trzeci supermarket we Wrocławiu
www.portalspozywczy.pl
29-01-2013, 11:53
We Wrocławiu pojawi się kolejny, trzeci już, supermarket Stokrotka. Nowa placówka zostanie otwarta 30 stycznia.
Jak już pisaliśmy, w grudniu sieć powiększyła sie o dwa sklepy: w Krakowie przy ul. Komuny Paryskiej oraz w Lublinie przy ul. Nałkowskich.
Stokrotka sp. z o.o. powstała w 1994 roku w Lublinie i wchodzi w skład Grupy Handlowej Emperia.
Stokrotka wypowiedziała Tradisowi umowę dystrybucyjną
31-01-2013, 20:25
Stokrotka wypowiedziała Tradisowi umowę dystrybucyjną i umowę komisu - poinformowały władze spółki Emperia Holding. Dodając, że wypowiedzenie umów nie będzie miało negatywnych skutków finansowych dla Stokrotki, Emperii ani całej grupy kapitałowej.
"W dniu 31 stycznia 2013 roku spółka zależna Stokrotka Sp. z o.o. wypowiedziała umowę dystrybucyjną, której przedmiotem jest współpraca w zakresie dostaw i odbioru produktów FMCG oraz umowę komisu, na podstawie której dostawca nabywa wybrane produkty we własnym imieniu, ale na rachunek odbiorcy. Obie umowy zostały zawarte ze spółką Tradis" - podano w komunikacie.
"Spółka Stokrotka skorzystała z przysługującego jej prawa do rozwiązania umów z zachowaniem 6-miesięcznego okresu wypowiedzenia, który upłynie 31 lipca 2013 r." - dodano.
Przypomnijmy, że po przejęciu Tradisu przez Eurocash, w oparciu o umowę inwestycyjną, Grupa Eurocash miała zaopatrywać sklepy sieci Stokrotka przez okres co najmniej 18 miesięcy.
zerwanie umowy Stokrotki z Tradisem Eurocash straci 2 proc. przychodów w 2013 r.
www.poralspozywczy.pl,
03-02-2013, 12:27
Analitycy KBC Securities oceniają odstąpienie Emperii od umowy z Tradisem, dotyczącej dostaw do sieci detalicznej Stokrotka, jako informację pozytywną dla Emperii a negatywną dla spółki Eurocash.
Stokrotka wypowiedziała Tradisowi umowę dystrybucyjną
Spółka odstąpiła od umowy z Tradisem dotyczącej dostaw do sieci detalicznej Stokrotka. Wypowiedzenie wynosi 6 miesięcy i wejdzie w życie pod koniec lipca br.
Analitycy ocenili informację dotyczącą odstąpienia Emperii od umowy z Tradisem pozytywnie. Zdaniem ekspertów wydaje się, że zarząd Emperii jest bliski uruchomienia projektu dystrybucji dla sieci sklepów Stokrotki, co jest kluczowe dla właściwego funkcjonowania i rozwoju sieci. Nie jest wykluczone, że Stokrotka otrzyma lepsze warunki zakupów od producentów w IV kw. 2013 roku.
Z kolei negatywnego wpływu informacji analitycy oczekują na notowania Eurocashu. Co prawda EBITDA generowane na kontrakcie ze Stokrotką wyniesie niecały 1% w 2013, jednak według naszych szacunków Eurocash straci 2% tegorocznych przychodów. W przyszłości spółka może mieć mniejszą siłę przetargową w negocjacjach z dostawcami. Natomiast po stronie pozytywów dostrzegamy, że Eurocash powinien w związku z tym uwolnić część kapitału obrotowego w krótkim terminie - twierdzą analitycy KBC Securities.
Wkrótce poznamy nową strategię Emperii
Rzeczpospolita
08-02-2013, 09:39
Strategia w zakresie dalszego rozwoju segmentu detalicznego Emperii zostanie przedstawiona na przełomie lutego i marca – zapowiada na łamach Rzeczpospolitej Artur Kawa, prezes Emperii.
Jednym z elementów nowej strategii spółki będzie własna logistyka. Niedawno Emperia wypowiedziała Tradisowi umowę. Firma nie wyklucza jednak dalszej współpracy z Eurocashem, jak też innymi dystrybutorami przy wykorzystaniu już nowych rozwiązań logistycznych Stokrotki. Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki, podkreśla, że wypowiedzenie umowy nie będzie miało żadnych negatywnych konsekwencji dla spółki.
Stokrotka wynajęła 27 tys. metrów kwadratowych w Prologis Park Teresin
Stokrotka, właściciel sieci supermarketów spożywczych i delikatesów zajmie cały budynek o powierzchni 27 000 metrów kwadratowych, 5000 metrów kwadratowych zajmie chłodnia.
Początek budowy sieci dystrybucji
Wspomnianą transakcją Stokrotka rozpoczęła tworzenie własnej ogólnopolskiej sieci dystrybucji, która będzie realizować ponad 90% wszystkich dostaw.
„Chcąc zapewnić najwyższą jakość i dostępność towarów oraz podnieść efektywność operacyjną budujemy własne zaplecze logistyczne, które pozwoli nam nabywać zdecydowaną większość towarów bezpośrednio od producentów, a nie tak jak dotychczas od dystrybutorów.” – powiedział Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Stokrotki. – „Oferta firmy Prologis była w stanie spełnić wszystkie nasze wymagania. Co ważne profesjonalne podejście Prologis w zapewnieniu specjalnych, niezbędnych w branży spożywczej udogodnień były dla nas dodatkowymi argumentami.”
„Cieszymy się z kontynuacji naszej długoletniej współpracy z Grupą Handlową Emperia SA oraz z możliwości wykorzystania wiedzy i doświadczenia, które zdobyliśmy realizując projekty dla firm z branży spożywczej.” – powiedziała Emilia Szyszka, Leasing Manager Prologis na Polskę. – „Przy zdobyciu tego kontraktu, poza strategiczną lokalizacją, liczyły się także natychmiastowa dostępność i optymalna operacyjność obiektu oraz elastyczność w dostosowaniu budynku do potrzeb klienta”.
Harmonogram to wyzwanie
„Bardzo się cieszymy, że służąc doświadczeniem i naszą wiedzą mogliśmy doradzać w wyborze optymalnej lokalizacji na główne zaplecze logistyczne dla firmy Stokrotka. Największym wyzwaniem w trakcie realizacji tej transakcji był bardzo napięty harmonogram dotyczący wyboru centrum dystrybucyjnego, podpisania umowy najmu jak i terminu dostarczenia dostosowanej do potrzeb Stokrotki powierzchni magazynowej. Prologis jest partnerem, który sprostał wszystkim wymaganiom i zaoferował dogodne warunki najmu dla nowego najemcy” – powiedziała Beata Hryniewska, Dyrektor w dziale powierzchni przemysłowych i logistycznych w CBRE.
Prologis Park Teresin składa się z sześciu budynków o łącznej powierzchni około 160 000 metrów kwadratowych. Park zlokalizowany jest około 40 kilometrów na zachód od centrum Warszawy, przy drodze międzynarodowej E30 oraz w bliskiej odległości od Węzła Wiskitki autostradę A2 z drogą nr 50. Park posiada dostęp do własnej bocznicy kolejowej, która zapewnia bezpośrednie połączenie z linią kolejową prowadzącą z Europy Zachodniej do krajów bałtyckich i Rosji.