Współpracowałem z tą firmą jako zewnętrzna ekipa montażowa. Schemat był taki, że klient zamawiał u nich instalację fotowoltaiczną, płacił z góry, a nas wysyłano do wykonania całego montażu. Na początku wszystko było w porządku — odbierali telefon z tekstami w stylu „moja ulubiona ekipa montażowa, bla bla bla…”. Problem pojawił się, gdy wystawiliśmy im fakturę za wykonany montaż. Dwie pierwsze, mniejsze faktury zostały opłacone (choć po terminie), ale przy kolejnej, większej fakturze zaczęły się problemy. Najpierw księgowy miał urlop, potem zapomnieli, potem jeszcze coś innego… aż w końcu powiedzieli, że nie mają z czego zapłacić. I tak to trwało przez pół roku. Zaczęliśmy podejmować kroki prawne, ale zachowują się, jakby ich to nie dotyczyło. Teraz przystępujemy do egzekucji komorniczej. Z tego, co wiem, nie jesteśmy jedyni — prowadzone są już co najmniej dwie inne egzekucje przeciwko nim. Ich dług wobec nas przekracza 20 000 €. Zdecydowanie odradzam wszystkim klientom współpracę z tą firmą. Nawet jeśli ekipa montażowa, która przyjdzie do Was, wykona swoją pracę perfekcyjnie — ci chłopacy i tak nie dostaną wynagrodzenia od firmy. Swoją drogą, ich przedstawiciele handlowi są dobrzy w sprzedaży, ale o fotowoltaice nie mają bladego pojęcia. My, jako montażyści, musieliśmy często tłumaczyć klientom podstawowe rzeczy. Firmie zależy tylko na sprzedaży — obsługa klienta to totalne zero. Widzę też, że na swojej stronie wciąż szukają nowych ekip montażowych. Dlatego apeluję do wszystkich, którzy rozważają współpracę z nimi: nie popełnijcie tego samego błędu co ja — nie traćcie nerwów, czasu ani pieniędzy. Mam nadzieję, że wkrótce zainteresuje się nimi inspekcja handlowa. Serdeczne pozdrowienia dla zarządu w Brnie oraz dla pana „wiceprezesa” firmy.
I... Co w związku z tym? U nas w firmie każda FVAT ma termin 30 dni i myślisz,że w ciągu tych 30 jakakolwiek FVAT jest płacona? Żadna! W ciągu 90 płacą faktury! Ot życie
Znam firmy które celowo wstrzymują płatności .rozmawiałem z szefostwem i twierdzą że w ten sposób dłużej gotówka jest w ich kasie i mogą nią dłużej operować.
Nie ma problemu – jeśli chcesz, mogę Ci przesłać decyzję sądu jako dowód. Napisz do mnie na maila, chętnie odpowiem. Nie mam nic do ukrycia. kubo.tvarozek@gmail.com
Tu jest 2024r , ale to bez znaczenia .nic się nie zmieniło od tamtej pory. https://www.google.com/amp/s/www.bankier.pl/amp/wiadomosc/Handel-placi-po-terminie-Problem-dotyczy-ponad-polowy-firm-8766824
Napisałeś jak było wiec zostałeś osądzony od trolli, pokazałeś wyrok - no wiadomo, jesteś niewiarygodny firmy płacą po 30, 90 dniach napisałeś że sprawa już ma prawie rok i masz wyrok - wiadomo, handel przedłuża, a firmy wolą mieć kasę u siebie... otóż, nie łowcy marzeń - porządne firmy płacą w terminie, w ten sposób się uwiarygadniają i szanują swoich kojntrahentów.
Panie uczciwy,jeśli Masz problem z płatnościami to od tego są sądy.Jesli roszczenia są zasadne to się otrzymuje karne odsetki. Twoje enuncjacje na forum bankiera nie brzmią jakoś mocno wiarygodnie. Ale mimo moich obiekcji życzę zdrowia i powodzenia.
A jakie masz prawo do osądzania kto się może wypowiadać na forum a kto nie, to miejsce na wyrażanie opinii. Twój sposób myślenia jest analogiczny do sytuacji Kaczafiego z Austriakiem - nie zapłacę Ci, idź sobie do Sądu. Uczciwy przedsiębiorca zleca usługę, a jak jest wykonana - zgodnie z umową i w terminie - płaci za nią. Koniec, kropka. Ktoś kto nie płaci za rzetelnie wykonaną umową jest po prostu nieuczciwy, jeśli robi to z góry podjętym zamysłem - jest złodziejem, a Ci, którzy to pochwalają / pomagają - to poplecznicy. Każdy z tutaj obecnych inwestorów mają swój interes związany z akcjami Columbusa, ale nie może to przysłaniać zdroworozsądkowego myślenia, wystarczy postawić się na miejscu wykonawcy.