• Budimex z nową lokomotywą Autor: ~XXX [31.0.49.*]
    https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/budimex-z-nowa-lokomotywa-i-40-wagonami-123180.html
  • Re: Budimex z nową lokomotywą Autor: ~re [83.168.79.*]
    Jedna lokomotywa Budimex vs 1,5 tys. lokomotyw PKP Cargo

    po co ten artykuł tutaj wrzucasz? :D
  • Re: Budimex z nową lokomotywą Autor: ~Pkpc [176.221.123.*]
    To jest ważne. Budimex się boi że będzie powtórka z przewozami wegla przez pkp cargo i woli sam się z grubsza zabezpieczyć. Nie wiadomo czy to ostatnia zakupiona lokomotywa. Orlen ma swój tabor, inne większe firmy też idą ta droga.
  • Re: Budimex z nową lokomotywą Autor: ~re [83.168.79.*]
    Powtórki z przewozami węgla nie będzie, bo nie rządzi już Morawiecki ze swoją świtą.

    Teraz podpisali w ciągu kilku miesięcy około 40 nowych umów na przewozy.
    Jest wyraźny wzrost przewozow wykonanych przez PKP Cargo, także spokojna głowa.
  • Re: Budimex z nową lokomotywą Autor: ~Pkpc [31.0.89.*]
    Nie masz pewności że następna kadencję nie wygra pis. A poza tym nie masz pewności że obecni nie wykręca coś w tym stylu jak będzie potrzeba. Prawda jest taka że kontraktów ktore stracili przez decyzję węglowa nigdy nie odzyskają a były najbardziej dochodowe. Sama Prezeska to powiedziała. Jak węgiel się skończy to nie wiem co będą wozic jak już Budimex zaczyna kupować wagony. Intensywność zakupową akcji przez Wojewodke też dość spadła. Cały czas obserwuje spółkę ale jeszcze mnie nie podusilo żeby odkupić. Siedzę w orlenie i czekam na dywidende.
  • Re: Budimex z nową lokomotywą Autor: ~Kolo [37.31.14.*]
    No straszne. Dziwne że to cie nie martwi jakoś

    https://www.money.pl/gospodarka/nowy-tani-sklep-w-polsce-to-rywal-dla-pepco-i-action-7080612551772768a.html
  • re Autor: ~black944 [84.40.155.*]
    Ale jednak z miesiąca na miesiąc chyba nadal tracą udział w rynku . . .
  • Re: re Autor: ~re [83.168.79.*]
    A ilu procentowa jest ta strata miesiąc do miesiąca? 0,38 punktów procentowych. Weź pod uwagę że koniec zimy, wiosna to jest dołek w przewozach.

    Teraz się zacznie w najbliższych tygodniach…

    Przy obniżeniu kosztów działalności, redukcji pracowników i wynagrodzeń to oszczędności będą sięgać ponad 500 mln zł rocznie.
    Łatwo policzyć, że same te oszczędności przy reorganizacji, redukcji zadłużenia spowodują, że cała grupa będzie wykręcała 400 mln zł zysku netto rocznie.
    Więc cena za akcję dojdzie pewnie do 50-65 zł w ciągu 12 miesięcy.
    Stój i obserwuj
  • re Autor: ~black944 [84.40.155.*]
    Dnia 2025-05-10 o godz. 18:11 ~re napisał(a):

    > > Przy obniżeniu kosztów działalności, redukcji pracowników i wynagrodzeń to oszczędności będą sięgać ponad 500 mln zł rocznie.
    > > Łatwo policzyć, że same te oszczędności przy reorganizacji, redukcji zadłużenia spowodują, że cała grupa będzie wykręcała 400 mln zł zysku netto rocznie.

    ----------------------

    przy założeniu, że dochody będą takie same jak w zeszłym roku i nie utracą już więcej udziałów w rynku?

