• Altersi wg AI Autor: ~ww [178.42.141.*]
    nie wygląda to fantastycznie, od razu dodam, że mocno siedzę w 11B (bez haka) i mam nadzieję , że będzie dużo lepiej.
  • Re: Altersi wg AI Autor: ~ww [178.42.141.*]
    Założenia wstępne
    • Budżet produkcji: 40 mln PLN ≈ 10 mln USD
    • Platformy: PC (Steam, Epic, GOG), Xbox, PlayStation 5, Game Pass
    • Model dystrybucji: mieszany (sprzedaż cyfrowa + Game Pass)

    Przychód jednostkowy (dla każdej sprzedanej kopii)
    • Średnia cena detaliczna: ~30 USD (typowa cena dla gier 11 bit, nie pełne AAA)
    • Steam/Epic/GOG pobierają ~30% prowizji
    • Zostaje deweloperowi: ~21 USD brutto za kopię
    • Po uwzględnieniu podatków i lokalizacji: ~15–18 USD netto na kopię (średnio przyjmijmy 16,5 USD)

    Scenariusze sprzedaży i przychodu
  • Re: Altersi wg AI Autor: ~ww [178.42.141.*]
    ograniczenia nie pozwalają mi umiescic całej analizy, moze to wejdzie: estymacja 2025-2027 Wniosek końcowy
    Jeśli The Alters:
    • dostarczy jakości (recenzje 80+),
    • nie zawiedzie graczy oczekujących głębi i fabuły,
    • i 11 bit odpowiednio go promuje w dłuższym cyklu (DLC, przeceny, porty),
    to projekt może finalnie przynieść 30–70% ROI do końca 2027. Nie będzie to raczej wielomilionowy hit jak Frostpunk, ale może ustabilizować się jako opłacalne, prestiżowe IP z potencjałem na dalszy rozwój.
  • Re: Altersi wg AI Autor: ~ww [178.42.141.*]
    próg rentowności (zwrot kosztów) określa na 500 k + opłata za GP i to jest scenariusz bazowy 2025, scenariusz ostrożny przynosi 12 mln pln straty a optymistyczny 12 mln zysku w 2025 ,

  • Re: Altersi wg AI Autor: ~ww [178.42.141.*]
    kilka tygodni temu AI szacował 2025 na 500-1000 k w 2025, obniżył dziś mimo pozytywnych recenzji z eventu bo martwi go spadek przyrostu WL i mało buzu mediowego (na świecie), sugeruje, że mktg nie trafia do nowych odbiorców

  • Re: Altersi wg AI Autor: ~Fakty [31.61.243.*]
    Próg rentowności to bez dwóch zdań ok.1mln sztuk. Gra miała kosztować 40mln blisko rok temu, a rok pracy połowy devów11bit nad tym tytułem to 30mln plus marketing. Łącznie 70mln plus marketing.
  • Re: Altersi wg AI Autor: ~serio [31.3.152.*]
    Meta AI szacuje:
    1. Conservative estimate: 1-2 milion copies (similar to Frostpunk's early sales)
    2. Mid-range estimate: 2-4 milion copies (building on the studio's existing fanbase)
    3. Optimistic estimate: 4-6 milion copies (if the game's unique mechanics and narrative resonate widely).

     

  • Re: Altersi wg AI Autor: ~ww [178.42.141.*]
    oby Meta AI była inteligentniejsza od GPT ;) wypiję za nią nealko
  • Re: Altersi wg AI Autor: ~Wihajster [37.248.156.*]
    Poki co w ciagu tych 2 dni pozycja na global steam WL wskoczyla o jeden punkt do gory i obecnie jest top 34. Zobaczymy czy to koniec czy jestesmy w stanie dojsc dalej j przebic sie do top 30. Materialy promocyjne na yt splywaja codziennie, niektore maja po 30-40k odslon.
  • Re: Altersi wg AI Autor: ~3bit [79.186.194.*]
    Nie do końca jest tak jak piszesz z tymi prowizjami. Fakt, 30% ma steam, gog, ps store i xbox store. Epic i MS Store mają po 12%. Trzeba wziąć pod uwagę progi sprzedażowe, na których procent prowizji sie zmniejsza.
  • Re: Altersi wg AI Autor: ~3bit [79.186.194.*]
    A i gamepass nie zmniejsza konwersji na steamie a wręcz przeciwnie. Ludzie grający na GP koniec końców jak chcą grę na własności w zdecydowanej większości wybierają steama. Według bardziej dogłębnych narzędzi AI (Perplexity do zebrania danych i lokalny bot AI) w zależności ile Microsoft posmaruje, biorąc pod uwagę, że większość będzie brać na steamie i PS Store i Xbox Store żeby wyjść na czysto muszą opchnąć od 350k do 750k kopii. Wszystko jest zależne od Microsoftu a oni nigdy się nie chwalą ile płacą i ile oni biorą od kopii
  • Re: Altersi wg AI Autor: ~Dawid [37.248.218.*]
    A ja gram pod premierę moonlighter 2! Myślę że to będzie bardziej oczekiwana gra niż The alters.
  • Re: Altersi wg AI Autor: ~Wihajster [89.64.18.*]
    Tez calkiem wysoko stoi, top 120-130 WL na steam ma Moonlighter 2. Dla porownania Creepy Jar wypuszcza StarRapture (top95 WL steam) w tym roku na Jesien, sa wycenieni na 300 mln. 1 mld kapitalizacji 11B nalezy sie jak psu buda.
  • Re: Altersi wg AI Autor: ~BP [195.82.178.*]
    No jak Rapture nie siądzie to będzie kolejna zwała gamingowa na GPW xD
  • Re: Altersi wg AI Autor: ~post [45.137.77.*]
    a kto powiedziała ze CRJ nie zaliczy zwały ?

    i teraz pytanie skoro po FP2 zjechali na 150 PLN , to jeśli ostatni ich " flagowiec " zaliczy zgona debiutowego , to jaka będzie cena akcji? Przecież ta gra to chodzenie gadanie i przełączanie , Drugi bardziej rozbudowany the INVINCIBLE.

    coś mi się zdaje ze The alters który już dawno miał debiutowac debiutuje dopiero teraz żeby fundy mogły pokobninowac jeszcze troszkę z podbitka kursu akcji przed kolejna zwałą .
  • Re: Altersi wg AI Autor: ~BP [46.112.98.*]
    Taaaa jasne xD
[x]
11BIT 0,61% 180,90 2025-09-23 14:54:17
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.