VAP VIDEO ART PRODUKTION GMBH jest firmą niemiecką, zarejestrowaną w Hamburgu pod numerem HRB 31027, o kapitale zakładowym w wysokości 1.022.583,76 euro. VAP Video Art Production GmbH pełni funkcję holdingu.
VAP Video Art Production GmbH została założona w 1984 roku i do 1997 prowadziła działalność usługową w zakresie wynajmu sprzętu i studiów telewizyjnych oraz opracowywania programów komputerowych.
W studiach VAP powstało ponad 1500 godzin programów telewizyjnych- takich jak znane i popularne w Niemczech codzienny talk-show SONJA czy JB KERNER.
VAP jest autorem projektu naukowego R2052 MONA LISA (Modelling Natural Images for Synthesis and Animation), który był prowadzony przez VAP w latach 1991 - 1995 i dotyczył tworzenia podwalin naukowych oprogramowanie do symulacji w czasie rzeczywistym. Program ten był sponsorowany przez Unię Europejską i zrealizowany był we współpracy VAP z BBC (British Broadcast Corporation), Daimler Benz, DVS, Siemens, Thomson, i trzy uniwersytety. Owoce tej pracy zostały opublikowane w książce naukowej wydawnictwa SPRINGER VERLAG p.t.: ” Image Processing for Broadcast and Video Production” ISBN 3- 540-19947-0 .
Równolegle z tym projektem naukowym VAP zlecił grupie polskich programistów napisanie oprogramowanie ELSET do symulacji scenografii dla potrzeb produkcji telewizyjnej.
W 1996 roku VAP został zaproszony przez wiodącą w USA firmę komputerową SGI- Silicon Graphics, aby zaprezentować rewolucyjne zastosowanie oprogramowanie ELSET do wirtualnej scenografii integrującego realnego aktora i animację w czasie rzeczywistym.
Prezentacja oprogramowanie ELSET odbyła się w Las Vegas w 1996 roku podczas NAB (największej na świecie wystawy techniki telewizyjnej). Sukces tej prezentacji przyczynił się to tego, że pod koniec roku 1996 ELSET GmbH ( 100% firma siostrzana VAP) sprzedała prawa do oprogramowanie ELSET amerykańskiej firmie ACCOM INC.
VAP otrzymała prawo do rozwoju baz danych wirtualnych scen i bibliotek.
W marcu 2000 roku przodująca na świecie w dziedzinie symulacji Firma ORAD odkupiła kod źródłowy ELSET od Firmy ACCOM. Licencje ELSET-u zostały zakupione przez największe stacje telewizyjne na świecie jak: BBC, CBS, NBC, TVP.
W latach 1996 - 1998 VAP na bazie ELSETu, opracowało proces produkcji telewizyjnej wykorzystujący łączenie wirtualnej scenografii z animacją wirtualnej kukiełki w czasie rzeczywistym. Proces ten pozwolił na podniesienie jakości produkcji przy jednoczesnym obniżeniu kosztów produkcji. Pokazy zastosowań tej technologii były prowadzone przez LTV i VAP podczas największych targów telewizyjnych MIPCOM 1997 i MIPTV 1997 w Cannes we Francji i NATPE 1998 w Nowym Orleanie w USA.
Na zaproszenie Programu Pierwszego Telewizji Polskiej VAP, podczas MEDIA FORUM w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, zaprezentowało program komputerowy ELSET i animację w czasie rzeczywistym. TVP 1 nabyła prawa do licencji ELSET-u, który do dziś dnia z sukcesem jest używany w wielu produkcjach telewizyjnych TVP.
Technologia opracowana przy VAP nie tylko zwiększa możliwości artystyczne programów lecz znacznie zmniejsza ich koszty produkcji.
LTV LIVE TELEVISION GMBH jest firmą niemiecką, zarejestrowaną w Hamburgu pod numerem HRB 53328, o kapitale zakładowym w wysokości 1.533.875,61 Euro.
LTV jest producentem formatów telewizyjnych bazujących na nowoczesnych technikach komputerowych, a w szczególności z użyciem technik wirtualnych i animacji w czasie rzeczywistym.
