1.
Kapitał marki (Brand Equity)Co to jest? Wartość, jaką ma marka w oczach konsumentów, fanów, partnerów.Dlaczego cenne? Silna marka pozwala sprzedawać drożej, przyciągać sponsorów, podpisywać większe kontrakty, skalować sprzedaż.Przykład – Ekipa Holding: Popularność Ekipy, Friza i influencerów zwiększa siłę przetargową np. przy współpracy z Netflixem, firmami FMCG,
2. Społeczność / Zaangażowanie fanów
Lojalna baza widzów, klientów, użytkowników – nawet jeśli dziś nie płacą można ją monetyzować w przyszłości – subskrypcje, NFT, eventy, produkty premium, crowdfunding, sprzedaż danych.Przykład – Ekipa Holding: Kanały YouTube, Discordy, TikTok – przy odpowiednim kierunku można to zamienić w linię biznesową.
3.
Zasięg i rozpoznawalność (media attention)Co to jest? Zdobyta uwaga mediów, influencerów, prasy, opinii publicznej.Dlaczego cenne? Zasięg to waluta w erze atencji – można go sprzedać reklamodawcom, mediom, wykorzystać do promocji własnych produktów.Przykład – Ekipa Holding: Głośne projekty przyciągają media i tworzą darmowy PR
4.
Własność intelektualna (IP) -Prawa do postaci, scenariuszy, piosenek, nazw, grafik, gier, technologii.Dlaczego cenne? Można to sprzedawać, licencjonować, budować na tym produkty – jak Marvel, Disney czy CD Projekt.Przykład – Ekipa Holding: Postacie z animacji EKIPOWEJ czy gry mogą stać się IP warte miliony.
5.
Know-how i talentyCo to jest? Doświadczenie, umiejętności ludzi w firmie, zespół produkcyjny, kreatywny, marketingowy.Dlaczego cenne? Można to wykorzystać do uruchamiania kolejnych spółek, skalowania biznesu, świadczenia usług B2B.Przykład – Ekipa Holding: Doświadczenie w budowaniu virali i kanałów YouTube to coś, co może być sprzedawane jako usługa.