Moim zdaniem dobry pomysł z wydaniem teraz Prologu gdyż: - będzie dodatkowa widoczność na Steam co stanowi darmowy marketing i pozwoli pozyskać dodatkowe zapisy na Wishlistę i followersów, a zapewne też sporo youtuberów będzie chciało spojrzeć i nagrać filmiki z rozgrywki, - będzie można sprawdzić czy gra się podoba po wszystkich zmianach, a demo było ponad 3,5 roku temu stąd tym bardziej warto bo bardzo dużo czasu minęło od kiedy gracze widzieli grę, - będzie można sprawdzić po max peak jakie jest realne zainteresowanie tytułem, - będzie można sprawdzić jak Celestail Prologue wygląda na tle dema Anno Paxa Romana które ma słabe oceny ale bardzo dużo recenzji i wysoki peak co oznacza że sporo osób gra.
Zapewne President Studio poczeka na dane z Prologu i zobaczy co dalej. Jak już produkcja gry aż tyle kosztowała to lepiej moim zdaniem mieć większą pewność, co do jakości gry przed premierą a Prologue powinien pokazać jak wygląda sytuacja.
Po weekendzie będzie można - możliwie obiektywnie - wreszcie ocenić zainteresowanie prologiem. Póki co: cieszy jakość = pozytywnych opinii > 85%; natomiast martwi peak, bo 146 w porównaniu z peakiem prologu CSC (>3600), to słabo.
Zobaczymy czy przez weekend coś się poprawi z peakiem. Zakładam, że jacyś youtuberzy czy iinfluencerzy coś wrzucą z rozgrywki, bo obecnie na Youtube bardzo mało filmów. Natomiast potrzeba jednak trochę czasu na nagranie takiego filmu. Widać, że przed premierą Prologu nikt nie dostał gry do ogrania i nagrania filmów.
Jak po weekendzie dalej będzie tak nisko z peakiem to nie będzie to dobry prognostyk przed premierą. No ale być może na premierę będzie jakieś wsparcie marketingowe, żeby dotrzeć do większej liczby osób tak żeby algorytmy Steam zaczęły promować grę. Bez widoczności na Steam nie będzie dobrej sprzedaży.