Rynek gier na PC i konsole w 2026 roku może być wart około 103–108 mld USD, przy wzroście ok. 3,7% według prognoz Newzoo.
W 2027 pewnie kolejne 4% więcej.
CD Projekt RED (CDR) ma obecnie ok. 0,07% światowego rynku gier (przychody 207,5 mln USD w 2024 r. przy rynku wartym 298,98 mld USD). Do 2030 r. rynek urośnie do 600,74 mld USD (CAGR 12,2%). Aby zdobyć większy udział (0,1–0,2%, czyli 600–1200 mln USD przychodów), CDR musi działać szybko i mądrze. Oto plan:Nowe hity AAA: The Witcher 4 (2027–2028) i Cyberpunk 2 (ok. 2030) mogą sprzedać 20–30 mln kopii każdy, dając 50–100% wzrostu przychodów (+0,05–0,1% udziału).
Ekspansja IP: Spin-offy (Project Sirius) i gry mobilne (partnerstwo z Scopely) to szansa na 100–200 mln USD rocznie, zwłaszcza na rynku mobilnym (CAGR 15%).
GOG.com: Wzrost cyfrowej dystrybucji (94% przychodów) i ekspansja GOG na Azję/Amerykę Łac. może podwoić przychody platformy do 500 mln PLN.
Technologia: Unreal Engine 5 i live-service (jak Phantom Liberty) obniżą koszty o 20–30% i zwiększą retencję graczy o 40%.
Marketing: Krótsze kampanie i social media przyciągną nowych graczy