Ice Cafe Concept, spółka z grupy Jago, chce w tym roku otworzyć kilka lokali, w których będzie sprzedawać lody kulkowe marki Carte d'Or. Docelowo, w ciągu kilku lat firma chciałaby stać się graczem numer jeden na polskim rynku, pod względem liczby lokalizacji - powiedział prezes Ice Cafe Concept Krzysztof Niebrzydowski.
środę Jago poinformowało, że jego spółka zależna Ice Cafe Concept podpisała umowę z firmą Unilever Polska, w ramach której będzie rozwijać w Polsce sieć lodziarni Carte D'or Cafe.
"W tym roku posiadać będziemy kilka pierwszych lokali. Biorąc pod uwagę liczbę punktów, w perspektywie kilku lat zamierzamy powalczyć o pozycję lidera na rynku kawiarni sprzedających lody" - powiedział Niebrzydowski.
"Nasze punkty zlokalizowane będą głównie w centrach handlowych dużych miast. Będą to zarówno lokale kawiarniane, jak i wyspy" - dodał.
Dodał, że obecnie liderem rynku pod względem liczby punktów jest Grycan, który posiada około 80 lodziarni.
Niebrzydowski poinformował, że lokale Carte d'Or Cafe będą otwierane w systemie franczyzowym. "Planujemy rozwijać tę działalność w oparciu o franczyzę, dzięki temu koszty otwierania lokali nie będą duże" - powiedział.
"Nie budujemy biznesu od zera. Jesteśmy wspierani przez naszych udziałowców, których sieć Ice Cafe jest numerem dwa na rynku. Część z nich zostanie przejęta przez Ice Cafe Concept i zacznie działalność pod marką Carte d'Or Cafe" - dodał.
Prezes Ice Cafe Concept nie chciał zdradzić, jakich przychodów spółka spodziewa się z planowanej działalności.
"Przychody z tej działalności szacujemy bardzo ostrożnie. W pierwszym okresie nie będą one z pewnością znaczące, ale liczymy na ich dynamiczny wzrost już od następnego roku" - powiedział.