Umowy serwisowe jeszcze bardziej przyspieszyły, w tym tempie przebijemy 12 mln z samych umów serwisowych w tym roku. Warto też zauważyć że duże kontrakty jak Gmina Krasiczyn 2 mln, Jezowe 2 mln, Sanok 3,9 mln, Wojsławice 1,3 mln, Krasniczyn 1 mln jeszcze nie zostały rozliczone, te zobaczymy dopiero w Q3/Q4. 12 mln serwisowych + 10 mln do zafakturowania + 6 mln zafakturowane + 2 mln mniejsze przetargi = około 30 mln przychodu w 2025?
W 2023 roku Madkom osiągnął przychody na poziomie 27,5 mln PLN, w 2025 będzie to już co najmniej 30 mln PLN. Jednak najważniejsze jest to, że spółka zbudowała bazę stabilnych i rosnących przychodów o wyższej rentowności, opartych na usługach serwisowych. Oczywiście do wypłaty regularnej dywidendy jeszcze daleka droga, ale przy obecnej wycenie rynkowej ryzyko większych spadków wydaje się ograniczone, podczas gdy potencjał wzrostu pozostaje znaczący. Zobaczymy za 3-6 miesięcy. Ja trzymam, ale oczywiście każdy sam odpowiada za swoje inwestycje.
jeszcze wczoraj pojawiło się trochę wątpliwości po wypowiedziach MC. sprawa wydaje się prosta z zewnątrz, że EZD RP darmową konkurencją dla Madkom, ale to wcale nie jest takie oczywiste. 1. sporo urzędów wciąż pracuje na EZD PUW, bo do EZD RP nie są przekonani, odkładają zmianę systemu na później, EZD RP nie jest tak pięknym system, jak go malują 2. wdrożenie EZD RP też kosztuje, nawet jeśli sam program jest darmowy, potem komuś trzeba zapłacić za serwis, UG nie będą zatrudniać specjalistów od EZD 3. mamy dopiero wdrożenie, docelowo wdraża się bezpłatny, ogólnie znany program, kiedy pracownicy i urzędy przyzwyczają się do EZD mogą potrzebować bardziej rozwiniętego systemu, który lepiej będzie pasował do oczekiwań konkretnego urzędu -> wtedy mogą szukać komercyjnych rozwiązań 4. obowiązkowe EZD od 2028 oznacza że na rynku pojawi się zupełnie inna nisza, nie wszystkie urzędy będą chciały archiwizować sprawy samodzielnie, niektóre zlecą to firmie zewnętrznej, Madkom mógłby śmiało utworzyć u siebie dział oferując swoje usługi outsourcingu EZD