• 16 czerwca koniec eventu. Autor: ~Bkd [37.47.152.*]
    Widać, że zainteresowanie grą jest i początkowo słabe oceny zastępowane są dużo pochlebniejszymi.We wtorek będzie można zrobić głębsze podsumowanie odbioru dema Alaska gold fever.
  • Re: 16 czerwca koniec eventu. Autor: ~320 [91.184.121.*]
    Oceny: 78% (55 ocen)
    Peak: 237 (Playtest 357)
    Followers: 3971 (284 za ostatnie 7 dni)
    Wishlista: 1098 (55 na plus za ostatnie 7 dni)

    Sporo komentarzy od niemiecko- i francuskojezycznych graczy, co jest na plus. Oceny 78%, ale niektórzy narzekają na optymalizację, grafikę, błędy uniemożliwiające grę, brak realizmu. Z drugiej strony sporo komentarzy, gdzie nikt nie narzeka na w/w rzeczy i nie mogą się doczekać pełnej wersji. Najwyższe miejsce na wishliście do tej pory, ale wciąż poza top1000. Peak na tle innych gier całkiem OK, ale niższy w porównaniu do playtestu. Prezes zapowiedział cykliczne aktualności, więc może będzie miał więcej danych. Z plusów to w końcu pokazali to demo, bo przeciągało się to sporo czasu.
  • Re: 16 czerwca koniec eventu. Autor: ~320 [91.184.121.*]
    Poprawka: Peak 273
  • Re: 16 czerwca koniec eventu. Autor: ~Bkd [37.47.187.*]
    Poprawcie mnie ale wygląda, że mieliśmy najlepsze demo z całej stajni Playway. Jeśli chodzi o peak i oceny, przypominam prawie 80% pozytywów mówiacych o sporym potencjale. Oczywiście jeszcze sporo pracy przed deweloperami ale sam pomysł i mechaniki odbierane bardzo pozytywnie. Zestawiając to z obecną bardzo niską kapitalizacją mamy duże szanse na kolejne obok Prison Simulatora całkiem przywoite IP.
  • Re: 16 czerwca koniec eventu. Autor: ~320 [91.184.122.*]
    Oceny już są “very positive”. Jest spory potencjał. No i jak już wcześniej wspominałem, sporo komentarzy/streamów od graczy z zachodnich krajów, co cieszy.
  • Re: 16 czerwca koniec eventu. Autor: ~Kosiarz [89.187.180.*]
    Dnia 2025-06-20 o godz. 12:06 ~320 napisał(a):
    > Oceny już są “very positive”. Jest spory potencjał. No i jak już wcześniej wspominałem, sporo komentarzy/streamów od graczy z zachodnich krajów, co cieszy.

    Patrzę na to demo Alaska Gold Fever i widzę klasyczne "zaraz lecimy na Księżyc", tylko że z balonem zamiast rakiety. Oceny 78%, potem “very positive” – ale przy ilu? 30 recenzji. To jest margines błędu większy niż spread na Getinie. Wystarczy kilku ziomków z reddita i dwóch zbugowanych sejwów i już lecisz z powrotem na “Mixed”. Do wiarygodności ocen na Steamie potrzeba minimum 100+ opinii, inaczej to wróżenie z fusów i własnych emocji.
    Teraz wishlista – 1098 zapisów, +55 w tydzień? Brzmi jak zastrzyk, ale to mikrodawka. Przypomnę:
    • Contraband Police90k wishów przed premierą, konwersja ~15%, sprzedaż >150k sztuk w 2 tygodnie.
    • Prison Simulator60k wishlist, viral content, wejście do top100 przed premierą, stabilne piki i wsparcie content creatorów.
    • Occupy Mars>100k wishów, ale na premierze tylko ~6k peak, bo wyszła kiszka optymalizacyjna.
    AGF? Peak graczy: 273, wcześniej na playteście: 357 – czyli trend spadkowy, nie rosnący. Do tego followers: 3971 – OK, ale wciąż mało jak na grę z ambicją wybicia się z niszy. Dla porównania: nawet niszowe WW2 Rebuilder przed premierą miało ok. 7–8k followersów i wish powyżej 15k.
    I teraz crème de la crème – błędy.
    W komentarzach masz wprost: problemy z FPS, błędy blokujące postęp, gra wywala do pulpitu. To nie są rzeczy z kategorii “meh, polish to improve”, tylko "nie da się grać". Jeśli ludzie porzucają demo po 10–15 minutach, to nie pomoże nawet jak grafik doda dwa drzewa i ślady opon w śniegu. Tylko nie wiemy, czy porzucają, bo nikt nie podał średniego czasu gry – a to kluczowy wskaźnik. Contraband Police miał playtime w demie >40 minut, Farm Renovator poniżej 15 – zgadnij, która gra wypaliła.
    Jeszcze jeden mit do skoszenia: “mamy najlepsze demo w stajni Playway”. No nie, Panie Bkd. Najlepsze demko ma ten, kto wbija do top wishlist Next Festa albo kręci >10k graczy dziennie. Tu nie było ani jednego dnia powyżej 300 graczy równocześnie, brak wejścia do top1000 global i żadnej większej ekspozycji medialnej. Sorry, ale przy takim ruchu Animal Shelter Simulator to był Cyberpunk.
    Kończąc: AGF to nie kandydat na hit, przynajmniej na tym etapie. Brakuje trzech filarów:
    1. Skali (wishlisty, followers, peak),
    2. Stabilności technicznej,
    3. Virala lub rozpoznawalności.
    Mają czas, żeby to ogarnąć, ale jeśli będą myśleć, że już są w złotej erze, to się zdziwią przy premierze. Gra się nie sprzedaje za oceny “78%” w demie – tylko za emocje, retencję i granie dłużej niż trwa ładowanie save’a.
  • Re: 16 czerwca koniec eventu. Autor: ~320 [91.184.123.*]
    Noch in den Kinderschuhen, aber mit reichlich Potenzial. Schöne Grafik einfaches Survival.