  • Re: re Autor: ~re [83.168.79.*]
    Poczekaj do końca roku. Najgorsze już za spółką.
  • Re: re Autor: ~Pkpc [31.0.89.*]
    Jedyna nadzieja według mnie dla akcjonariuszy i bankow żeby odzyskać pieniądze to wykup akcji przez skarb państwa pod pretekstem zagrożenia że wschodu tylko pytanie po jakim kursie. Banki swoje napewno odzyskają akcjonariusze niekoniecznie. Plan sanacyjny byłby już dawno gdyby był do zrobienia w obecnym otoczeniu rynkowym
  • Re: re Autor: ~re [83.168.79.*]
    Nie będzie żadnego wykupu akcji przez SP ani emisji. Spółka tego nie potrzebuje.
  • Re: re Autor: ~Pkpc [176.221.123.*]
    Spółka ma wielkie zadłużenie i potrzebuje pieniędzy. Sanacja nie będzie trwała wiecznie. Z czegoś urzeba to splacic
  • Re: re Autor: ~re [83.168.79.*]
    Jakbyś trochę więcej siedział w dokumentacji dot. spółki i ogarniał to co się dzieje, to byś wiedział, że dzięki obniżce kosztów i zwiększeniu przychodów w NAJBLIŻSZYCH KWARTAŁACH będą generowali zyski roczne 300-400 mln zł rocznie. I to już po opłaceniu rat kredytów... Więc nie strasz, a się doinformuj ;)
  • Re: re Autor: ~Pkpc [176.221.123.*]
    Słowa Milka " kontrakty podpisane w ostatnim roku są mniej rentowne niż poprzednie. " przy generowaniu tych samych przychodów. Dochod netto będzie niższy.
  • Re: re Autor: ~Pkpc [176.221.123.*]
    Nikogo nie straszę. Każdy sam podejmuje decyzje. Mam poprostu watpliwosci
  • Cel to nawet 80 zł za 1 akcję PKP Cargo. Tłumaczę dlaczego. Autor: ~re [83.168.79.*]
    Jasne. Możesz mieć wątpliwości. Każdy sam podejmuje decyzje.

    Mnie osobiście PKP Cargo odrzucało od debiutu na GPW, ponieważ uważałem, że spółka jest przewartościowana, za droga i nie ma potencjału do wzrostu. Nie myliłem się. Współczuję wszystkim, którzy kupowali w okolicach 93 zł w lutym 2014 r. Natomiast trzeba umieć liczyć, prognozować i znać to jak działa giełda.

    Obecnie, od tak naprawdę debiutu spółki na giełdzie wreszcie w zarządzie siedzą osoby, które mają pomysł na spółkę jak uczynić ją rentowną. Mnie przekonał pan Marcin Wojewódka, który w wielu wywiadach mówił o restrukturyzacji, reorganizacji spółki. I ja to kupuję. Po prostu to co mówi, ma sens i jest spólne.

    Na początku zatrzymać spółkę przed złą windykacją i upadłością (pierwszy krok) - to się udało. Spółka jest w sanacji. Ma obecnie 600 mln zł w gotówce, więc nie ma zagrożenia upadłością w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
    Druga sprawa to restrukturyzacja, która ma na celu uzdrowić spółkę na najbliższe lata. Tutaj mam na myśli podpisywanie nowych kontraktów, dywersyfikację przychodów (wożenie towarów dla różnych klientów, a nie tylko węgla który jest schyłkowy). Dodatkowo, w parze z dywersyfikacją i zwiększaniem przychodów ograniczają koszty. Spójrzcie - spółka zwolniła 5 tysięcy pracowników (jest ich obecnie poniżej 10 tysięcy). I okazuje się, że spółka nadal funkcjonuje, realizuje swoje cele operacyjne. Moim zdaniem zatrudnienie i tak jest jeszcze o wiele za duże - do dalszej redukcji. Ale obecne działania spowodowały już, że oszczędności w skali roku wynoszą ponad 500 mln zł. To bez wątpienia przerodzi się w zyski. Przychody spadły o wiele mniej niż zrobią to koszty. Pewnie dopiero widoczne w najbliższych kwartałach, bo jeszcze do 2024 r. pracownicy byli zatrudnieni i dostawali odprawy.

    Weźmy pod uwagę obniżenie kosztów finansowania spółki - ze względu na obniżki stóp procentowych. Więc w tym wszystkim jest cel...

    Natomiast jak ktoś zna giełdę, to wie, że giełda dyskontuje przyszłość. Moim zdaniem ta dla PKP Cargo jest bardzo dobra, więc możemy mieć taki efekt, że dojdziemy do 50 - 80 zł z powrotem, a dopiero potem spółka będzie publikowała świetne raporty. Więc kurs giełdowy powinien wyprzedzić cały proces restrukturyzacji.

    Pozdrawiam...
  • Re: Cel to nawet 80 zł za 1 akcję PKP Cargo. Tłumaczę dlaczego. Autor: ~Jo [83.26.192.*]
    Jedna lokomotywa i 40 wagonów wiosny nie czyni jak Budimex ma potrzeby transportowe na poziomie 3 milionów ton rocznie .
    Ta lokomotyw i 40 wagonów może im w roku przetransportować może 200 tys ton jako awaryjny transport .To trzeba załadować ,przetransportować ,wyładować i tak od nowa a maszynistów to ilu kupili szkoda ze nie podali to byśmy wiedzieli czy będą wozić 24 h na dobę czy okazjonalnie. Taki żarcik .
[x]
PKPCARGO -1,92% 12,76 2025-12-18 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.