-calkiem dobre zamienniki.
-coraz bardziej znana i doceniana marka wsrod klientow
-zero problemow gwarancyjnych (bezproblemowa wymiana)
--y (slownie: minusy)
-znacznie drozsze od materialow konkurencji
-duze koszty pozyskania pustych kardridzy
- ciagla zmiana producetow drukarek stosowanych modeli urzadzen i kardzidzy. Nie ma np kardridzy do najnowszych modeli hp (np nr 703). Bardzo dlugo zajelo im wyprodukowanie 350-ki hp-kowskiej.
Nienatychmiastowa reakcja ofertowa w odniesieniu do pojawiających się nowych modeli drukarek raczej nie jest minusem, gdyż największą efektywność ekonomiczną w handlu materiałami eksploatacyjnymi osiąga się wówczas, gdy modele funkcjonują u użytkowników już dość długo. A o zyski w tym wszystkim przede wszystkim chodzi
Oczywiście ważne jest też zadowolenie klienta w zaspokajaniu jego potrzeb, ale co nagle to po diable, więc lepiej zaspokajać je przede wszystkim wysoką jakością, jak najbardziej adekwatną do ceny, zaś ich obecne poziomy gwarantują udaną międzynarodową ekspansję
i wierność klientów
Do do dużych plusów trzeba też zaliczyć, to że popyt nie jest sezonowy i odnawialny, podobnie jak w przemyśle spożywczym, zaś uwzględniając dynamikę rozwoju i obecną sytuację Black Point cena akcji jest bardzo niska( patrz wskaźniki C/Z , C/WK)