Wiecie że CD Projekt to jedna z najbardziej stabilnych - a jednocześnie najbardziej ekspansywnych - globalnych firm w światowym gamedewie?
- Firma nie oferuje udziałów do zakupu (ma zapisy w statucie zabezpieczające przed wrogim przejęciem) i nie zabiega też o kredyty czy inne finansowanie zewnętrzne – firma ma najstabilniejszych właścicieli, jakich można sobie wyobrazić. Nie wyszarpują też dywidendy nie bacząc na potrzeby rozwoju spółki.
- Nie ma presji na szybki zysk - większość akcjonariatu to firmy inwestujące długoterminowo, nie mają długoterminowego zadłużenia stąd lepiej przechodzą kryzysy.
- Mogą budować strategię na 10–30 lat a nie na jedno sprawozdanie. Dążąc do budowy globalnego Domu Medialnego - z multimedialną produkcją: gier, filmów aktorskich, serialów TV, literatury, fimów animowanych, komiksów, gier papierowych i planszowych, gadżetów oraz produkcji modowej..
- Redzi zdobywają zaufanie otoczenia dzięki właścicielom z misją społeczną co oznacza transparentność, odpowiedzialność i wizerunek marki, która gra fair. Główną misją studia CD PROJEKT RED jest tworzenie rewolucyjnych gier role-playing (RPG) z zapadającymi w pamięć historiami, które inspirują graczy na całym świecie. Nie stosują DRMów oraz nie forsują mikropłatności w grach jednoosobowych.
- Posiadają dwie mocne globalne marki, dzięki którym utrzymują jakość, niezależność i misję. Zarówno Wiedźmin jak i Cyberpunk mają największe fandomy oraz mogą się pochwalić rekordowymi wynikami sprzedaży na świecie.. Każda z tych marek zdobyła wiele setki nagród GOTY oraz tysiące tytułów, nagród i wyróżnień na całym świecie..
- Studio dąży do:
- Dostarczania gier, które oferują emocjonujące i nieliniowe opowieści, pełne znaczących wyborów i konsekwencji.
- Tworzenia innowacyjnych i dojrzałych gier, którymi gracze będą mogli cieszyć się przez długie lata.
- Utrzymywania filozofii "gracze na pierwszym miejscu" (gamer-first approach) i zachowania niezależnej kontroli twórczej nad swoimi produkcjami, takimi jak serie Wiedźmin i Cyberpunk.
Te cele stanowią podstawę ich filozofii biznesowej, która mają ugruntować pozycję ich marek w globalnej kulturze popularnej.
W skrócie
Właściciele nie dążący do realizacji szybkiego zysku (drenażu dywidendami, sprzedaży spółki itp) - to tarcza bezpieczeństwa + stabilny rozwój + realna misja społeczna.
Jest to model dla biznesu, który ma nawet szansę przetrwać pokolenia.