Grupa CCC miała w II kw. 465 mln zł EBITDA i 2,9 mld zł przychodów
Grupa CCC miała w II kwartale, czyli w okresie maj - lipiec, 465 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o ponad 14 proc. rdr. Przychody wzrosły w tym okresie o 11 proc. rdr do 2,9 mld zł - podała spółka w komunikacie.
Jak podano, szyldy CCC i HalfPrice odnotowały lepszą rdr sprzedaż – odpowiednio o 23 proc. i 21 proc. Przychody ze sprzedaży w Grupie Modivo były na porównywalnym rdr poziomie.
"Solidne wyniki drugiego kwartału pokazują, że nasza strategia działa – nawet w wymagających warunkach pogodowych konsekwentnie realizujemy ambitne cele" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.
"Jesteśmy w trakcie istotnego dla wyników całego roku sezonu jesień-zima, na który jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, szczególnie od strony produktowej. Zgodnie z naszymi założeniami, w ofercie grupy stale będzie rósł udział wysokomarżowych marek licencyjnych, co pozytywnie wpłynie na jej rentowność. Dodatkowo, w tym roku przyspieszyliśmy dostawy nowej kolekcji, aby być jak najlepiej przygotowanym do drugiego półrocza" - dodał prezes.
CCC podało, że w II kw. nastąpiło przyspieszenie tempa rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej Grupy CCC, głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice - w II kw. otwarto 21 nowych sklepów (28 sklepów uruchomionych od początku roku).
W minionym kwartale przyrost powierzchni wyniósł 75 tys. mkw., wobec 35 tys. mkw. w I kwartale.
W drugiej połowie roku grupa planuje otwarcie dodatkowo ponad 200 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej.
"Skalujemy biznes grupy CCC powyżej naszych ambitnych założeń strategicznych. W całym 2025 roku planujemy otworzyć ponad 300 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej - w pierwszym półroczu powiększyliśmy ją o ok. 110 tys. mkw., ale większość otwarć, bo aż 70 proc., skumulowana jest w drugiej połowie roku. HalfPrice rośnie błyskawicznie - wszędzie, gdzie się pojawia jest bardzo dobrze przyjmowany przez klientów. Równolegle przekształcamy też na nowy format sklepy eobuwie i rozwijamy nasz najnowszy koncept - worldbox" - powiedział Miłek.
"Nie zwalniamy tempa także w perspektywie 2026 roku - już na tę chwilę zrealizowaliśmy plan otwarć na kolejny rok. Mamy podpisane umowy na uruchomienie co najmniej 300 tys. mkw. nowej powierzchni, ale ta liczba z pewnością jeszcze wzrośnie i 2026 będzie kolejnym rekordowym rokiem pod względem otwarć nowych sklepów" - dodał.
W drugim kwartale marża brutto grupy CCC utrzymała się na podobnym rdr poziomie (49,3 proc.). Po raz ósmy z rzędu odnotowano spadek wskaźnika kosztów do przychodów w ujęciu rdr.
W sierpniu grupa CCC szacowała, że jej EBITDA w II kwartale wyniesie 481 mln zł.
Jak tłumaczy spółka, EBITDA niższa od wcześniejszych szacunków wynika głównie z wcześniejszego poniesienia kosztów związanych z przygotowaniem towarów, które będą sprzedawane w sezonie jesienno-zimowym (tzw. vasowania), co proporcjonalnie poprawi wyniki drugiego półrocza
Wszystko ładnie podane i wyjaśnione, nie ma nic co mogło by niepokoić, rynek niech sobie odbiera jak chce, akcje warto trzymać bo jeszcze dużo miłych niespodzianek przed nami do końca roku
To analiza, czy lukrowanie rzeczywistosci, szewczyk? Tu nie ma miejsca na lukier. Jutro moze byc mila lub niemila niespodzianka. U mnie SL w pigotowiu, chociaz zyczylbym sobie dalszego wzrostu. 20 zl na akcji na te chwile to spoko wynik, ale to moze sie zmienic bardzo szybko. Zobaczymy jutro.