smt podało info ich klient z Francji nie chce zapłacić za usługe 150 tys. euro. co oznacza, że poniosą stratę nadzwyczajna ok. 600 tys. pln w 3 kwartale.
Może to będzie mniej bo chyba do strat nadzwyczajnych nie zalicza się swojej marży na kontrakcie a tylko poniesione koszty wykonania usługi.
Sądząc po terminie złożenia pozwu to może to być równie dobrze IV kwartał. Miło,że widzą pozytywy w postaci zachowania praw własności do wytworzonego produktu, chociaż lepiej jednak nie mieć w portfelu przypadkowych produktów. Myślę zresztą,że kwota jest do odzyskania, spółka pozwana działa i ma się dobrze, więc kwestia pomyślnej interpretacji, szybkiego wyroku i nakazu zapłaty.
Oglądałem dziś wywiad z vice Grupy ADV. Spodziewają się 30mln przychodu w pozostałych II kwartałach. SMT Software jako spółka podlegająca konsolidacji wypracuje z tego moim zdaniem około 12-15mln. (zjawisko sezonowości) i zyska na znaczeniu w grupie. Pankiewicz bardzo lubi podkreślać zasługi SMT dla całej grupy i mimo,że jest to najwartościowsza spółka z GrupyADV, to moim zdaniem pozostałe zasługują również na uwagę, bo rozwijają się w prawie takim samym tempie.
Aktualna kapitalizacja całej grupy to blisko 70mln i lada dzień złoży prospekt emisyjny, który na pewno będzie ciekawą lekturą również dla akcjonariuszy SMT.
dzięki za odpowiedż. czyli powinno być 1,5-2,0 zysku netto w II półroczu i 2,5-3,0 w całym roku czyli 48-55 groszy zysku na akcję, minus 5 groszy na akcję straty nadzwyczajnej z tytułu odmowy płatności. Jak na koniec będzie 50 groszy to OK.
Na tyle można śmiało liczyć. Liczę po cichu na troszkę powyżej widełek, które podałeś.
W 2011 wchodzimy już z rozwinięta sprzedażą Satisa i kolejnymi klientami w outsourcingu, przy czym Satis już za niecałe 2 miesiące dzięki nowym funkcjonalnościom stanie się całkowicie bezkonkurencyjny w swojej klasie cenowej. Tu można spodziewać się 3-cyfrowego wzrostu przychodów i zysku w przyszłym roku. Partner Adv.pl w tym pomoże (na poziomie marketingu). Podkreślam ten fakt, bo tak jak nie sposób przewidzieć sprzedaży Brastera :), tak tutaj będzie jasne,że migracji na abonament Satisa będzie bardzo dużo. Systemy porównywalne do usług jakie Satis będzie miał od grudnia kosztują 2-3 razy więcej. Co ważne Satis po zmianach (grudzień 2010) będzie zdecydowanie bardziej intensywnie sprzedawany zagranicą A nawet 0.01%(1/10000 ) rynku światowego to 10milionów złotych przychodu rocznie Satis nie ukrywa,że chce być liderem w zakresie innowacyjności i funkcjonalności. To może mu dać dużo więcej niż wspomniane 0.01%.
Wartość całego rynku to 23miliardy Euro w 2009. W 2015 wartość ta sięgnie wg prognoz 100mld!!
http://www.streetdirectory.com/travel_guide/12269/gps_vehicle_tracking/fleet_management_services_power_gps_market_growth.html
Podsumowując: Satis może być wkrótce warty kilkadziesiąt milionów euro. Dużo powie przyszły rok. Trzymajmy kciuki, bo to jest ogromna szansa.
Pozdrawiam
Autoguard na chwilę obecną będzie bezpośrednią konkurencją Satisa. Z punktu widzenia funkcjonalności i ceny Satis jest systemem dużo lepszym. Czas rozpocząć walkę.
Zgodnie z tendencją światową w Polsce obserwuje się dążenia konsolidacyjne. Autoguard jest firmą wstępnie wycenianą na ok.200mln złotych. Mam przekonanie,że zmierzamy do takiego pułapu z samym Satisem, który być może zostanie wyodrębniony ze spółki jako odrębny podmiot.
Rynek zarządzania flotą w Polsce ma wartość ponad 200mln, ale rentowność biznesu to kilkadziesiąt procent. Nasycenie rynku jest wciąż małe i sięga kilku punktów procentowych, dlatego timing we wprowadzaniu Satisa był znakomity. W kolejnych 2latach rynek się podwoi.
Celem realnym na 2012 jest wg mnie zdobycie 1.5-3% w rynku polskim wartym wtedy już ponad 400mln. To powinno przełożyć się na 6-12mln przychodów i kilkumilionowy zysk. Abstrahuję od osiągnięć na rynku zagranicznym.Na razie m.in. Saudi Aramco-największa rafineria w Arabii Saudyjskiej, żandarmeria w Senegalu, duża firma ochroniarska w Niemczech i Euro-helpline w Szwajcarii.
Kolejny konkurent wchodzący na giełdę to Data System Group. Przy przychodach na poziomie kilkanaście milionów w 2010 planuje wejście na GPW. Bardzo solidna spółka pozyskująca spore kontrakty w ostatnim czasie jak 1000 pojazdów dla przewozów regionalnych. Jeden z największych kontraktów w Polsce.
SMT rozwija usługę zarządzania flotą dla Saudi Aramco (2000pojazdów) i z tego co wiadomo taki kontrakt realizuje się przez rok i więcej.
Notabene DSG rozwija podobną usługę co spółka zależna SMT Software Traffic Info .
I na koniec (przepraszam za przynudzanie): w Polsce jest ok.170tys. pojazdów korzystających z systemów zarządzania flotą. Za około 4 lata będzie to już 1mln. Na przykład Autoguard ma w portfelu ok.21tys. pojazdów i osiąga z tego tytułu ponad 10-milionowy zysk.
W Europie już teraz jest blisko 3mln pojazdów "w systemach", a rynek rośnie w tempie około 20-30%. Satis ma bardzo konkurencyjny produkt, który walczy na globalnym rynku, ale myślę,że największy udział osiągnie właśnie w Polsce chociaż na razie większą flotę ma zagranicą.