    Zachodni sąsiedzi widzą Potenzial w Alasce.
  • Re: 16 czerwca koniec eventu. Autor: ~320 [91.184.120.*]
    100 opinii to kwestia czasu. Przez weekend kolejne 20 miejsc na wishliście. Co do content creatorów jeden z 2mln subami w weekend grał w demo i nabił sporo wyświetleń.
  • Re: 16 czerwca koniec eventu. Autor: ~Kosiarz [89.187.180.*]
    Dnia 2025-06-23 o godz. 11:18 ~320 napisał(a):
    > 100 opinii to kwestia czasu. Przez weekend kolejne 20 miejsc na wishliście. Co do content creatorów jeden z 2mln subami w weekend grał w demo i nabił sporo wyświetleń.

    Osiągnięcie 100 opinii to oczywiście możliwe, ale obecne 70+ recenzji nadal nie daje wiarygodnego obrazu – wystarczy kilka negatywnych głosów i ocena może spaść z „Very Positive” do „Mixed”, co już przerabialiśmy przy Builders of Egypt ( “Very Positive” miała przy 80 recenzjach... i spadła na "Mixed" w kilka dni, gdy przyszły problemy techniczne i napłynęło więcej głosów).

    Wishlista rośnie wolno – 1100 zapisów to zdecydowanie za mało, gdy nawet niszowe gry w portfolio PlayWaya miały po kilkanaście tysięcy przed premierą, a 20 miejsc do przodu przez weekend to kosmetyka, nie trend.

    Obecność jednego streamera z 2 mln subów to miły akcent PR-owy, ale bez konkretnego przełożenia na wishlisty, peak graczy czy followersów – a bez twardych danych to tylko krótkotrwały szum. Sama liczba obserwujących – 3971 – wygląda przyzwoicie, ale nadal poniżej progu zainteresowania, który w poprzednich, bardziej rokujących produkcjach (jak WW2 Rebuilder) zaczynał się od 6–8 tys.

    Takie są moje punkty odniesienia oceniając wypracowane przez Alaskę liczby.
  • Re: 16 czerwca koniec eventu. Autor: ~Kosiarz [89.187.180.*]
    Dnia 2025-06-24 o godz. 08:59 ~Kosiarz napisał(a):
    > Dnia 2025-06-23 o godz. 11:18 ~320 napisał(a):
    > > 100 opinii to kwestia czasu. Przez weekend kolejne 20 miejsc na wishliście. Co do content creatorów jeden z 2mln subami w weekend grał w demo i nabił sporo wyświetleń.
    >
    > Osiągnięcie 100 opinii to oczywiście możliwe, ale obecne 70+ recenzji nadal nie daje wiarygodnego obrazu – wystarczy kilka negatywnych głosów i ocena może spaść z „Very Positive” do „Mixed”, co już przerabialiśmy przy Builders of Egypt ( “Very Positive” miała przy 80 recenzjach... i spadła na "Mixed" w kilka dni, gdy przyszły problemy techniczne i napłynęło więcej głosów).
    >
    > Wishlista rośnie wolno – 1100 zapisów to zdecydowanie za mało, gdy nawet niszowe gry w portfolio PlayWaya miały po kilkanaście tysięcy przed premierą, a 20 miejsc do przodu przez weekend to kosmetyka, nie trend.
    >
    > Obecność jednego streamera z 2 mln subów to miły akcent PR-owy, ale bez konkretnego przełożenia na wishlisty, peak graczy czy followersów – a bez twardych danych to tylko krótkotrwały szum. Sama liczba obserwujących – 3971 – wygląda przyzwoicie, ale nadal poniżej progu zainteresowania, który w poprzednich, bardziej rokujących produkcjach (jak WW2 Rebuilder) zaczynał się od 6–8 tys.
    >
    > Takie są moje punkty odniesienia oceniając wypracowane przez Alaskę liczby.

    Dodam jeszcze, że Peak 273 jest niżej niż playtest (357). To nie jest "naturalny spadek", tylko sygnał, że demo nie utrzymało zainteresowania. Gdy gra trafia w emocje – trend jest odwrotny (np. House Flipper 2 demo – wzrosty codziennie).
  • Re: 16 czerwca koniec eventu. Autor: ~320 [91.184.120.*]
    Możesz mieć rację. Jeżeli w 2022r. Alaska miała ponad 18k wishlist, a w okolicach playtestu 20k to rzeczywiście przyrost jest słaby. No nic, trudno. Pozdrawiam
[x]
BKDGAMES -8,76% 2,50 2025-09-22 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.