• Info Autor: ~xxx [93.181.189.*]
    21.07. Warszawa - Ministerstwo Gospodarki informuje:
    "Polskie porty morskie mogą stać się bramą dla rozwoju handlu pomiędzy krajami Azji i Europy Środkowo-Wschodniej. Już dziś są w stanie obsługiwać bezpośrednie połączenia z wykorzystaniem największych kontenerowców świata" - powiedział wicepremier Waldemar Pawlak. Minister gospodarki 21 lipca 2011 r. odwiedził Gdańsk, gdzie o możliwościach rozwoju branży rozmawiał z przedstawicielami Gdańskiego Klubu Biznesu i DCT Gdańsk SA.
    Morskie przewozy kontenerowe na świecie osiągnęły w 2010 r. poziom 138 mln TEU (twenty-foot equivalent unit - jednostka wielkości kontenerów), o 12,2 proc. więcej niż w 2009 r. Dobra koniunktura w tym sektorze transportu to w opinii wicepremiera Pawlaka także szansa na rozwój polskich portów, które są gotowe konkurować o klientów i zdobywać nowe rynki.
    Zdaniem wicepremiera, polskie porty morskie mogą być ważnym elementem światowej infrastruktury transportowej i połączeń gospodarczych północ-południe. "Przejęcie przez Gdańsk, Gdynię, Szczecin lub inne polskie porty strumienia transportowego Azja - Europa Środkowo-Wschodnia stanowiłoby dodatkowy impuls dla rozwoju gospodarczego kraju, przyciągnęłoby nowe projekty inwestycyjne i miejsca pracy" - wyliczył minister gospodarki.
    Polskie porty są doceniane przez międzynarodowych armatorów. Największy przewoźnik na świecie Maersk Line (16 proc. światowych przewozów kontenerowych) włączył Gdańsk do grona swoich strategicznych partnerów. - Zawijanie do polskich portów morskich największych kontenerowców świata daje szansę na przyśpieszenie przewozów i obniżenie ich jednostkowych kosztów dla krajowych przedsiębiorców - ocenia wicepremier Pawlak.
    Już dziś można zaobserwować wzrost liczby i wielkości przeładowywanych w nich towarów. "Według różnych prognoz, w 2015 r. nasze porty morskie będą obsługiwać od 1,2 do 2,6 mln TEU" - powiedział wicepremier.
    Gdańsk jest obecnie najszybciej rozwijającym się portem na Bałtyku. Sprzyja temu m.in. doskonałe usytuowanie i niezamarzający port. Operujący w nim DCT (Deepwater Conteiner Terminal) odnotował od 2009 r. wzrost przeładunków aż o 180 proc. Firma planuje do 2020 r. zwiększyć liczbę przeładunków 5,5-krotnie.
    Jak podkreślił minister gospodarki, transport towarów drogą morską oznacza także 6-krotnie mniejszą emisję CO2 w porównaniu do transportu kolejowego i ponad 15 razy mniejszą niż w przypadku transportu drogowego. "Nabiera to szczególnego znaczenia w obliczu coraz bardziej restrykcyjnych wymogów środowiskowych" - zaznaczył.
    Wicepremier Pawlak przypomniał, że Ministerstwo Gospodarki wprowadza rozwiązania mające na celu usuwanie barier rozwojowych, z którymi muszą borykać się przedsiębiorcy, także z branży portowej. "W listopadzie 2010 r. podjęliśmy działania na rzecz zmiany 23-proc. stawki podatku VAT na usługi realizowane w polskich portach morskich" - powiedział. Działania zakończyły się sukcesem. Sejm przyjął preferencyjną, zerową stawkę podatku VAT na tego typu usługi, co powinno korzystnie wpłynąć na konkurencyjność polskich portów.
    UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
    kom/ mick/
    --------------------------------------------------------------------------------

  • Re: Info Autor: ~luger [89.72.109.*]
    musieli by Hamburg zamknąć żeby to urosło
    a póki co żenią papier jak tylko mogą
    wielka zwała się skończyła teraz co dzien co dwa po groszu az do nominału
  • Re: Info Autor: ~wiatrak [89.72.67.*]
    ha ha będą walić ?.przecież wszyscy mają swoje akcje (duzi) ..ha ha drobni będą walić do nominału ale ubaw.ale mali są zdeterminowani BUCHAHAHA ale się ubawiłem
  • Re: Info Autor: ~luger [89.72.109.*]
    słaby ten twój post
    myslałem ze bedzie wiecej ha ha i buhahaha
    buhaha to ja robie jak sobie pomyśle ile kasy umoczyłeś
  • Re: Info Autor: ~Fabio Murana [91.224.104.*]
    Typowa polska świnia, cieszy go czyjeś nieszczęście ble.
  • Re: Info Autor: ~makler nr I [83.11.133.*]
    sukcesywnie zbieram balticon i mam juz tyle akcji ze chyba jestem prawdziwym kolekcjonerem a powroty na poziomy 1zl sa tylko kwestia chwili, spolka jest mocna i w dobrej kondycji i co najwazniejsze z perspektywami...,gdyby jeszcze wirowki odpuscily sobie gre papierem byloby jeszcze szybciej dobrze...Pozdrawiam akcjonariat!
  • Re: Info Autor: ~Tom [95.50.80.*]
    A ile kolega ma tych akcji jeśli można wiedzieć???
  • Re: Info Autor: ~Tom [95.50.80.*]
    Ja swój pakiecik ustawie na sprzedaży po 10 zł (tak 13:25 będzie widoczny w zleceniach sprzedaży - patrz interia). Zastanawiam się nad kupnem paru sztuk. Czekam na sygnał kupna.
  • Re: Info Autor: ~bbb [91.149.173.*]
    do 20 gr beda cisnac !
[x]
BALTICON 0,00% 19,60 2025-11-14 13:51:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.