[03-03-2010 15:44] Euromark Polska SA przekroczenie progu 5% ogólnej liczby głosów w Euromark Polska SA
--------------------------------------------------------------------------------
03.03. Warszawa (PAP/ESPI) - Raport bieżący 12/2010
Zarząd "Euromark Polska" S.A. (Emitent) informuje, iż w dniu 3 marca 2010 roku otrzymał od ING Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. informację następującej treści:
"Zgodnie z art. 69 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych ING Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A., działając w imieniu ING Funduszu Inwestycyjnego Otwartego Średnich i Małych Spółek zawiadamia, że fundusz ten posiada samodzielnie akcje dające ponad 5% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu Euromark Polska S.A.
Przyczyną zmiany udziału w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu Euromark Polska S.A. było nabycie akcji tej spółki w dniu 3 marca 2010r.
Przed zmianą udziału ING Fundusz Inwestycyjny Otwarty Średnich i Małych Spółek posiadał 573.231 szt. akcji Euromark Polska S.A., co stanowiło 4,69% kapitału zakładowego tej spółki.
Przed zmianą udziału akcje będące w posiadaniu ING Funduszy Inwestycyjnego Otwartego Średnich i Małych Spółek dawały 573.231 głosów na walnym zgromadzeniu Euromark Polska S.A., co stanowiło 4,69% ogólnej liczny głosów na walnym zgromadzeniu tej spółki.
Według stanu na dzień sporządzenia niniejszego zawiadomienia ING Fundusz Inwestycyjny Otwarty Średnich i Małych Spółek posiada 623.231 szt. akcji Euromark Polska S.A., co stanowi 5,10% kapitału zakładowego tej spółki.
Według stanu na dzień sporządzenia niniejszego zawiadomienia akcje będące w posiadaniu ING Funduszu Inwestycyjnego Otwartego Średnich i Małych Spółek dają 623.231 głosów na walnym zgromadzeniu Euromark Polska S.A., co stanowi 5,10% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu tej spółki".
kom espi amp/
Nie ma chętnych do oddania. Im wyżej będzie tym chętnych będzie mniej, chyba, że zniecierpliwieni popuszczą. Zbieracze "mają czas" i na takich czekają.
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 13 / 2010
Data sporządzenia: 2010-03-08
Skrócona nazwa emitenta
EUROMARK POLSKA S.A.
Temat
Wyniki sprzedaży osiągnięte w lutym 2010 roku
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:
Zarząd "Euromark Polska" S.A. (Emitent) w nawiązaniu do polityki rozpoczętej i opisanej w raporcie bieżącym nr 3/2009 z dnia 8 kwietnia 2009 roku informuje, że skonsolidowane wyniki sprzedaży netto Grupy Kapitałowej w lutym 2010 roku wyniosły 9,074 tysięcy złotych i były niższe od osiągniętych w lutym roku ubiegłego o 36.3%. W okresie marzec 2009 - luty 2010 roku, skonsolidowane wyniki sprzedaży wyniosły 112,645 tysięcy złotych i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 3.4%.
Wzrost ten został osiągnięty pomimo zamknięcia spółki zależnej Eurotech Leisue Ltd. w sierpniu 2009 roku. Wyjąwszy wpływ jaki niosło za sobą powyższe zamknięcie, narastający wzrost wyniósłby 10.3%. Spadek miesięcznej sprzedaży na poziomie Grupy spowodowany jest głównie jednostkowymi wynikami sprzedaży, które są przedstawione i omówione poniżej.
Jednostkowe wyniki sprzedaży "Euromark Polska" S.A. w lutym 2010 roku wyniosły 8,240 tysięcy złotych i były niższe od osiągniętych w lutym roku ubiegłego o 25.0%. W okresie marzec 2009 - luty 2010 roku jednostkowe wyniki sprzedaży wyniosły 89,919 tysięcy złotych i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 6.2%.
W poprzednim miesiącu komentarz Zarządu był następujący: "Spółka wchodzi właśnie w okres sezonowego szczytu sprzedaży i Zarząd jest przekonany, że dzięki zwiększeniu się sieci sprzedaży oraz jeśli warunki pogodowe będą zgodne ze średnią oczekiwaną o tej porze roku, to wartość sprzedaży swobodnie przekroczy poziom z zeszłego roku dla pełnego roku obrotowego Spółki, który kończy się 28 lutego 2010 roku".
Obecnie Zarząd z przyjemnością informuje, że zimowe warunki pogodowe utrzymujące się w lutym umożliwiły Spółce osiągnięcie wzrostu rocznej sprzedaży o 6.2% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Spadek w skali miesiąca spowodowany jest wyłącznie opóźnioną sprzedażą produktów z kolekcji wiosennej klientom w Rosji. Na opóźnienie to wpływ miała niezwykle surowa zima panująca wówczas na terytorium Rosji. Podobna sprzedaż miała miejsce w lutym ubiegłego roku. Gdyby wyłączyć efekt tego kanału eksportowego, jednostkowe wyniki sprzedaży Spółki w lutym 2010 roku byłyby wyższe o 21.9% od tych z lutego 2009 roku.
Jednocześnie Emitent przypomina, iż pełna informacja nt. wyników finansowych osiągniętych w okresie marzec-grudzień 2009 zostanie zaprezentowana w raporcie okresowym za czwarty kwartał roku obrotowego 2009/2010, którego publikacja przewidziana jest na ostatnie dni kwietnia 2010
sporo tu maluchów, no i odbierają, od tych którzy patrzą, że zarobili "krocie" od niewielkich sumek. Premia jest jednak krotnością dzisiejszych poziomów.