Firma tworzy bazy danych wirtualnych scenografii i tworzy trójwymiarowe formy komputerowych postaci. Te elektroniczne kukiełki mogą występować łącznie z żywymi aktorami w realnej lub wirtualnej scenerii.
LTV należy do pionierów tych technologii i zaprezentowała je na wielu międzynarodowych targach:
* w 1996 r. podczas NAB w Las Vegas - pierwsza na świecie prezentacja wirtualnej postaci na tle wirtualnej scenografii (we współpracy z SGI Silicon Graphics);
* w 1997 r. w Cannes podczas MIPCOM - prezentacja żywego aktora z wirtualną postacią COMPET (we współpracy z publiczną telewizją UK S4C);
* w 1997 r. podczas MIPTV 1997- prezentacja cieni wirtualnych kukiełek integrujących pojedyncze bloki emisyjne seriali rysunkowych (SHADOW CLUB - produkcja własna LTV);
* w 1998 r. w Cannes podczas MIP TV- prezentacja wirtualnego Quizu - symulacja lotu balonem. Format został sprzedany CENTER TV w Moskwie;W 1998 r. podczas NAPTE w Nowym Orleanie w USA - prezentacja żywego aktora w wirtualnym i realnym tle w interakcji z animacją postaci COMPETa. (Produkcja wielokamerowa na żywo- we współpracy z S4C).
Richard Kunicki – Prezes Zarządu
Wykształcenie:
1967-1971 Dyplom mgr inż. Politechniki Warszawskiej oraz dyplom magisterski Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi 1971-1975
Praca zawodowa:
1975-1981 Menadżer projektów technologii grafiki komputerowej AVA(Ampex Video Art) w USA i NIEMCZECH
1991-1995 Autor projektu badawczo-rozwojowego R2052 MONA LISA (Modelling Images for Synthesis and Animation), tworzącego podwaliny naukowe symulacji w czasie rzeczywistym. Program był finansowany przez Wspólnotę Europejską i był realizowany przez VAP w ramach konsorcjum z udziałem: BBC (British Broadcasting Corporation), Daimler Benz, DVS, Siemens Thomson i trzech uniwesytetów. Rezultaty tej pracy zostały opublikowne w wydawnictwie SPRINGER VERLAG pt: “Image Processing for Broadcast and Video Production” ISBN 3-540-19947-0. Richard Kunicki jest wynalazcą studia virtualnego ELSET (ELectronic SET).
1994-1998 Zarządzanie i stworzenie kompleksu studiów telewizyjnych (10.000 m2) - VAP MEDIENCENTUM w Hamburgu
2001-2005 Zarządzanie placówką THEATER IM ZIMMER w Hamburgu.
1984-2007 Prezes Zarządów VAP i LTV, Członek zarządu MEDIA EKSPERT Sp. z o.
Działalność Spółki Virtual Vision S.A. polega na produkcji programów telewizyjnych i filmów fabularnych realizowanych techniką komputerową. Do niedawna zastosowanie technologii komputerowych w dziedzinie produkcji filmowej i telewizyjnej ograniczało się do realizacji efektów specjalnych. Obecnie jednak animacja komputerowa i podobne jej techniki stały się narzędziami, przy pomocy których realizuje się całe filmy, a nie tylko ich fragmenty (np. seria filmów Shrek, Epoka Lodowcowa, Gdzie jest Nemo? itd.).
Virtual Vision S.A. ma na celu stworzenie zespołu realizacyjnego, który dorównywałby jakością i sprawnością produkcji takim renomowanym firmom jak: Pixar, ILM, PDI/Dream Works, Blue Sky czy Animal Logic.
Właśnie taki holding powstał . Ilu ludzi zatrudnia nie wiem -(((
Ja nikomu nic nie sprzedaję. Dawno was nie było -)))). Dawajcie 7 gr , 8gr, kunik, w dół
Przecież nic innego nie potraficie . acha jeszcze buha hahhhha
Odpowiadam CIUFIKOWI . Nie wtrącajcie się dorosłym w rozmowę !
padaczka ten vision i tyle. zebraliście tyle akcji do 14 gr ze spoko kurs powinien byc wyzej.
dlaczego nie jest? bo ten vision to kupa... wiesz czego to nie będę się brzydko wyrażać!:)