• Cała prawda o Balticonie Autor: ~Sławek [193.163.248.*]
    Witam inwestorów,
    Pracuję w branży przewozów kontenerowych ponad 10 lat.
    Widząc bezpodstawny hurra optymizm związany z wejściem statku mini PS class, chciałbym się podzielić z Wami moimi przemyśleniami.
    Fakt, że największe statki kontenerowe będą wchodziły do Gdańska nie ma żadnego przełożenia na wzrost obrotów Balticonu, jako, że jest to Depot kontenerowy i zajmuje się pustymi kontenerami. Musiałyby się zwiększyć ilości przeładowanych kontenerów zwłaszcza w imporcie do Polski a to już nie jest takie pewne. Zwiększone ilości przeładowanych kontenerów są głównie wynikiem wzrostu przeładunku kontenerów w transhipmencie czyli do Rosji i Finlandi przez Gdański Terminal DCT - te kontenery w ogóle nie trafiają na Balticon!!!
    Teraz trochę analizy technicznej
    Obroty od dnia wczorajszego wyniosły juz prawie dwukrotnosc FF. Co to oznacza ? Albo mali spekuluja i wymieniają sie akcjami kilkarazy dziennie (co raczej jest malo prawdopodobne) albo duzi wchodza do gry. Jakiej i o ile nie wiadomo, skok obrotow jest w każdym razie bardziej niż imponujący aż dziw bierze że nie powstała przy nim jednoznaczna dluga świeca (czarna bądź biała) ? To co powstaje na wykresie dziennym to swieca wysokiej fali (z natury oznaczająca niezdecydowanie rynku), która przebila linię wsparcia na poziomie 60 groszy, co z technicznego punktu widzenia moze oznaczać dalsze spadki.
    Ma ktoś pomysł co mogło wywołać taki wzrost wolumenu? Według mnie jakakolwiek informacja jest negatywna co odzwierciedla kurs.
    Nie naganiam, dzielę się tylko swoją wiedzą.
  • Re: Cała prawda o Balticonie Autor: ~xxx [93.181.189.*]
    Ciekawe podejście do sprawy.
    Co do dzisiejszej sesji musze przyznac że również mnie zaskoczyła.

Optymistyczny scenariusz to taki w którym na rynku następuje jakas wymiana poniżej silnego wsparcia co wytrzepało wszystkie możliwe stop lossy.