• Wezwanie BZWBK Autor: ~Piguła [194.247.62.*]
    Witam serdecznie. Jako że jestem laikiem proszę o doradzenie mi/pomoc w pewnej kwestii. Otóż Dom Maklerski poinformował mnie o tym wezwaniu kilka dni temu przedstawiając dwa warianty.
    1. Odpowiedzenie na wezwanie
    2. Samodzielna sprzedać akcji na giełdzie.
    Chciałbym się zapytać jak w pierwszym przypadku wygląda interpretacja podatkowa. W drugim jest jasne, 19% od uzyskanego ZYSKU ze sprzedaży akcji
    Co do punktu pierwszego w Domu Maklerskim powiedziano mi, że przy wezwaniu pobierane jest również 19% ale od CAŁEGO KAPITAŁU wykupionych akcji (czyli dajmy na to osoba posiada 10 akcji, skup jest po 226 zł to 19% pobierane jest od kwoty 2260 zł???), a nie od zysku, więc wydaje mi się to mało opłacalne (?) Czy może odpowiedzenie na wezwanie jest zwolnione z podatku?
    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi w miarę prostym językiem.
  • Re: Wezwanie BZWBK Autor: ~marek [109.110.216.*]
    A po co chcesz odpowiadac na wezwanie? Kurs BZWBK kisi sie niemilosiernie przez to wezwanie. Inne banki rosna a ten stoi. Jak tylko skonczy sie wezwanie to podejrzewam ze kurs nadrobi te straty, tym bardziej ze wyniki byly lepsze niz oczekiwania.
  • Re: Wezwanie BZWBK Autor: ~Piguła [194.247.62.*]
    No właśnie nie chce za bardzo odpowiadać na to wezwanie, ale boję się, że w niedługim czasie zostanę do tego przymuszony jeśli co najmniej 70% akcjonariuszy odpowie na to wezwanie. A wtedy CHYBA już nie będę mógł sprzedać tych akcji na giełzie co jest chyba bardziej opłącalne (?)
  • Re: Wezwanie BZWBK Autor: ~ade [80.53.74.*]
    Ale ciagle nie wiadomo jak to jest z tym wezwaniem. Czy w przypadku odpowiedzi na wezwanie podatek faktycznie jest liczony od całego kapitału?

Swoją drogą zastanawiam się dlaczego cena wezwania jest górnym oporem w tej chwili. Komu zależy na tym, żeby kurs utrzymał sie poniżej tej granicy (poza Santanderem)?
  • Re: Wezwanie BZWBK Autor: ~dds [62.152.137.*]