Uważam, że złą praktyką jest brak jakichkolwiek informacji ze Spółki o wynikach sprzedażowych. Powoduje to niepotrzebne spekulacje i rollercoaster na kursie. Byłoby w dobrym tonie, kilka dni po premierze, takie dane opublikować. Tym bardzie, że Spółka chce odzyskać zaufanie Inwestorów.
Możliwe też, że komuś na tym zależy... Może chcą dać czas insiderom by Ci się ustawili i dadzą info dopiero na raporcie Q2.
Irytujące, a zarazem niepotrzebne. Niezależnie czy longseller czy nie, uważam, że dobrą praktyką byłoby podzielenie się informacjami na temat kosztów produkcji, marketingu, ekwiwalentu za gamepassa i orientacyjnie sprzedaży w pierwszym tygodniu lub w pierwszych dwóch.
Lecz bazując na informacjach i statystykach sprzedażowych na steamDB, widać jakieś tam przyrosty 5-10k dziennie kopii. Aktualnie mamy 153k-250k - nie mniej jednak to dane szczątkowe, gdyż tylko i wyłącznie ze steama... Przydałoby się cokolwiek... Pozytywnego lub nawet neutralnego. A tak to możemy sobie strzelać ile się sprzedało na PC, ile na gogu, epicku, steamie, na kluczykarniach, a ile na xboxie ile na PS5... Trochę słabo, ale liczę szczerze że się poprawią :)
Historycznie, Spółka nie publikowała komunikatów giełdowych (okołopremierowych) dotyczących wolumenów sprzedaży gier poza komunikatami o zwrocie nakładów poniesionych na ich produkcję. Nie mamy obecnie zamiaru zmieniać tej polityki.
Czyli ten wasz wielki hit Alters dalej się nie zwrócił mimo milionów od Microsoftu za Gamepass, a co dopiero mówić o zysku dla spółki i akcjonariuszy...
no i dlatego masz boczniaka na kursie. Bo okazało się, że gra jest dobra zarabia na siebie i jest ogromna szansa na longseller. Ale, że jest negatywny sentyment do spółki to nie ma chętnych na jakiekolwiek ryzyko. Dlatego tylko realne dane ze sprzedaży w raportach kwartalnych dadzą informacje co dalej z kursem.
Skoro przy wcześniejszych premierach nie udostępniali taki danych to nie ma co się podniecać, że teraz ich nie ma. Za to mamy stabilny poziom ocen na wysokim poziomie, prawdopodobnie bardzo dobrą sprzedaż na PS, zakusy na longsellerach na wszystkich platformach. Patrząc teraz na całe ich portfolio rok 2025 zapowiada się naprawde nieźle. Moonlighter 2 zaraz wjedzie do top 100, frostpunk 2 na konsole itd.